کد خبر 1580792
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
نبیه بری: سقوط فلسطین، سقوط امنیت ملی عربی است 

رییس پارلمان لبنان تاکید کرد که سقوط فلسطین، سقوط امنیت ملی عربی و سقوط انسانیت در جهان خواهد بود. 

به گزارش مشرق، نبیه بری رییس پارلمان لبنان در اظهاراتی تصریح کرد که جای امیدواری است که فلسطین در شرایط کنونی تنها نمانده است، آن هم در اوضاعی که برخی خود را از آرمان فلسطین و خون ملت فلسطین کنار کشیده‌اند.

وی ادامه داد که لبنان هزینه گرانی را برای حضور در کنار فلسطین پرداخت کرده و این مشیت ما است. البته باید تاکید کرد که اتفاقاتی که در نوار غزه و کرانه باختری قدس شریف روی می‌دهد و اگر خدای ناکرده این منطقه جغرافیایی سقوط کند، تنها سقوط فلسطین نخواهد بود، بلکه سقوط و فروپاشی امنیت ملی عربی و فروپاشی تمامی انسانیت خواهد بود. جامعه جهانی امروز شکست خود را در مهار تجاوزگری های اسراییل و جلوگیری از نسل‌کشی ملت فلسطین که از ۵ ماه پیش تاکنون ادامه دارد، نشان داده است.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز دیروز در سخنانی با اشاره به اینکه دولت لبنان در حال مشورت با حزب‌الله است، تاکید کرد: فرستاده‌های بین‌المللی تهدید اسراییل را به ما منتقل کرده‌اند؛ پاسخ ما آن است که اسراییل باید از سرزمین‌های ما عقب‌نشینی کند.

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که هرگونه هجوم از سوی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان به آسانی صورت نخواهد پذیرفت و به جنگی منطقه‌ای خواهد انجامید.

وی با اشاره به آمادگی لبنان برای جنگ افزود: ما خواهان صلح در مرزهایمان هستیم، اما در صورت تحمیل جنگ، برای این موضوع نیز آماده هستیم.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: فرانسه ایده‌های جدیدی را مطرح کرده است. ما در حال بررسی این ایده‌ها هستیم و هفته آینده به آن پاسخ خواهیم داد.

بوحبیب تاکید کرد که حزب‌الله لبنان و جنبش انصارالله یمن اعلام کرده‌اند در صورت توقف حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، آن‌ها نیز حمله‌های خود را متوقف خواهند کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس