کد خبر 1577707
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
میشل: اروپا گزینه دیگری جز ادامه حمایت از اوکراین ندارد

رئیس شورای اروپا با اذعان به خستگی غرب از کمک به اوکراین هشدار داد: هیچ گزینه دیگری جز ادامه حمایت از کی‌یف [در جنگ علیه روسیه] وجود ندارد و شکست این کشور، اثرات مخربی برای اروپا خواهد داشت.

به گزارش مشرق، شارل میشل رئیس شورای اروپا در گفت‌وگو با پنج رسانه اروپایی از جمله روزنامه ال پائیس اسپانیا تصریح کرد: با گذشت دو سال از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا باید به برداشتن گام‌های رو به جلو در حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

وی با اذعان به وضعیت متزلزل حمایت واشنگتن از اوکراین افزود: اکنون که وضعیت در آمریکا، دشوار است، چاره‌ای جز ادامه حمایت از کی‌یف وجود ندارد و همه ما به خوبی درک می‌کنیم که پیامدهای مخرب شکست اوکراین، برای اروپا، ارزش‌های ما و برای جهان چه خواهد بود.

این سیاستمدار لیبرال بلژیکی همچنین با اذعان به خستگی دولت‌های اروپایی از ادامه حمایت از کی‌یف مدعی شد: روسیه می‌تواند از این بذر خستگی بهره‌برداری و تغذیه کند و همچنین از آن، برای تضعیف روحیه اروپا و پروژه اتحادیه اروپا در آستانه انتخابات پارلمانی ژوئن (خرداد- تیر) استفاده کند.

روزنامه ال پائیس در این گزارش آورده است: جنگ اوکراین شنبه آینده، وارد سومین سال خود می‌شود و این کشور با یکی از سخت‌ترین لحظات خود مواجه است؛ ضد حمله شکست خورد، وضعیت در جبهه‌های نبرد به دلیل کمبود مهمات و مواد بسیار پیچیده است. علاوه بر این نگرانی در مورد بازگشت نهایی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به کاخ سفید وجود دارد.

به نوشته ال پائیس، در این شرایط، بر اساس نظرسنجی اندیشکده ECFR در ۱۲ کشور (از جمله اسپانیا) به نظر می‌رسد اروپایی‌ها نسبت به شانس اوکراین برای پیروزی در جنگ بدبین هستند و بیشتر آنها معتقدند که این درگیری با نوعی توافق پایان خواهد یافت. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که شهروندان اروپایی در مورد توانایی حمایت از اوکراین بدون آمریکا- که متغیر واضحی در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید است- تردید دارند و بیشتر آنها معتقدند که اروپا باید از سیاست‌های واشنگتن تقلید کند.

ال پائیس در ادامه آورده است: اگرچه اتحادیه اروپا فضای محدودتری برای برداشتن گام‌های تاریخی دارد، اما میشل خاطرنشان می‌کند که فضای حمایت سیاسی، نظامی و مالی وجود دارد.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا از دارایی‌های مسدود شده روسیه به طور کامل یا جزئی برای کمک به بازسازی اوکراین استفاده کنیم.

به نوشته ال پائیس، «جنگ اوکراین که همچنین آسیب‌پذیری‌های عظیم اتحادیه اروپا به دلیل وابستگی به گاز ارزان روسیه را آشکار کرد، زنگ خطری قدرتمند برای ایجاد خودمختاری استراتژیک واقعی در همه زمینه‌ها از جمله بخش امنیت و دفاع بدون چتر آمریکا بوده است».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    کاملأ درسته چون اگر خدای ناخواسته دستورات اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش رو اجرا نکنه، تودهنی و پس گردنی و کشیدهٔ نر و ماده هست که نصیبش خواهد شد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس