شجاعت «داسیلوا» در برابر اسرائیل ستودنی است/ تمجید از پرتقال‌فروش مصری

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به اظهارنظر  «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در حمایت از غزه، آن را ستود.

به گزارش مشرق، عطوان با اشاره به موضع گیری روز یکشنبه رئیس جمهوری برزیل در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی که اسرائیل را به «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد، نوشت: ما به عنوان عرب و مسلمان مواضع شریف و شجاعانه ای که مُهر سکوت را شکستند و در برابر کشتار اسرائیل و آمریکا ایستادند، فراموش نخواهیم کرد و در راس آن ها نیز رئیس جمهوری برزیل است که لحظه ای در متهم کردن رژیم اسرائیل در ارتکاب کشتار جمعی علیه ساکنان غزه درنگ نکرد.

وی افزود: تاکنون هیچ رهبر عربی به طور صریح جرات وارد کردن این اتهام به اشغالگران را نداشته است. در طول این بیش از ۱۳۵ روزی که از جنگ غزه گذشته، فقط یمنی ها و رهبران آنها در عمل، حامی غزه بوده و کشتی های جنگی آمریکا را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده اند. اعراب جرات بیرون کردن سفیر، بستن سفارت را هم نداشتند و برخی از آنها به سرعت پل زمینی از امارات تا حیفا و با عبور از عربستان و اردن برقرار کردند تا مواد غذایی تازه به قاتلان صهیونیست برسانند و این در حالی است که کودکان غزه گرسنه هستند و لقمه نانی یا شیرخشکی ندارند.

عطوان با اشاره به هجمه «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به حماس و حامیان آن در نشست امنیتی مونیخ ادامه داد: اظهار نظر وزیر خارجه مصر تاییدی بر اتهامات آمریکا و اسرائیل علیه مقامات مصری درباره بستن گذرگاه رفح به روی کامیون هایی است که از العریش تا گذرگاه رفح صف ۴۰ کیلومتری تشکیل داده اند. شکری یک کلمه هم از رژیم اشغالگر و جنگ کشتار جمعی آن علیه ساکنان غزه انتقاد نکرد و از حضور در نشست امنیتی مونیخ برای حمله به حماس و حامیان آن بهره برد؛ آنهم حماسی که در راستای تحقق حقوق عربی مشروع و حمایت از مقدسات اسلامی می‌جنگد و حامی مقدسات اسلامی است و پیروزی بی سابقه ای بر تل آویو به دست آورده و بیش از ۱۳۵ روز ایستادگی کرده و این در جنگهای قبلی عربی-اسرائیلی رخ نداده است.

به نوشته وی، ما روی آقای شکری حساب باز نمی‌کنیم بلکه روی پرتقال فروش مصری حساب باز می‌کنیم که بار گاری خود را خالی کرد و آن را به کامیونی داد که حامل غذا برای مردم گرسنه و محاصره شده غزه بود. به طور حتم او نماینده مردم مصر است؛ مردمی که در جانفشانی در حمایت از برادران گرسنه و محاصره شده خود در غزه درنگ نخواهند کرد.

این تحلیلگر جهان عرب اضافه کرد: از رئیس جمهور برزیل و همه افراد شرافتمند در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، اروپا، ایرلند، اسکاتلند و دیگر مناطق دنیا که در برابر جنگ کشتار جمعی ایستادند و مرعوب آمریکا و باج خواهی رژیم صهیونیستی نشدند، تمجید و تشکر داریم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 15
    از همه تعریف کرد الا ایران بی شرف پان عرب
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      5 1
      داشت درباره موضع دولت های عربی حرف میزد . ایشون بارها از ایران دفاع کرده توی این مطلب صحبت درباره سران کشورهای عربی بود
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      بی شرف خودتی و سایر صهیونیست ها در هر جای جهان
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 3
    همه حامی غزه هستندمرگ برکودک ریاها
  • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    6 1
    شرف به عجم و عرب و سفید و سیاه نیست شرف به وجدانهای بیدار و چشمهای مضطرب و ترسان از خداست
  • ایرانی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 4
    کاش یک جو از شرف داسیلوا تو وجود حکام بی غیرت و تن پرور عرب بود هرچند این اراذل رو نمیشه مسلمون دونست ولی کلی زر زر میکنن که عرب هستن و لاف غیرت عربی میزنن همه دیدند که اونی که غیرت دینی دارد همه غیرتها رو یکجا داره و اونی که غیرت دینی نداره هیچ غیرتی نداره و فقط زر میزنه که با غیرته!
  • LU ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 3
    «عبدالباری عطوان»، آیا حاضر هستی از ادعای باطل امارات و اتحادیه عرب در مورد سه جزیره ایرانی هم انتقاد کنی؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    وجدان بیدار پیدا می شوند آقای عطوان از دولتی که‌ با کوتای آمریکایی واسرائیلی سرکار کار آمده چه انتظاری داری آن‌ها دست نشونده ونوکر حلقه به‌ گوش هستن اما رئیس‌جمهور برزیل يک انسان آزاده وحقیقت جستجو است وابایی هم از صهیونیست ها ندارد
  • رضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 4
    عطوان جان پس ایران چه ؟! هیچ میدونی چهل و پنج ساله چه دهنی از ملت ایران بابت شما فلسطینی ها سرویس شده ؟! یا چه بخش عظیمی از دارائی های ملت ستمدیده ایران توی حلقوم شما فلسطینی ها و ده ها گروه نظامی و شبه نظامی شما ریخته شده ؟! اگه پول های بی زبون ما نبود مردم غزه میتونستند هفتصد کیلومتر هتل لاکچری زیر زمین و اونهمه بچه قد و نیم قد روی زمین درست کنند ؟! یا زندگی مرفه و ماشین های لوکس امریکائی و ژاپنی داشته باشند ؟! ما از قدیم شنیده بودیم شما اعراب گربه صفتید اما گوش مون بدهکار نبود حالا خدا رو شکر با چشم خودمون دیدیم که شما چه نوع انسان هائی هستید !
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      3 2
      منافق تحریف گر
  • سرباز IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ایران وظیفشه از مظلوم دفاع کنه و باید رضاست خدا رو جلب کرد نه کسی دیگر را انسانیت .
  • سرباز IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ایران وظیفشه از مظلوم دفاع کنه باید رضایت خدا رو جلب کرد ن کسی دیگر را انسانیت.
  • سرباز IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ایران وظیفشه از مظلوم دفاع کنه باید رضایت خدا رو جلب کرد ن کسی دیگر را انسانیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس