کارشناس آمریکایی: بایدن می‌تواند جنگ غزه را با یک تماس تلفنی متوقف کند

مجری سابق شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» آمریکا شدیدا از جو بایدن به سبب تلاش نکردن برای پایان دادن به جنگ غزه انتقاد و تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند با یک تماس تلفنی به این جنگ پایان دهد.

به گزارش مشرق، «مهدی حسن»، مفسر سیاسی مسلمان و هندی‌تبار آمریکایی در مصاحبه با شبکه «سی.ان.ان» گفت: «جو بایدن این قدرت را دارد که تلفن را برداشته و به این جنگ پایان دهد. او می‌تواند به نخست‌وزیر اسرائیل زنگ زده و بگوید ما ارسال کمک و سلاح به شما را قطع می‌کنیم. خود اسرائیلی‌ها و ژنرال‌هایشان می‌گویند که ما نمی‌توانیم بدون کمک آمریکا این جنگ را اجرا کنیم. اما او این کار را نکرده است.»

این کارشناس آمریکایی که از مخالفان «دونالد ترامپ»، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز در رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان است، همچنین بیان داشت: «بایدن به درستی گفته است که دونالد ترامپ در چند سال گذشته یک تهدید موجودیتی را متوجه دموکراسی ما کرده است.»

او در ادامه انتقادهایش از حمایت‌های جو بایدن از رژیم صهیونیستی گفت: «این ایده که او نه فقط ریاست جمهوری ما، بلکه آینده دموکراسی آمریکا را به خاطر بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی)، ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) و مابقی فاشیست‌ها در اسرائیل به خطر می‌اندازد، برای من عجیب و غیر قابل توضیح است.»

پایگاه خبری هیل در این راستا نوشت: «جو بایدن از سوی چپ‌های آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته تا بر سر آتش‌بس در این جنگ خونین در خاورمیانه که از ماه اکتبر تاکنون باعث کشته شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده مذاکره کند.»

مهدی حسن یکی از شاخص‌ترین روزنامه‌نگاران و کارشناس‌های رسانه‌ای آمریکایی است که از برقراری آتش‌بس در غزه حمایت کرده است.

او اوایل سال جاری میلادی بعد از آنکه شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی برنامه شبانگاهی روز یکشنبه او را لغو کرد، از این رسانه استعفا کرد و اخیرا یک شرکت رسانه‌ای متعلق به خودش را راه‌اندازی کرده است. او در ادامه مصاحبه خود قول داد شرکت رسانه‌ای جدیدش پوشش رسانه‌ای متفاوتی از پرونده‌های قضایی دونالد ترامپ به عمل آورد.

او در مصاحبه با برنامه «نیوز نیشن» بیان کرد: «ما به این عوام‌فریبی که این پرونده‌ها را به عنوان یک ماجرای حقوقی نشان می‌دهد، پایان خواهیم داد. تحلیلگران حقوقی، وکلا و دادستان‌های بزرگی وجود دارند که بسیاری از آنها دوستان من هستند. فکر می‌کنم این که این ماجرا را به عنوان یک ماجرای حقوقی نشان دهیم، اشتباه است.»

مهدی حسن که شرکت رسانه‌ای جدید او (Zeteo) نام دارد وعده داد که این رسانه گرایش به ترقی‌خواهان داشته و «جواب‌هایی که واقعا مهم است را دنبال کرده و همواره برای رسیدن به حقیقت تلاش می‌کند.»

او در ادامه صحبت‌هایش به تصمیم اخیر دادگاه آمریکا درباره این مساله که آیا دونالد ترامپ به خاطر تلاش‌ برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد یا خیر اشاره کرده و گفت که این تصمیم نشان می‌دهد پرونده‌های قضایی دونالد ترامپ نه یک ماجرای حقوقی بلکه یک «ماجرای سیاسی» هستند.

او گفت: «در این دادگاه عالی اکثریت به دست محافظه‌کاران بوده که دو کرسی آنها دزدی محسوب می‌شود. سه عضو این دادگاه توسط همان مردی که آنها قرار است درباره او حکم دهند، تعیین شده‌اند و همسر یکی از آنها در تلاش برای کودتا (در ششم ژوئیه ۲۰۲۱) دست داشته است. این یک ماجرای سیاسی است.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 2
    تا زمانی که هزینه آمریکا در منطقه و جهان بالا نرود این کثافت دست از کشتار مظلومان بر نخواهد داشت.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      احمق میدونی چقدر داره هزینه میکنه؟؟؟ این حرفا چیه؟
  • مصطفی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    اصلا اینچنین نیست . نخواهد بود امریکا و اروپا روی انگشتان صهیونیسم داره می چرخه همه شون نوکر شون هستند کدام تماس تلفنی فکر کرده اند مردم دنیا بچه هستند و قتی مردک خود را به دین و آیین یک آدم کش می چسپاند یعنی چی غیر این است که نوکر حلقه به گوش نتانیاهو شده . جا دارد که مردم دنیا به این شیطنت ها و حیله های ساخته دست گمراه کنندگان افکار عمومی جهان که آنها را طراحی و برنامه ریزی می کنند پی ببرند و فریب دروغ ها و نیرنگ ها نشوند
  • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    احمق پدرته نادان وطن فروش
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    این رو همه ی انسانهای شرافتمند می‌دونن فقط بی شرفها این رو قبول ندارن
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    لابی صهیونیست پشت نسل کشی درغره هست وگرنه بایدن ایزایمری نیاز به‌ ساختمان سالمندی داره کاره ای نيست
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    اون پیر خرفت ده بار زنگ زده که به رژیم بگه مراقب باشید غلط زیادی نکنید ولی چون گیجه برعکس گفته. رژیم موش‌های کثیف باید برعکس حرفهای بایدن رفتار کنند.
  • عمو IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    امّا چرا نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس