کد خبر 1578196
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
اوکراین تهدید کرد علیه لهستان اقدام می کند   

 نخست وزیر اوکراین اعلام کرد اگر کشاورزان لهستانی به مسدود کردن مرز ادامه دهند، کی‌یف می تواند اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.  

به گزارش مشرق، دنیس شمیگل، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد کی‌یف این حق را برای خود محفوظ می دارد که اگر لهستان، کشاورزان معترض را متقاعد نکند روند مسدود کردن گذرگاه های مرزی را متوقف کنند، اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد.

کشاورزان لهستانی، کی یف و ورشو را متهم می کنند با صدور مجوز واردات غلات ارزان قیمت و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین، در حال تهدید معیشت این کشاورزان هستند.

شمیگل در کانال تلگرامی خود نوشت «مساله مسدود شدن مرزها باید تا قبل از روز ۲۸ مارس، یعنی تاریخی که قرار است نشست مشترک دولت‌های اوکراین و لهستان برگزار شود، حل و فصل شود. اگر این اتفاق نیفتد، اوکراین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اقدامات متقابلی را در ارتباط با مبادی ورودی اش اعمال کند.»

لهستان یکی از سرسخت ترین حامیان اوکراین در اروپا است و سامانه های تسلیحاتی متعددی از جمله تانک و خودروهای زرهی هویتزر را در اختیار کی یف قرار داده است.

مناقشه بر سر غلات موجب ایجاد شکاف قابل توجهی بین این دو همسایه شده است به طوری که آندره دودا، رییس جمهور لهستان، پاییز گذشته اعلام کرد کشورش با سیل محصولات ارزان قیمت اوکراینی مواجه شده است.

شمیگل اعلام کرد «مقامات لهستانی دعوت برای دیدار با مقامات اوکراین در شهر لویو در غرب اوکراین را نادیده گرفتند. رییس‌ جمهور اوکراین این مکان را برای برگزاری مذاکره و رسیدن به مصالحه پیشنهاد کرده بود اما متأسفانه چنین دیداری با مقامات لهستانی برگزار نشد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    3 0
    پاتم بکنی تو عسل تا زانو بکنی تو حلق این اوکراینی ها بازم گاز میگیرن!!!
  • عمیر IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 6
    درود به اوکراین
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      زنده باد ارتش آزادی بخش روسیه!! 🇷🇺🇷🇺🇷🇺
    • عمیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      ارتش اشغالگر پوکیده تروریست روسی 😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس