آمریکا درباره پرتاب سلاح هسته‌ای به فضا به روسیه هشدار داد

یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده مستقیماً به روسیه در مورد پرتاب یک سلاح هسته‌ای جدید ضد ماهواره هشدار داده است.

به گزارش مشرق، این منبع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، روز پنجشنبه اظهار کرد که انفجار چنین سلاحی می‌تواند همه چیز را از ارتباطات نظامی گرفته تا خدمات تلفنی را مختل کند.

این مقام آمریکایی افزود که واشنگتن به روسیه نسبت به پرتاب چنین سلاحی هشدار داده است.

وال استریت ژورنال ابتدا این هشدار را گزارش کرد و نوشت، ایالات متحده به روسیه گفته است که چنین سلاحی «پیمان ماورای جو» ۱۹۶۷ را نقض می‌کند و امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد.

اظهارات این مقام آمریکایی دو روز پس از آن بیان شد که یک منبع آگاه به رویترز گفت که ایالات متحده معتقد است روسیه در حال ساخت چنین سلاحی است.

برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان و ای. بی. سی نیوز روز چهارشنبه هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش دادند: اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که روسیه درصدد استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از همتایان خود در چین و هند برای منصرف کردن روسیه، درخواست مداخله کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه ادعای آمریکا درباره تلاش مسکو برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را رد کرده و گفتند که کشورشان مخالف استقرار این تسلیحات در فضاست.

پوتین گفت: موضع ما روشن و شفاف است: ما همواره قویا مخالف استقرار تسلیحات در فضا بوده و هستیم.

وی افزود: ما نه تنها بر پایبندی به همه توافقنامه‌های موجود در این زمینه تاکید داریم بلکه بارها خواستار تقویت همکاری‌های مشترک در این باره شده‌ایم.

پوتین اظهار کرد که فعالیت‌های روسیه در فضا با فعالیت سایر کشورها از جمله آمریکا تفاوتی ندارد.

شویگو نیز گفت: نخست آنکه چنین پروژه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا وجود ندارد. دوم آنکه آمریکا هم می‌داند که چنین پروژه‌ای وجود ندارد.

وزیر دفاع روسیه، کاخ سفید را به تلاش برای ترساندن قانوگذاران آمریکایی و وادار کردن آنها به اختصاص بودجه به اوکراین و تحمیل شکست راهبردی به روسیه متهم کرد.

وی افزود که یکی دیگر از اهداف آمریکا در مورد تسلیحات هسته‌ای روسیه، تشویق مسکو برای ورود به گفت‌وگو درباره ثبات راهبردی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • پریسا متفکر IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    4 0
    آمریکا غلط کرد با شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
    • DE ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      1 0
      شیوه ی غرب همیشه همینه. اول به همه هشدار میده نقشه ای که خودش در سر داره بعد از مدتی خودش همین جنایت را انجام میده مثل تمام پیمان‌های نظامی و امنیتی که بست و خودش زیرش زد. روسیه باید در فضا سلاح هسته ای مستقر کند غرب به آخر خط رسیده و مثل مار زخمی به هر طرفی نیش می‌زند. تا موقعی که غرب ادب نشود بشریت روی خوش نمیبیند اون خوش خیالهای غربگدا می‌توانستند تصور کنند که آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیسی های خوشکل و ناز و مهربان و مو زرد غزه و اوکراین و لیبی و سوریه و عراق و افغانستان و... را با کمال خونسردی با خاک یکسان کنند و دهها میلیوندانسان را بکشند و نیشخند بزنند؟ امیدوارم مشرق سانسور نکند یکنفر حرف حساب می‌زند.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    3 0
    ترسیده ، داره با اضطراب واق واق می‌کنه 😏🐺🐗
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 1
    پوتین و امریکا باید بدانند سلاح هسته ای حرام است و ما دنبالش نمیریم به هر قیمتی
  • علی اصغر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    اقای پوتین خوب میداند کسی که برجام پاره میکند اخر عاقبتش چیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس