کد خبر 1577867
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
بایدن با خانواده ناوالنی دیدار کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با همسر و دختر آلکسی ناوالنی دیدار و این چهره شناخته‌شده منتقد روسیه را که اخیرا درگذشت «مردی با شجاعت باورنکردنی» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کالیفرنیا انجام شد و بایدن «تسلیت قلبی» خود را به خانواده ناوالنی اعلام کرد.

کاخ سفید افزود که بایدن در این دیدار «شجاعت باورنکردنی ناوالنی و میراث وی در مبارزه با فساد و مبارزه برای یک روسیه آزاد و دموکراتیک» را ستود.

بایدن در صحبت با خبرنگاران نیز اظهار کرد که واشنگتن قصد دارد در ارتباط با درگذشت ناوالنی، تحریم‌هایی علیه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اعمال کند.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه گذشته به نقل از منابع قضایی روسیه اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 4
    وقتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ناوالنی منتقد روسیه را که اخیرا درگذشت «مردی با شجاعت باورنکردنی» توصیف میکند یعنی اینکه حتی آمریکائیها هم میزان خیانت او به روسیه را باور نمی کنند
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      2 2
      به تو چه مگه تو روسی هستی
    • ایرانی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      مشرق لطف کن اینقدر سانسور نکن وقتی پیام رو کامل نمیزاری یک ابلهی مریضی مثل ایشون میاد متلک میندازه در حالیکه من گفته بودم وطن فروشان ایران هم با القابی مانند شجاع و ... در رسانه مطرح میشن واقعاً متاسفم
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 2
    احتمالاً ناوالنی قصد خدمت به آمریکای جنایتکار را داشته که در انجام ماموریتش ناکام مانده و دولت فاسد آمریکارا عزادار کرده است. در این مورد خاص باید به پوتین تبریک گفت که داغ فروپاشی روسیه را به دل آمریکا گذاشت.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    2 0
    احمق ها ون اگه مال عربستان یا لبنان بود پرستشش می‌کردید چون مخالف پوتین حنایتکار و جهان خوار هستش العان شده منافق و معاند کشورش
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 2
    مرگ بر بایدن
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      لعنت بر پوتین توسعه طلب که مسلمانان چچن و داغستان و قفقاز را به خط مقدم جنگ اکراین می فرستدو به کشتن می دهدو روسیه ایران و تبریز را اشغال کرده بود و در سال ۱۳۲۶ با اولتیماتوم آمریکا ایران را ترک کرد
  • طبا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 0
    یه جوری مطلب رو نوشتید که انگاری طرف در سواحل لاجوردی داشته پیاده روی میکرده که یدفعه حالش بد شده و اکیپ درمانی در خدمتش هم نتونسته کاری انجام بده !!!!!!! عزیز من، طرف رو بردن بالاتر از قطب شمال، زندونیش کردن ، جائیکه خرس قطبی هم حاضر به پرسه زدن تو اون هوا، نیست و اینکه چه بلایی سرش آوردن که حتی قادر نیستند جنازه اش رو تحویل خانوادش بدن !!!!!!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    پیرمردچه مهربونه کاری به سی هزارشهیدغزه نداره ولی حالا محبتش گل کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس