تماس آمریکا و روسیه درباره مساله سلاح هسته‌ای در فضا بی‌ثمر بود

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تماس‌های اخیر مقامات آمریکا و روسیه برای حل مساله استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره جنجال اخیر درباره قصد روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا اعلام کرد که تماس بین روسیه و آمریکا درباره مساله سلاح‌های هسته‌ای در فضا کاملاً بی‌ثمر بود.

وی همچنین افزود«روسیه تصمیم ندارد از پیمان فضایی خارج شود. روسیه منتظر تغییر در سیاست ایالات متحده برای از سرگیری گفتگوها درباره ثبات راهبردی است»

این مقام ارشد در ادامه افزود :آمریکا نیاتی در فضا را به روسیه نسبت می دهد که وجود ندارد و می خواهد خودشان در آنجا در زمینه تسلیحات برتری پیدا کنند که «تکنیک معمول آنها» است.

وی همچنین گفت: آمریکا، روسیه را به طرح استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا متهم می‌کند، اما هیچ مدرکی ارائه نکرده است.

هفته پیش روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ از «وانگ یی» وزیر خارجه چین و «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند خواست تا از سران کشورهای خود بخواهند ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را از برنامه‌هایش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا منصرف کنند.

جمعه گذشته جان کربی، سخگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا به اطلاعاتی دسترسی دارند که دستیابی روسیه به یک سلاح ضدماهواره‌ای جدید را تأیید می‌کند که به گفته کربی قادر به ایجاد «تخریب فیزیکی» روی زمین نیست. کربی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که این فناوری هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است و واشنگتن در حال بررسی و تحلیل اطلاعات بوده و با متحدان و شرکای خود در حال رایزنی است.

با این حال ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه تأیید کرد که مسکو همواره با استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا مخالف بوده و خواستار رعایت همه توافق‌های موجود در این زمینه است.

وی تصریح کرد: این سوال مربوط به هیاهویی است که اخیراً در غرب از جمله در آمریکا در خصوص استقرار سلاح هسته‌ای در فضا بالا گرفته است و موضع ما روشن و صریح است؛ ما همیشه مخالف بوده‌ایم و الان هم مخالف استقرار سلاح های هسته ای در فضا هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا خ IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    حتما آمریکا خودش درفضای داره کارهایی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس