کد خبر 1576543
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
محسن مهدیان

رهبر انقلاب در خصوص شرکت در انتخابات به دو گزاره ساده توجه دادند. یکی توجه به نقاط قوت و ضعف داخلی و دوم دشمنی دشمن. اما ایندو چه کمکی به مشارکت می کند؟

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

رهبر انقلاب در خصوص شرکت در انتخابات به دو گزاره ساده توجه دادند. یکی توجه به نقاط قوت و ضعف داخلی و دوم دشمنی دشمن. اما ایندو چه کمکی به مشارکت می کند؟

یکم. نقاط قوت و ضعف داخلی

کافیست نقاط قوت و ضعف داخلی را در طی چند سال گذشته مرور کنیم. آنچه مشهود است فارغ از همه قوت و ضعف ها تنها یک کلمه کلیدی است و آنهم "حرکت". اینکه رای مردم باعث شد مجلس و دولت فعلی نقص های گذشته را تصحیح کنند. هرچند تا اصلاح نهایی راه بسیار است اما "حرکت" قابل مشاهده است.

یک نمونه تورم؛ دولت گذشته اقتصاد را با تورم ۵۹ درصد تحویل دولت جدید داد و علیرغم همه پیش بینی ها از جمله مسوولین دولت سابق مبنی بر تورم سه رقمی در آینده، در خرداد ۱۴۰۱ تورم به ۴۶ درصد رسید و همچنان کاهنده.

از جهت رشد و تولید، رشد منفی اقتصاد در دولت جدید به ۴ درصد بدون نفت رسید. نرخ بیکاری از ۱۱.۵ درصد به رکورد ۷.۶ درصد کاهش یافت. طی دو سال گذشته قله صادرات غیر نفتی با عدد ۵۲ میلیارد دلار شکسته شد. رشد ۱۰ برابر قیمت مسکن با رشد تولید و عرضه در دو سال گذشته متوقف شد و مواردی از این دست که همگی ثمره همکاری مشترک دولت و مجلس است.

پس رای دادیم و تغییرات و حرکت ایجاد شد. برای اصلاح و رشد و تقویت وضع موجود نیز تنها راه حل مشارکت است.

دوم. دشمن را ببینیم

خاطرتان هست فوتبال ایران و قطر؟ پس از شکست ایران، رسانه های دشمن تمسخر و تحقیر ۸۰ میلیون ملت ایرانی را کلید زدند و جشن و پایکوبی راه انداختند.

نکته این یاداوری چیست؟ یک وقت دشمن با اعتقاد ملت ایران مساله دارد. یک وقت با رفتار مردم اما یک وقت احساسات یک ملت را به تمسخر می گیرد. این میزان شیادی تقریبا در عالم بی سابقه است. هیچ کجای دنیا چنین اپوزسیونی نخواهید دید. این دشمن همان دشمنی است که وقتی مردم برای دختر کاپشن صورتی و باقی شهدای ترور کرمان اشک می ریختند، ملت را به تمسخر گرفتند که حقشان است چون دنبال غذای مجانی بودند.

این دشمن همان دشمنی است که بارها از نهادهای بین المللی خواستند به ایران حمله نظامی کند. این دشمن همانست که تمام تلاش خود را برای کوچک کردن سفره مردم بکار بست. مانع واردات داروی بیماران سرطانی شد و قهرمان یک ملت را ترور و بعد هم بدان فخر کرد.

حالا سوال اینست اگر در محله ای یک اوباش تمام عیار که می خواهد سر به تن ما نباشد و بارها به خانه و خانواده ما تعرض کرده است یک روز بخواهد برای ما خیرخواهی کند باور می کنیم؟

حکم تلاش شبانه و روز دشمن برای اینکه مردم پای صندوق رای نروند همین است. تمام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 1
    من میام حتما اما وای خیلی نگرانم توی بخش ما یک عده هستندتوی شهرک عرب نزدیک اوپال یکم پایین تر اینهو سر باخت تیم ملی جشن گرفتن بلقوه می تونند تروریست باشند امیدوارم بتونیم از این مرحله عبور کنیم با شبکه سازی نه داخل محازی که همه ببینند حداقل بچه های طرفدار نطام را بیارید پای صندوق رای
  • فرزاد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    تورم سه رقمی ! کاش نویسنده میفهمید اصلا کشوری نداریم کل دنیا تورم سه رقمی داشته باشه! تورم 46 درصد هم با 59 درصد واقعا توفیق زیادی نمیکنه
    • رضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      یکمی زحمت به خودت بده یک سرچی چیزی تو سایت های داخلی و خارجی بکن تو همین سال2023تورم در 9 کشور 3 رقمی بود سالهای گذشته کشورهای زیادی ابر تورم های 5 رقمی هم تجربه کردن مثل تورم 19000 درصدی دهه 50 آلمان از رو باد هوا نظر نده
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    "رشد منفی اقتصاد در دولت جدید به ۴ درصد بدون نفت "؛این گزاره یک مثبت کم دارد: "رشد منفی اقتصاد در دولت جدید به مثبت ۴ درصد بدون نفت رسید".
  • محسن RU ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 11
    آفرین
  • US ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 23
    همه رای میدهیم نه به خاطر گرانی و ارزانی بلکه بخاطر وظیفه دینی و انقلابی و قانونی که داریم
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      دین شکم آدمو سیر میکنه؟
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      دین شکم آدم رو سیر میکنه؟
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      بخاطر وظیفه دینی و ملی و انقلابی ام رأی نخواهم داد
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    12 2
    دلار چند
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    15 2
    رای ما تاثیری نداره
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 2
    فلسفه مشارکت و شرکت در انتخابات این است که مردم در حکومت حقوقی دارند من جمله حق دخالت در سرنوشتشان و سیاست کشوری که در آن زندگی می‌کنند
  • حسام IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 0
    آقای مهدیان سیستمی که روند آن من رو تا ابد از خرید خانه محروم کرده شایسته رای است ؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    P روتو برم تورم کمتر شده؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    یک خط استدال ساده اگر رای ما تاثیری داشت مطمئنا انتخاباتی در کار نبود
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مشرق مملکت ارث پدرتون هست که فقط تحلیل های مهدوی رو میزاری؟
  • US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    هر وقت تورم ایران اندازه تورم افغانستان و عراق و سوریه جنگ زده شد من رای میدم
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    این ملت سال 57 هم با اینکه بمراتب زندگی سخت تری داشتند برای شکم انقلاب نکردند! شما با ظن خودت گمان مبر! البته اگر عمدا رو به دیوار نایستاده ای! تظاهر، تملق، تناقض و دروغ و ریاکاری، ولایتمدار نمایی و خود نظام پنداری را دریاب.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام بر مشرق نیوز مردمی مسئولین می فرمایند مردم ایران رای بدهید چون شهید همت گفته هروقت راه رو گم کردی ببین دشمن چی میگه؟ و چون امروز شبکه های خارجی و دشمن میگن رای ندهید پس شما مردم رای بدهید سئوال: چرا در زمان کرونا و واکسیناسیون که شبکه های خارجی دشمن همگی باتفاق میگفتند "مردم ایران واکسن بزنید" مسئولین نگفتند "مردم واکسن نزنید" و مردم بیچاره هم واکسن زدند یا فوت شدند یا به بیماری لاعلاج رسیدند چرا الان مسئولین پاسخگو نیستند؟ الان که ما مردم بیمار شده و در حال مرگ هستیم برای چه باید رای بدهیم؟!
  • حسام IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آقای مهدیان استدلالات شما برای مردم نان و آب نمیشود فقط به درد گفتار درمانی ومیخورد تا زمانی که مردم اثرات اقدامات دولت را در جیبشان در قدرت خریدشان در معیشتشان نبینند و حس نکنند این حرفها بی فایده است
  • احمد نیک زاد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 2
    استدلال های بسیار ساده. خدا خیرتان بدهد. من احتمال می دهم با خواندن این متن، میزان مشارکت به بالای 80 درصد برسد. خدا حفظ کنه آقای مهدیان را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس