تحلیلگر صهیونیست: نتانیاهو در حال فریب اسرائیلی‌ها است

تحلیلگر ارشد روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفت که اخباری که درباره مذاکرات با حماس منتشر می شود، دروغ هایی است که نتانیاهو با آن صهیونیست ها را فریب می دهد.

به گزارش مشرق، «ناحوم بارنیاع» افزود: حماس نه ترسیده و نه تسلیم شده است و نتانیاهو با این سخنان، اسرائیلی ها را فریب می دهد.

وی اضافه کرد: نتانیاهو همواره از احساسات و ارزش ها و امنیت سخن می گوید، ولی درنهایت براساس ملاحظات سیاسی عمل می کند.

مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

روزنامه «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسیران و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در خان یونس را تکمیل کند و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف بسیار از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول، مدت زمان توقف درگیری فاصله دارند.

همزمان نیز رژیم صهیونیستی به حماس فشار وارد می‌کند تا شمار زندانیان فلسطینی را کاهش دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان ۱۳۴ اسیر اسرائیلی در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های این رژیم محصور هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Puyamotlaq IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر آمریکا مردم فریب مرگ بر رژیم اشغالگر قدس شریف مرگ بر رژیم اشغالگر و استعمارگر و استثمارگر و هتاک حرمت مسجد الاقصی المبارک مرگ بر اسرائیل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس