بهانه جدید انگلیس برای سرکوب تظاهرات ضد اسرائیلی

وزیر کشور انگلیس فشار روی نیروهای پلیس برای تامین امنیت را بهانه کرد تا اعتراض حامیان فلسطین را سرکوب کند.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» در یادداشتی برای نشریه تایمز چاپ لندن که امروز چهارشنبه منتشر شد، ادعا کرد که حامیان فلسطین در تظاهراتی که طی چهار ماه گذشته برگزار کرده‌اند، حرف خود را به کرسی نشانده‌اند و اکنون لازم است که به اعتراضات خود پایان دهند.

وی مدعی شد: «برگزارکنندگان تظاهرات باید بدانند که حرف خود را با صدای بلند بیان کرده‌اند و با تکرار آن مطلب جدیدی گفته نمی‌شود.»

وزیر کشور انگلیس این مطلب را چند روز پس از آن مطرح کرد که «لی اندرسون» معاون پیشین دبیر حزب حاکم محافظه‌کار به‌اتهام اسلام‌هراسی و موضع‌گیری علیه حامیان فلسطین از عضویت در این حزب تعلیق شد.

نخست وزیر انگلیس برای سرپوش گذاشتن بر معضل اسلام‌هراسی در این حزب، اظهار کرد که سخنان آقای اندرسون اشتباه بود اما حمایت «پاول اسکولی» نماینده دیگر حزب محافظه‌کار در دفاع از سخنان اندرسون و طرح این ادعا که بخش‌هایی از پایتخت انگلیس تحت کنترل مسلمانان است و نمی‌توان در این مناطق تردد کرد، ابعاد تازه‌ای را به این مساله اضافه کرد.

حامیان فلسطین از ابتدای جنگ غزه تاکنون چندین تظاهرات ضد اسرائیلی در پایتخت و سایر شهرهای انگلیس برگزار کرده‌اند. آن‌ها تاکید دارند مادامی که جنگ در غزه جریان دارد به تظاهرات و اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

پلیس انگلیس اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا دهم دسامبر ۲۰۲۳ میلادی ۹۰۰ تظاهرات ضداسرائیلی در انگلیس برگزار شده است. کلورلی در این باره به تایمز گفت: این تظاهرات‌ها فشار زیادی را بر پلیس بریتانیا، نه فقط پلیس لندن بلکه سایر نیروهای پلیس وارد کرده است. سوالی که از خودم می پرسم این است که "در این اعتراضات واقعاً به چه چیزی امیدوار هستند؟"

وی ادامه داد: آن‌ها حرف خود را به کرسی نشانده‌اند و من مطمئن نیستم که ادامه تظاهرات ارزش افزوده‌ای داشته باشد. آنها واقعا چیز جدیدی نمی گویند.

در همین حال گزارش‌ها حاکیست که دولت لندن درصدد تغییر قوانین به‌گونه‌ای است که برگزاری تظاهرات را سختگیرانه‌تر کند. «بن جمال» مدیر پویش همبستگی با مردم فلسطین گفت: اظهارات وزیر کشور تعجب‌آور نیست. این نگاه کلی دولت است و آن‌ها معتقدند که اعتراضات ضد اسرائیلی باید سرکوب شود.

او درباره ادعای کلورلی مبنی بر اینکه تظاهرات کنندگان حرف جدیدی برای گفتن ندارند افزود: معترضان معتقدند آنچه در غزه جریان دارد نسل کشی است و دولت برای توقف آن اقدام ملموسی صورت نمی‌دهد. پس تا زمانی که نسل کشی جریان دارد، آن‌ها به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    حامیان فلسطین هزاران حرف دارند ، ولی سران انگلیسی خودشون رو به کری زدند! 1. آزادی بیان رو در انگلیس به کرسی می نشونن. علیه نسل کشی دارند مبارزه می کنند. 2. روزنه ای در دیوار سانسور با صدای حق طلبانه محکومیت سیتسم آپارتاید وفریاد ضد ظلم درست شده ، دیوار سانسور رو دارند چکش کاری میکنن تا مثل دیوار برلین بیاد پائین. 3. مردم مظلوم غزه هنوز گرسنه ، تشنه و چادرها خیس و هزارن مردم بی دفاع بیمارن، و کمکی به انان نمیرسه. این آزادگان انگلیسی دارند از ابتدائی ترین حق غزه مظلوم حمایت می کنند. دیگه حوصله دروغ های سران انگلیسی رو ندارند. 4. حرکت های ضد نژادپرستی علیه صهیونیست های نژادپرست داره درجهان و در انگلیس شکل میگیره. نهضت شفاف سازی علیه سیاستمداران انگلیسی داره متولد میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس