فلسطین

طبق اعلام برخی رسانه‌ها «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان «محمد مصطفی» را برای تشکیل کابینه تکنوکرات انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» روز گذشته پس از چهار سال از نخست‌وزیری تشکیلات خودگردان استعفا داد و برخی رسانه‌ها از احتمال انتخاب «محمد مصطفی» چهره اقتصادی فلسطینی به این سمت خبر می‌دهند.

در این خصوص خبرگزاری «العالم العربی» نوشت که محمود عباس، آماده است تا «محمد مصطفی» را برای اداره دولت تشکیلات خودگردان در این شرایط دشوار و در سایه جنگ در غزه، معرفی کند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، محمد مصطفی، متولد ۱۹۵۴ (۶۹ ساله) و از سال ۲۰۲۲ به عضویت کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در آمده است.

او همچنین در دولت‌های پیشین، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد بود و از سال ۲۰۰۵ نیز ریاست صندوق سرمایه گذاری فلسطین را بر عهده دارد.

او که دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه جرج واشنگتن است، به عنوان یک چهره تکنوکرات، به مدت ۱۵ سال در بانک جهانی نیز فعالیت کرده است.

«محمد اشتیه» روز گذشته در نشست شورای وزیران تشکیلات خودگردان گفته بود که مرحله پیش رو و تهدیدات آن نیاز به یک دولت و چیدمان و سیاست جدید دارد تا واقعیت در حال ظهور در نوار غزه، مذاکرات مرتبط با وحدت ملی و نیاز فوری به اجماع بین فلسطینی‌ها را در نظر بگیرد.

به گفته اشتیه، تشکیلات خودگردان به مبارزه با اقدامات اسرائیل ادامه خواهد داد و این رژیم تلاش دارد تشکیلات خودگردان را به یک نهاد اداری صرف تبدیل کند، «اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد».

در این خصوص «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته درباره دلایل استعفای دولت «محمد اشتیه» گفت: این دولت با مشکلات و چالش‌های زیادی، به‌ویژه با ادامه جنگ غزه، تنش در کرانه باختری و قدس روبرو بود و همزمان یک گرایش و خواسته جهانی برای ایجاد یک تشکیلات ملی یکپارچه در تمامی فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس به وجود آمده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    اینم یکی از ماسونرهای آشغالیه ک وظیفش تضعیف روحیه مقاومت توی فلسطینه
  • عبدالله IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    ننویسید «نخست وزیر فلسطین» ! بنویسید «نخست وزیر تشکیلات خودگردان» ! این نوشتار شما مشروعیت دادن به تشکیلات خودگردان به عنوان کشور فلسطین است !!! ان شاء الله وقتی ریشه اسرائیل به این زودی کنده شد و کشور واقعی قلسطین تشکیل شد آن وقت ، نخست وزیر آن کشور را «نخست وزیر فلسطین» بنویسید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس