آمریکا از اسراییل ضمانت‌نامه کتبی درباره جنگ غزه خواست

دولت بایدن تل آویو را ملزم به امضای ضمانت‌نامه رعایت قوانین بین المللی در هنگام استفاده از سلاح های آمریکایی کرده است.

به گزارش مشرق، وبگاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی نوشته است که دولت بایدن به اسرائیل مهلت داده است تا نامه‌ای را امضا کند که تل آویو را ملزم به رعایت قوانین بین المللی در هنگام استفاده از سلاح‌های آمریکایی می‌کند.

گزارش آکسیوس اعلام کرده است که آمریکا از «اسرائیل» ضمانت‌های کتبی می‌خواهد که در حین استفاده از تسلیحات آمریکایی در غزه به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و تا اواسط ماه مارس به تل آویو فرصت داد تا چنین ضمانت نامه‌ای را امضا کند.

در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی گفته شده که اگر اسرائیل تا تاریخ مشخص شده تضمینی ارائه نکند، انتقال تسلیحات آمریکایی به تل آویو متوقف خواهد شد.

این ضرب الاجل پس از آن اعلام شد که اعضای سنای آمریکا نگرانی خود را در مورد استفاده گسترده از سلاح علیه غیرنظامیان در غزه ابراز کردند.

از سوی دیگر، «رامش راجاسینگهام»، مدیر هماهنگی دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت اعلام کرد که حداقل ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه در یک قدمی قحطی قطعی قرار دارند.

به گفته این مقام سازمان ملل، این تعداد افراد برابر یک چهارم جمعیت غزه است و در صورت‌عدم انجام اقداماتی برای حل این بحران انسانی، قحطی در غزه قطعی خواهد بود.

راجاسینگهام همچنین افزود: «تا زمانی که جنگ غزه و خطر گسترش آن به مناطق پرجمعیت جنوب غزه ادامه داشته باشد، نمی‌توان به بهبود اوضاع در این باریکه جنگ زده امیدوار بود، چون در حال حاضر از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک کودک دچار سو تغذیه حاد است و عملاً تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری در نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی نیاز دارند، اما این کمک‌ها بسیار ناکافی و محدود هستند.»

رامش راجاسینگهام به موانع امدادرسانی سازمان ملل و گروه‌های امدادی در غزه نیز اشاره کرد و به گفته او، این موانع از جمله بسته شدن گذرگاه‌ها، محدودیت‌های ارتباطاتی، بازرسی‌های سخت و طولانی مدت، هرج و مرج، جاده‌های تخریب‌شده و مهمات منفجر نشده در مسیر کاروان‌های امدادی است.

همچنین سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که اسرائیل به کاروان‌های کمک رسانی حمله می‌کند و امدادگران را در غزه آزار می‌دهد.

«ینس لرکه»، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشستی در ژنو گفت که نیروهای اسرائیلی کاروان‌های مربوط به کمک‌های بشردوستانه را به عمد مورد هدف قرار می‌دهند و امدادگران را در غزه مورد آزار و اذیت قرار داده و بازداشت می‌کنند، این وضعیت غیرقابل قبول است.

روز گذشته نیز اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمال این باریکه به معنی واقعی کلمه با قحطی دست و پنجه نرم می‌کند.

القدره افزود: ده‌ها نفر به دلیل بی‌آبی و خشکی بدن به بیمارستان‌های ما در شمال نوار غزه مراجعه کرده‌اند. اخیراً درگذشت ۲ کودک بر اثر کم‌آبی و خشکی بدن را در شمال نوار غزه ثبت کردیم. باریکه غزه با قحطی و گرسنگی روزافزون مواجه است و این قحطی روزافزون می‌تواند جان هزاران نفر از هم‌وطنان ما را بستاند. کمک‌ها باید به صورت فوری و به مقدار کافی وارد نوار غزه شود. جامعه بین‌الملل باید از کودکان، زنان و بیماران در برابر قحطی و گرسنگی محافظت کند. ما به دسترسی به تمامی مراکز نگهداری آوارگان نیاز داریم. این موضوع نیازمند همکاری سازمان‌های بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ادامه داد: در نتیجه حمله‌های ارتش اشغالگر، ۳۰ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان نوار غزه از روند خدمت‌رسانی خارج شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    چقدر مکار وبی شرف هستند..حالا که به کمک ومدیریت آمریکا غزه ویران..ودر مقابل جهان ایستادند تازه با وقاحت تمام میگن مجوز بدیم که ملت مظلوم غزه را در خیابان بکشید.. ..لعنت خدا بر آمریکا وحامیانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس