کد خبر 1578256
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
سفر رهبران غرب به کی‌یف در ۲ سالگی جنگ اوکراین

با فرا رسیدن دومین سالگرد جنگ در اوکراین، زلنسکی میزبان رهبران غربی در کی‌یف است.

به گزارش مشرق، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک و همچنین اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با قطار و از لهستان وارد کی‌یف شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: چهار رهبر غربی از جمله نخست وزیران ایتالیا، کانادا و بلژیک روز شنبه برای ابراز همبستگی با اوکراین وارد کی‌یف شدند.

روزنامه ایتالیایی کوریرا دلا سرا نوشت: ملونی در کی‌یف، به عنوان رئیس گروه هفت، اولین نشست سال را با رهبران این گروه برگزار خواهد کرد که در آن علاوه بر فون در لاین و ترودو، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز حضور خواهد داشت.

ملونی قبل از اجلاس مجازی با زلنسکی دیداری دوجانبه خواهد داشت و پس از آن ممکن است آنها انعقاد توافقنامه امنیتی را که کی‌یف قبلا با برلین، پاریس و لندن امضا کرده بود، اعلام کنند.

پس از دو سال، شوک اولیه به تدریج به خستگی تبدیل شده، زیرا جهان شاهد دستاوردهای روسیه و ضدحمله ناکام اوکراین در سال گذشته بود که به کندی به جنگی فرسایشی تبدیل شد.

روسیه، با جمعیت بسیار بیشتر برای تکمیل صفوف ارتش و بودجه نظامی بیشتر، آمادگی زیادتری برای یک جنگ طولانی دارد، موقعیت اوکراین اما متزلزل‌تر است. روستاها، شهرک‌ها و شهرها ویران شده‌اند، نیروها خسته شده‌اند، مهمات رو به اتمام است و موشک‌ها و پهپادهای روسیه تقریباً هر روز می‌بارند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 0
    بودجه نظامی بیشتر!!!!!! چقدر پر رو!! غربی ها ده ها هزار مزدور به همرااه صدها میلیارد دلار پول و مدرن ترین سلاح های خود را با تبلیغات به مصاف روسیه تحت تحریم های فلج کننده فرستادند حالا که کاری از پیش نبردند حتی شکست های مفتضحانه خودشان و متحدانشان را گردن نمی گیرند!!! مثل همه پادوها و نوکران روشنفکر نمای داخلی خودشان!!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 0
    امرو یکی از وزرای رده بالای اوکراین گفته که اوکراین حاظره به آمریکا برای حمله به چین، ایران، کرهٔ شمالی و یا هر کشور دیگه ای که اربابای یانکی بگن کمک بکنه!! حالا ما حق داریم در این جنگ طرف روسیه رو بگیریم یا نه؟؟! آیا از الان به بعد هرکی در داخل از اوکراین دفاع کنه دشمن ایران حساب میشه یا نه؟؟
    • عمیر IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 3
      زنده باد اوکراین روسگدا 😜😂
    • عمیر IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 3
      هرکی خربزه میخوره پای لرزشم میشینه روسگدای دلقک 😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس