پخش کانال‌های انتخاباتی صداوسیما چه زمانی آغاز می‌شود؟

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: از ۳ اسفندماه تا پایان روز ۹ اسفندماه داوطلبان نمایندگی مجلس مجاز هستند تبلیغات کنند؛ به همین دلیل در این ۷ روز کانال‌های انتخاباتی در اختیار نامزدها قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، صبح امروز ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور افتتاح شد. در این مراسم، احمد وحیدی وزیر کشور، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و تعدادی از معاونان و مدیران رسانه ملی نیز حضور داشتند.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در خصوص راه اندازی این شبکه‌ها گفت: در این طرح، به تعداد حوزه‌های انتخابیه، کانال‌های انتخاباتی به صورت بیست و چهار ساعته در اختیار نامزدها قرار داده شده است. مناظرات انتخاباتی نامزدهای دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت ضبط شده است و از بین نامزدهایی که در هر حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند، انجام خواهد شد.

شروع پخش از ۳ اسفندماه

حسن عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما، پیشتر در خصوص اینکه کانال‌های انتخاباتی قرار است چه اتفاقی بیفتد، بیان کرد: بر اساس قانون انتخابات، از روز ۳ اسفندماه تا پایان روز ۹ اسفندماه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مجاز هستند تبلیغات کنند؛ به همین دلیل در این ۷ روز کانال‌های انتخاباتی در اختیار نامزدها قرار می‌گیرند.

به گفته عابدینی «علاوه بر موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی، در یازدهم اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را هم داریم. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طبق قانون زمان‌هایی را هم در اختیار نامزدهای مجلس خبرگان رهبری قرار داده و در حال ضبط برنامه‌هایشان هستیم که با مردم بتوانند صحبت کنند. البته این برنامه‌هایی که با نامزدهای مجلس خبرگان رهبری ضبط می‌شود اینها از شبکه‌های استانی پخش می‌شود، چون ما یک شبکه‌های استانی داریم، یک کانال‌های وابسته به حوزه‌های انتخابیه.»

نحوه دریافت کانال‌های انتخاباتی چگونه است؟

او در خصوص نحوه دریافت کانال‌های انتخاباتی نیز گفت: کانال‌های ۲۰۰ گانه با یک جستجویی که روی دستگاه‌های تلویزیون انجام می‌شود در محل سکونت و حوزه‌های انتخابیه افراد قابل دریافت است. البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضای مجازی هم از طریق شبکه تلوبیون برای هر یک از نامزدها به مدت ۱۰ ساعت زمینه بارگذاری تصویر را ایجاد کرده که مردم می‌توانند این برنامه ها را از تلوبیون به صورت رایگان دریافت کنند؛ یعنی پولی هم بابت اینترنت پرداخت نمی‌کنند.

پخش مناظره‌ها در زمان تبلیغات ۷ روزه

معاون امور استان‌های رسانه ملی در رابطه با نحوه برگزاری مناظرات نیز گفته است: یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده که پرسش‌هایی در حوزه‌های مختلف از آنها شده، این پرسش‌ها هم براساس درخواستی بوده که مردم ایران داشته‌اند. اینها را ما روزانه براساس ظرفیتی که وجود دارد، پخش می‌کنیم. علاوه بر این ما در هفت روز انتخابات هم زمینه‌سازی کردیم برای برگزاری مناظره‌هایی که بخشی از این مناظره‌ها البته از امروز شروع می‌شود. این مناظره‌ها ضبطی است. در سامانه‌ای که ویژه ستاد تبلیغات انتخابات سازمان صدا و سیما است، بخشی را گذاشتیم که نامزدها می‌توانستند آن جایگاه را علامت بزنند و آمادگی خودشان را برای شرکت در مناظره‌ها را بیان کنند.

حسن عابدینی درباره نحوه تنظیم سوالات مناظره‌ها هم خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته زیرنویس بسیاری از شبکه‌های ملی و استانی این بود که اگر کسی مایل است پرسشی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی پرسیده شود سوال‌ها را مطرح کنند و در اختیار سامانه قرار بدهند. ما از طریق این سامانه همه پرسش‌ها را جمع‌آوری کردیم البته براساس زمانبندی و اولویت‌هایی که وجود دارد. همه این پرسش‌ها تقریباً از سامانه‌ای گرفته شده که مردم خودشان آن پرسش‌ها را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس