شهروندان تهرانی تخلفات انتخاباتی را به هیات بازرسی انتخابات گزارش کنند

رییس هیات بازرسی بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در استان تهران از شهروندان این استان خواست تا تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند.

به گزارش مشرق از بازرسی استانداری تهران، اسداله تقی زاده روز دوشنبه در نشست بازآموزی سربازرسین انتخابات شهر تهران افزود: نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع و نیز هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی، اقدامی غیراخلاقی و خلاف قانون است.

وی اظهار کرد: همچنین پاره یا معدوم سازی عکس و آثار تبلیغاتی سایر نامزدهای انتخاباتی که در مدت زمان قانونی تبلیغات در محل‌های مجاز نصب شده‌اند، نیز تخلف و بعضا جرم محسوب شده و پیگرد حقوقی و قضایی دارد.

تقی زاده ادامه داد: آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی باید در محل‌های پیش بینی شده توسط شهرداری‌ها و بخشداری‌ها، نصب شود و از الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلو مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، خودداری شود.

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان تهران اضافه کرد: عدم رعایت بی طرفی و جانبداری از نامزدهای انتخاباتی توسط مجریان و عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات، ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

شهروندان تهرانی تخلفات انتخاباتی را به هیات بازرسی انتخابات گزارش کنند

وی گفت: شهروندان استان تهران می‌توانند شکایات و گزارشات خود را از طریق تماس با شماره ۴۵۵۰۰ با پیش‌شماره ۰۲۱ از ساعات ۸ تا ۱۶ همه روزه تا ۱۳ اسفندماه به این هیات اطلاع رسانی کنند.

وی یادآور شد: رعایت بی طرفی مهمترین ویژگی بازرسان است و رویکرد هیات بازرسی استان و شهرستان‌های تابعه تلاش برای حسن اجرای مطلوب انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم است.

تقی زاده افزود: اساسا بازرسان به منظور تضمین حسن جریان، صحت و اجرای مطلوب، سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات در استان تهران ماموریت دارند.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران گفت: استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و نیز نهادها و موسساتی که به هر میزانی، از بودجه عمومی استفاده می‌کنند به نفع یا علیه داوطلبان انتخاباتی ممنوع است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس