کد خبر 1578324
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
دبیرکل ناتو: اوکراین به ناتو خواهد پیوست

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز و در دومین سالگرد آغاز جنگ روسیه با اوکراین گفت که اوکراین به ناتو خواهد پیوست و حمایت های بیشتری از این کشور در راه است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از پیام تصویری استولتنبرگ نوشت: وضعیت در میدان جنگ همچنان بسیار خطیر است. هدف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای تسلط بر اوکراین تغییر نکرده و هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن او برای صلح وجود ندارد.

وی افزود: "نباید دلسرد شویم. اوکراین بارها و بارها ورزیدگی و عزم جزم را از خود نشان داده است."

استولتنبرگ به وعده‌های اخیر "میلیاردها دلاری" کمک ‌های نظامی کشورهای عضو ناتو اشاره کرد و گفت: این کمک ها شامل مهمات توپخانه، پدافند هوایی، قایق ‌های جنگی، تجهیزات و قطعات یدکی جنگنده های F-۱۶، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات مین روبی شده و حمایت های بیشتری نیز در راه است.

استولتنبرگ گفت که رئیس جمهوری روسیه جنگ را برای بستن راه عضویت کی‌یف در ناتو آغاز کرد و افزود: اما او دقیقاً به نتیجه عکس آن دست یافته است. اوکراین اکنون بیش از هر زمان دیگری به (عضویت در) ناتو نزدیک شده است.

دبیرکل ناتو گفت: اوکراین به ناتو خواهد پیوست. تا آن روز، ناتو برای امنیت خود و اوکراین همچنان در کنار کی‌یف خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 6
    دمش گرم. خدا کنه روسیه درگیر یک جنگی بشه که دست از سر مردم ایران برداره
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 4
    روسیه فهمیدی متحد یعنی چی؟ نه مثل تو که همیشه پشت متحد هاتو خالی میکنی ،مثل ایران و ارمنستان، البته متحد ه چه عرض کنم
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 3
    کاش ما هم یک متحد مثل امریکا داشتیم .. بینید چه جوری از اوکراین و اسراییل حمایت میکنه !!!
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      در مورد جنگ اوکراین که این جنگ در واقع توسط خود آمریکا برنامه ریزی شد با اون کودتای مخملی و روی کار آوردن زلنسکی و در کل دولت غرب گرا در اوکراین..اوکراین قربانی ناتو و پیشروی اون به شرق و نقض توافق مینسک شد..در مورد اسراییل هم خوب اسراییل فرزند نامشروع آمریکا و در واقع مجری آمریکا و پایگاه آمریکا در منطقه هست.و سقوط اون یعنی ضربه به جریان استعمار و در راس اون آمریکا.سقوط اسراییل یعنی از بین رفتن تسلط بر جریان انرژی و کانال سوعز.اسراییل نقش مهمی برای غرب و آمریکا داره و مجری سیاست های اون در منطقه هست.حذف این سگ هار یعنی تسلط ایران و هم پیمانش بر جریان انرژی جهان.
  • عمیر IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 3
    اوکراین مقتدر و زلنسکی قهرمان عامل فلاکت ارباب پوتین 😜
  • عمیر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 4
    هورااا شما موفق شدید شیربچه های اوکراینی بزرگوار 💛💙💛💙💛💙
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اگه اوکراینی بمونه.خخخخ.
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    یعنی اشکارتر از این نمی توان کشوری را مسخره کرد ، و ملتی هم بیشتر از این نمی تواند خودش را تحقیر کند ، دو سال است با وعده و وعید و در اصل جهت ستیزه جویی بیشتر که ذات اروپایی است کشوری را مثل عروسک فرستادن وسط میدان هر روز هم تکه نکه شدن ان را می بینن ولی یا باشکلات یا با بسته ای غذا ارومش میکن اوکراینی بی هویت مزدور هم فکر می کند اگر اروپایی شود مثلا افتاب از غرب طلوع خواهد کرد ، یعنی غربی های پست وحشی اذهان ملت ها را اینجوری گروگان گرفته اند ، یعنی به زور تحریم هم که شده ملتها را جوری باور مند کرده اند که اگر مثل اروپایی ها زندگی نکنی و مثل انها نباشی اسمان به زمین امده که واقعا همه هم باور می کنن ، در حالی که اوکراین پیشتر از این هم می توانست عضو ناتو بشود همانگونه که سوید و فنلاند پس از جنگ بصورت ویژه عضو شدن ، حتی امتیازاتی هم به ترکیه و مجارستان در قبال عضویت انها داده شد
  • عمیر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    روسوفیل بیشتر گریه کن 😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس