موضع گیری نخست وزیر عراق درباره غزه

نخست وزیر عراق بر ضرورت توقف جنگ در غزه و پایان نسل کشی در این باریکه از سوی اشغالگران به ویژه با نزدیک شدن به ماه رمضان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، محمد شیاع السودانی نخست ویر عراق کریستوفر کونز با یکی از اعضای کمیته روابط خارجه در کنگره آمریکا دیدار کرد.

السودانی ضمن بیان اهمیت شراکت دو کشور عراق و آمریکا، بر انتقال به روابط دو جانبه بر اساس توافق نامه چارچوب استراتژیک بین دو کشور، پس از پایان مأموریت ائتلاف بین المللی بر اساس زمانبندی مشخص، تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه و پایان نسل کشی ساکنان این باریکه از سوی اشغالگران، به ویژه با نزدیک شدن به ماه رمضان تاکید کرد.

از سوی دیگر، کونز اعلام کرد که سفرش به منطقه و دیدار با نخست وزیر عراق با درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

وی همچنین به عمق شراکت بین آمریکا و عراق و ضرورت توسعه آن در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و امنیتی که بر اساس نشست های کمیته عالی نظامی برگزار می شود اشاره کرد.

این سناتور آمریکایی بر ضرورت دستیابی به ثبات و صلح در خاورمیانه و توقف جنگ در غزه و سرزمین های فلسطینی تاکید کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 1
    ای اعراب ساده هنوز فریب امریکا میخورین اونا خوشحالن که فلسطین نابود میشه چقدر ساده و زودباور هستن اعراب
    • CA ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      از سادگی نیست. خیانت از روی طمع و احساس زرنگی است. عاشق راه امثال اردوغان و بن سلمان و بن زاید و سایر حکمای فاسد جهان اسلام هستن.
  • حسین مقص.ودی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    5 2
    ننگ وهزارلعنت به کشورهای بی‌غیرت عربی که تماشاگر مردم مظلوم فلسطین هستند کشور اردن ومصرهرکدام یک گردان به کمک فلسطین بدهند اسراییل نابودمیشود ننگ براین کشورهای بی‌غیرت ننگ براینها خاک عالم برسرشان
    • داود IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      1 4
      سکوت
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    4 4
    عراق راه امنیت و آسایش عراقی ها و منافع کشور خودشو رو در پیش گرفته
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      عراق هیو راهی را نمیتواند در پیش بگیرد کافیه سایه ایران از سرشان کوتاه شود ، بلافاصله آمریکا داعش را دوباره فعال کرده و مادرشان را به عزایشان خواهد گذاشت خیلی به غین گنده گویی ها و اراجیف ها توجه نکن
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      آره برای همین دانشگاه کل عراق می گرفت
    • CA ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      بله بسیار شبیه راهی که زمان یزید و بنی امیه در پیش گرفت. و برای همیشه از بین رفت و جایگاه محکم تاریخی رو هم که قرن ها بخاطر غرب ایران بودن و سده ها پایتختی ایران داشت رو از دست داد و بیش از هزار سال شدن غلامان زیر دست خلفا و مغول و انگلیس و فرانسه و امریکا و ...‌ چوب خدا صدا نداره و شتر سواری دولا دولا نمیشه.
    • CA ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      زمانی که ائمه در عراق در زندان و سیاهچال حبس بودند هم همین مسیر امنیت و آرامش و سایر وعده های شیطان پر زرق و برق رو پیش گرفتن. ولی متاسفانه برای اونها بوی کبابی که به مشام حکام کشورهای مسلمان منطقه خورده مخصوصا تازه به دوران رسیده تر ها امثال باکو و اربیل و بغداد که دستی که تو روز بیچارگی نگهشون داشت رو دارن گاز میگیرن از کباب نیست خر داغ میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس