کد خبر 1579656
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
اختلافات تجاری میان واشنگتن و رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اختلافات جدید میان واشنگتن و رژیم صهیونیستی در زمینه اقتصادی و تجاری خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نوشت که کارخانه‌های رژیم صهیونیستی برخلاف توافق‌های دو طرف وارد رقابت با کارخانه‌های آمریکایی شدند که واشنگتن را بر آن داشت تا تحقیقاتی را درباره شرکت‌های این رژیم آغاز کند و برخی از آنها را تحریم کند.

در همین رابطه، یهودا شارونی، خبرنگار امور اقتصادی روزنامه معاریو تصریح کرد: دولت آمریکا تصمیم گرفته شرکت اسرائیلی فنکلشتاین را که تامین‌کننده انحصاری یکی از اجزای موشک‌های رهگیر گنبد آهنین به‌شمار می‌آید، تحریم کند.

روزنامه معاریو فاش کرد که دولت آمریکا تحقیقاتی را علیه شرکت «فنکلشتاین متاخوت» آغاز کرده و در حال بررسی عملکردهای کابینه رژیم صهیونیستی است.

طبق گفته مقامات آمریکا، کمک‌های مالی که این شرکت در ازای فعالیت خود در منطقه دریافت کرده است، اقدامی ممنوع است و این شرکت را قادر می‌سازد تا محصولات خود را در آمریکا با قیمت‌های بسیار ارزان بفروشد.

تحریم‌ها و عوارض گمرکی بر این شرکت اعمال شده است که به‌طور قابل توجهی توانایی آن را برای فعالیت منظم مختل می‌کند و ممکن است منابع مورد نیاز صنایع امنیتی رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

فنکلشتاین، به‌عنوان یک تولیدکننده حیاتی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و تنها شرکت صهیونیستی تولیدکننده محصولات مس، برنز و آلیاژ مس است و محصولات آن توسط شرکت‌های امنیتی استفاده می‌شود و تنها تامین‌کننده مواد لازم برای شرکت رافائل به عنوان تولیدکننده مهمات آتشبارهای گنبد آهنین است.

براساس نوشته روزنامه معاریو، روند تحقیقات بی‌سابقه احتمالا پیامدهای دراماتیکی بر تمامی روابط تجاری میان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده خواهد داشت و پیامدهای گسترده‌ای برای صادرکنندگان صهیونیست به آمریکا، از جمله صنایع امنیتی، خواهد داشت.

این روزنامه فاش کرد اکثر کمک‌های دولتی به نهادهای صنعتی شرط لازم برای ایجاد کارخانه‌هاست و اگر دولت آمریکا تصمیم بگیرد که این مزایای حمایتی ممنوع است و در نتیجه مستلزم اعمال عوارض گمرکی بر صادرات به آمریکا باشد، ممکن است منجر به موجی از شکایت‌های قضایی بیشتر از سوی صادرکنندگان اسرائیلی به ایالات متحده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس