«عالیه زمانی» و «علی بابایی» نمایندگان ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم شدند

رقابت انتخاباتی ۶۳ نامزد در مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با راهیابی عالیه زمانی به عنوان نخستین نماینده زن از مازندران به مجلس شورای اسلامی و پیروزی علی بابایی کارنامی پایان یافت.

به گزارش مشرق، ستاد انتخابات مازندران نام و تعداد آرا نامزدهای پیروز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ساری و میاندورود را اعلام کرد که بر این اساس عالیه زمانی کیاسری و علی بابایی کارنامی از سوی مردم ۲ کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه را در اختیار گرفتند.

عالیه زمانی که در ۲ دوره انتخابات مجلس دهم و یازدهم نیز نامزد نمایندگی مجلس شده بود و آراءِ خوبی نیز کسب کرد و تا یک قدمی بهارستان پیش رفت، در انتخابات مجلس دوازدهم توانست از بین ۶۳ نامزد حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با ۵۵ هزار و ۴۳۲ رأی به عنوان منتخب نخست مردم این ۲ شهرستان پیروز انتخابات باشد.

علی بابایی کارنامی نیز که در مجلس یازدهم پس از رقابتی نزدیک با عالیه زمانی توانسته بود با ۴۱ هزار و ۹۸۳ رأی به عنوان منتخب دوم راهی بهارستان شود، در انتخابات مجلس دوازدهم با ۵۰ هزار و ۳۱۷ رأی دومین حضورش در خانه ملت را تثبیت کرد.

برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس