کد خبر 1576587
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
پاسخ ترقی درباره ارائه لیست انتخاباتی موتلفه

قائم‌مقام حزب موتلفه گفت: برای افرادی که حضور آنان را در انتخابات ضروری می‌دانیم، اما خارج از ائتلاف مانده‌اند شاید لیست مستقل دهیم. 

به گزارش مشرق، حمیدرضا ترقی، قائم‌مقام حزب موتلفه درباره وضعیت لیست این حزب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاداتمان آماده شده و لیست در سطح تهران و کشور مشخص شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها به عهده استان‌ها گذاشتیم که با هر مجموعه و ائتلافی که خواستند هماهنگی کنند و یا مستقل عمل کنند و وارد فعالیت شوند.

ترقی بیان کرد: در تهران در درجه اول سعی‌مان بر این است که پیشنهاداتمان را به ائتلاف‌ها ارائه دهیم. اگر با حضور افراد در قالب ائتلاف‌ها موافقت شد و گنجانده شدند چه بهتر، اما اگر نشد افرادی که ضروری می‌بینیم حتما به مجلس راه پیدا کنند ممکن است آنها را به‌طور جداگانه و به صورت مستقل در تهران اعلام کنیم.

قائم‌مقام حزب موتلفه اظهار کرد: برای رفتن به ذیل ائتلاف‌ها نیاز است که بحث‌ها یک الی دو روز دیگر ادامه پیدا کند چون هنوز به نتیجه نرسیدیم.

وی گفت: در صورت ائتلاف، برای افرادی که در لیست ائتلاف قرار نگرفتند در روز سه‌شنبه تصمیم می‌گیریم که آیا به صورت مستقل وارد شوند یا خیر چون باید دید امکان موفقیتشان وجود دارد یا نه لذا نیاز به بررسی مجدد دارد تا تصمیمان را اتخاذ کنیم.

ترقی تاکید کرد: بنای ما برای لیست دادن به آن معنا نبوده است که برای آن سرلیست انتخاب کنیم به همین دلیل بدون سرلیست وارد انتخابات می‌شویم.

قائم‌مقام حزب موتلفه تصریح کرد: نامزدها باید تلاش کنند براساس سرمایه اجتماعی که دارند بتوانند رای بیاورند چون با قانون جدید هر کس تقریبا ۲۰ درصد رای بیاورد و نامزدهای دیگر بیشتر از این عدد رای نیاورند امکان رفتن به مجلس وجود دارد.

وی با اشاره به جوان‌گرایی لیست حزب موتلقه گفت: تقریبا نصفی از افراد لیست مجرب با سابقه نمایندگی مجلس و نصف دیگر جوانان هستند.

وی درباره تعداد بانوان حاضر در لیست حزب موتلفه گفت: فعلا یک نفر خانم در لیست است البته تعداد خانم‌ها زیاد بود، اما ما یک نفر را پیشنهاد دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس