کد خبر 1576781
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
حمله لفظی رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهوری برزیل: داسیلوا «عنصر نامطلوب» است

رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر رئیس‌جمهوری برزیل مبنی بر مقایسه تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه با واقعه هولوکاست «لولا داسیلوا» را «عنصر نامطلوب» خواند.

به گزارش مشرق، اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر انتقادی رئیس‌جمهوری برزیل علیه نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه گفت: ما نمی‌بخشیم و فراموش نمی‌کنیم. من از طرف خود و شهروندان اسرائیل به رئیس‌جمهوری داسیلوا اطلاع داده‌ام که او در اسرائیل عنصری نامطلوب است؛ تا زمانی که عذرخواهی کند و سخنان خود را پس بگیرد.

وی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس مدعی شد: مقایسه داسیلوا بین جنگ عادلانه اسرائیل علیه حماس و اقدامات هیتلر و نازی‌ها که ۶ میلیون یهودی را کشت، یک حمله یهودی‌ستیزانه جدی است که هتک حرمت علیه یاد و خاطره قربانیان هولوکاست است.

به دنبال انتقاد رئیس‌جمهوری برزیل از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، اسرائیل همچنین فدریکو مایِر سفیر برزیل در سرزمین‌های اشغالی را فرا خواند.

داسیلوا روز یکشنبه در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به انجام «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه «این جنگ سربازان علیه سربازان نیست»، افزود: این جنگی میان ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز این اظهارات را «شرم‌آور و خطرناک» توصیف کرد.

وی در بیانیه‌ای ادعا کرد: این بی‌ اهمیت جلوه دادن هولوکاست و تلاش برای حمله به یهودیان و حق اسرائیل برای دفاع از خود است. انجام مقایسه بین اسرائیل و نازی‌ها و هیتلر عبور از خط قرمز ما است.

رئیس‌جمهوری برزیل پیشتر نیز گفته بود اهالی غزه از گرسنگی رنج می‌برند و غیرنظامیان هزینه جنگ در غزه را می‌پردازند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 0
    قضا وبلای او بخور توسر سران بی غیرت وخود فروخته عربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس