کد خبر 1582864
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۱

به گزارش مشرق، کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام مطلبی را با عنوان تاکتیک"چکمه‌های روی زمین" منتشر کرد و نوشت:

تاکتیک"چکمه‌های روی زمین" رویکرد واقعی نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکاست که با منابع شبه‌نظامی سیا درهم‌آمیخته و اکنون در حال اجراست. گسترش و توسعه (فرماندهی عملیات ویژه ایالات‌متحده، فرماندهی مبارز مشترک) در دوره اوباما، درزمینه نیرو، امور مالی و انجام مأموریت ادامه داشت.

جدا از مبارزه اولیه ضد تروریستی در عراق، فرماندهی عملیات ویژه به شیوه نظامی متعارف در عملیات (سی. تی. گلوبال) متهم شده است. این مسئله عمدتاً به شکل عملیات جنبشی و پرتحرک صورت گرفته، اگرچه تلاش برای تغییر، آموزش و مأموریت‌های اطلاعاتی در حمایت از نیروهای خودی، مانند ارتش عراق، واحدهای کُرد و برخی دولت‌های آفریقایی نیز دیده می شود.

درست همان‌طور که ارتش آمریکا استراتژی خود را از "چکمه‌های روی زمین" به قتل‌های هدفمند، از طریق (حملات دقیق نیروهای عملیات ویژه و هواپیماهای بدون سرنشین، تغییر داده) به نظر می‌رسد که دولت آمریکا، به‌ویژه کسانی که درگیر در امر جمع‌آوری اطلاعات هستند نیز همین استراتژی را دنبال کرده‌اند.

اکنون منابع سنتی که زمانی برای جذب و نفوذ در سازمان‌های تروریستی استفاده‌شده‌ به‌طور چشمگیری کاهش‌یافته، درحالی‌که هدف قرار دادن و کشتار از طریق هواپیماهای بدون سرنشین به‌طور قابل‌توجهی تقویت‌شده است.

با این حال به نظر می‌رسد، همچنان برخی از سردرگمی‌ها و انتقادات در مورد این که آیا اقدامات خاص تاکتیکی یا استراتژیک ارتش در رابطه بااهداف تروریستی انجام گرفته یا خیر؟ دیده می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    با طبقه سرمایه دار بالا چه می کنید ؟؟؟.
  • Puyamotlaq IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر آمریکا مردم فریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس