1

سرد بودن فضای انتخابات در رسانه‎‌های اصلاح‌طلب رمز تحریم انتخابات از سوی رادیکال‌ها است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز سه شنبه هشتم اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که مواضع جریان‌های سیاسی و پایداری ائتلافها، طراحی بسته مسکن مطابق با توان کارگران، بسته تحریمی جدید آمریکا و اروپا علیه روسیه و چالش‌های طرح دو کشوری در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها سه روز دیگر فرصت باقی است.تصاویر منتشر شده از استان‌ها وش هرهای مختلف حکایت از داغ شدن تنور انتخابات دارد، نامزدهای سعی دارند در این فرصت باقی مانده برنامه‌های خود را به مخاطبانشان ارائه دهند.

روزنامه هم‌میهن در گزارشی سعی کرده تا فضای انتخابات را سرد و بی رونق نشان دهد، این ادعا در حالی مطرح شده که تصاویر فراوانی از حضور میدانی مردم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، این روزنامه رادیکال نوشته است:

به عقیده بخش قابل توجهی از فعالان سیاسی از اقبال چندانی به‌رغم تاکید سران نظام و دعوت پیوسته به مشارکت در انتخابات برخوردار نخواهد بود. هرچند که در روزهای گذشته با انتشار ویدئوهایی در رسانه‌ها و فضای مجازی و نمایش حضور مردم در ستادهای انتخاباتی، تلاشی برای نشان دادن گرم بودن تنور انتخابات در فضای مجازی انجام شد، اما چند تصویر ویدئویی مبنای اظهارنظر در این زمینه نخواهد بود. اگرچه که شرکت در انتخابات یک رکن دموکراسی است و تعلق خاطر مردم به تعیین سرنوشت کشورشان را تقویت می‌کند، اما برای تعیین این سرنوشت مقدمات و الزاماتی لازم است که پیش از هر چیز برنامه‌ریزان و مسئولان امر باید آنها را مدنظر قرار دهند.

آخرین حلقه تلاش تحریمی‌های اصلاح طلب برای پروژه کاهش مشارکت/ اصلاح‌طلبان: در استان‌ها چتر حمایتی داریم!

ادعای بی رونق بودن فضای سیاسی کشور به ویژه در استان‌ها در حالی از سوی هم‌میهن مطرح شده است که روزنامه اعتماد دیگر روزنامه اصلاح‌طلب از گسترش چتر حمایتی حزب اعتماد ملی در استان‌ها پهن کرده است؛ این روزنامه می‌نویسد:

ایران وطن همه ماست و معتقدیم کم‌هزینه‌ترین و بهترین راه برون‌رفت از این شرایط بحرانی، ایجاد تغییر از درون نظام و از طریق ظرفیت‌های قانونی موجود است.حزب اعتماد ملی همچون تعداد دیگری از احزاب اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، تصمیم به مشارکت فعال در انتخابات گرفت و تلاش دارد در هر حوزه انتخابیه‌ای که امکان رقابت در آن مشاهده می‌شود، ضمن معرفی گزینه‌های مطلوب اصلاح‌طلب و مستقل اعتدال‌گرا، از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کند.

آخرین حلقه تلاش تحریمی‌های اصلاح طلب برای پروژه کاهش مشارکت/ اصلاح‌طلبان: در استان‌ها چتر حمایتی داریم!

بررسی برخی رسانه‌های جریان اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان در مطالبی می کوشند تا از سرد بودن فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی و به تبع آن از کاهش مشارکت در انتخابات سخن به میان بیاورند.رسانه های جریان اصلاح طلب در این زمینه می کوشند تا این گزاره را القاء کنند که علی رغم دعوت پیوسته برای مشارکت در انتخابات، مردم پاسخی به این دعوت ها نداده و با فضای یخبندان انتخاباتی مواجه هستیم.

این رسانه همچنین در چرایی سرد بودن فضای انتخاباتی و کاهش مشارکت مدعی هستند، فضای سیاسی و اجتماعی کشور به‌خوبی نشان می‌دهد که پاسخ ندادن به درخواست‌های مدنی، معیشتی و اقتصادی مردم در سراسر کشور طی سال‎های اخیر، مدنیت امر انتخابات را با یک بحران بی‌سابقه و فراتر از آنچه پیشتر با نظارت استصوابی و ردصلاحیت‎ها رقم خورده بود، روبه‌رو کرده است؛ اعتراضاتی که بی‌جواب مانده‌اند، معیشتی که به سختی تامین می‌شود، نظارتی که سختگیرانه است و مردمی که تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارند. در واقع مردم اعتراض خود را به وضع موجود با بی‎توجهی به حق انتخاب خود بر نهادِ قانون‌گذاری در کشور نشان داده‌اند.

رسانه های جریان اصلاح طلب از سوی دیگر در راستای هجمه به مجلس انقلابی می کوشند تا مجلس موجود و آینده را در تضاد با خواست های مردم تعریف کرده و اینگونه القاء کنند که مجلس دیگر در رأس امور اساسی کشور نیست و بر تصویب طرح‌ها و لوایحی همت گماشته است که یا در تقابل با دیدگاه بخشی از مردم بود و یا اولویت اول آنها نبود. مردم مصداق این ادعا را در مجلس یازدهم و اصرار نمایندگان آن بر قانونی کردن اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یا لایحه جنجالی در زمینه حمایت از عفاف و حجاب می‌بینند، یا طرح صیانت از فضای مجازی، یا در طرح الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات، طرح حذف ارز ترجیحی، ممنوع‌الخروجی دانشجویان معترض و افزایش سن بازنشستگی و... دیده‎اند.

گفتنی است این تلاش های سیاسی- رسانه ای از سوی اصلاح طلبان در حالی صورت می گیرد که بخش عمده ای از آنان به صراحت از عدم مشارکت در انتخابات سخن به میان آورده و حتی از پروژه کاهش مشارکت خود به منظور آنچه که تنبیه نظام می خوانند، رونمایی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    7 2
    قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الاهی باید دانست چرا که این جماعت یأجوج و لجوج و مأجوج اگر برنده انتخابات شوند کشور را به جولانگاه جاسوسان صهیونی تبدیل می کنند و علم و صنعت کشور را تعطیل و اگر بازنده انتخابات شوند زمینه بلوا و فتنه و آشوب و ناامنی را به شیوه انقلاب های رنگی جورج سوروس صهیونی فراهم می کنند! پس عدم شان به ز وجود!
    • شمسی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      2 7
      چقدربی ادب وبی تربیت هستید
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      1 5
      زر یا ور اضاقی نزن
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      2 4
      این متن تو هم تهوع آور شده
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    3 2
    الان یه دلقک میاد میگه رای بی رای خخخخخ خو به .... رای نده خودتون خسته نکنید بریدپیگیر فراخوانهای میلیونیتون باشید
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    4 1
    سر کارید هیچ کس تحریمی نیست برای مصادره ارای باطله وکسانی کهمشارکت نمیکنند بحث تحریم راگذاشته اند اصلاح طلبان همگی باهم یک لیست درست کرده وپشت سرمطهری پنهان شدهاند چون فعلا ابروداری ندارند.وفردا همگی حتی تحریمیها ازان لیست حمایت خواهند کرد واصول گرایان دروغگو باهم رقابت میکنند وارای مردم راتقسیم میکنند واخر شکست میخورند
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 3
    سیاست روباه مکار اینبار بران قرار گرفته .تا بعضی برای مصادره ارای باطله وکسانی که مشارکت نمی کنند شعار تحریم رابدهند .اما انطرف همگی باهم برای شرکت درانتخابات یک لیست واحد بدهند .تاوقتی اصول گرایان باچند لیست باهم به رقابت مشغولند .اینها بایک لیست وپشتیبانی ازان شکست رابه انها غالب کنند وباجمع کردن عدم مشارکت وارای باطله مجموع هواداران خودرا معرفی کنند
  • DE ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    3 1
    کلا انتخابات به درد نمی‌خورد البته به درد ضد انقلاب و وطنفروشان و مدعیان اصلاحات و اشرافیون چون مردم با انتخاب نمایندگان خدوم و درستکار مشت محکمی بر دهان این جماعت رانتخوار مفتخوار طلبکار خواهند کوبید. لذا این قشر نیم درصدی پر سرو صدا و این عجق وجق ها از انتخابات روی گردانند نه مردم.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    من فقط متعهد به جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی و اسلام هستم
  • مسعود IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 2
    اصلا نترسید صدا و سیما نظرسنجی دقیق انجام داده
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 1
    درد شما افساد طلبان چییه؟! رای مییارن همت کار کردن ندارین ،یکی باید بادتون بزنه ،یکی باید چتر بگیر رو سرتون ،یکی باید بگرده براتون برند فلان متکا ولحاف وتشک بگیره که راحت بکپین .رای نمییارین ،داد وفریاد که چی شده تقلب شده ،کشور رو به دروغ ونیرنگ به اشوب میکشید .شما رو باید از دم فرستاد تیمارستان چون تکلیفتون با خودتون هم روشن نیست 😔🤔👿🦵👿
  • DE ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 1
    کافر همه رابه کیش خود خواند! مردم تحریم شون کردند.حالا مثلا میخواهند مثل منافقین از مردم انتقام بگیرید! بخیلی تا این حد؟ فقط درآزمون هاست که ذات پلیدتون اشکار میشه!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    هیچ راهی به عیر از راه انتخابات وجد ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس