نگرانی آژانس هسته‌ای آمریکا از قدرت هسته‌ای چین و روسیه

یک مقام امنیت هسته‌ای آمریکا در واکنش به افزایش سطح تهدید هسته‌ای چین و روسیه گفت واشنگتن در صورت نیاز سلاح‌های هسته‌ای بیشتر و جدیدتری تولید خواهد کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا گفت این نهاد تهدید هسته‌ای روسیه و چین را با «دقت بسیار زیاد» تحت‌نظر دارد تا در صورت نیاز، تغییراتی در زرادخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده اعمال کند.

«فرانک رز» معاون سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا با اشاره به گزارش کمیسیون وضعیت راهبُردی ایالات متحده مبنی بر احتمال نیاز این کشور به سلاح‌های هسته‌ای بیشتر و متنوع‌تر، گفت: «دولت تصمیمی در مورد اینکه آیا ما به (سلاح‌های هسته‌ای) بیشتری نیاز داریم یا نه، نگرفته است؛ اما ما این امر را بسیار بسیار دقیق بررسی می‌کنیم.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به‌تازگی گفته بود: «روسیه در وضعیت آمادگی رزمی کامل قرار داشته برای یک جنگ هسته‌ای، کاملاً آماده است.»

پوتین در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است، تصریح کرده بود: «از نظر نظامی و فنی، بله؛ آماده هستیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 0
    یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون میتونن برن خودشونو از غصه دار بزنن، فقط یکم زودتر لطفأ!!
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    احیانا سازمان بین المللی انرژی اتمی،حرفی برای این کارای آمریکا نداره؟ مگه همون سازمان نبود که واسه اینکه ایران به انرژی هسته ای نرسه، داشت خودشو جر میداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس