قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت امروز در انتخابات مانند مجاهدت در پشت خاک‌ریزهای دوران دفاع مقدس است و باید با حضور در انتخابات، اعتبار و قدرت بازدارندگی کشور را رقم بزنیم .

به گزارش مشرق، دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۲) در مراسم عید مبعث و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع اهل بیت(ع) شهر بومهن ضمن گرامیداشت عید مبعث و دهه فجر، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت امام و شهدا تحول عظیمی در این مقطع و دوران معاصر ایجاد کرد.

دکتر قالیباف با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، افزود: این انقلاب در راستای همین بعثت و مسیر ارزش‌های الهی است که تا جهان، جهان است این افتخار برای یکایک ما ثبت شده است که انقلاب اسلامی ما را از ظلم نجات داد.

برای اینکه با استقلال و آزادی، عزتمندانه زندگی کنیم و در مقابل جبهه باطل بایستیم بدون شک هزینه خواهد داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دینی که ما امروز از آن صحبت می‌کنیم هم باید دنیای ما و هم آخرت‌مان را تأمین کند، البته بدون شک وقتی در دنیایی قرار می‌گیریم که مستکبرانی مثل آمریکا و رژیم‌های سفاک و غده سرطانی مثل رژیم صهیونیستی در آن وجود دارند برای اینکه با استقلال و آزادی، عزتمندانه زندگی کنیم و در مقابل جبهه باطل و شیطان بایستیم بدون شک هزینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) که فرستاده خداست بعد از رسالت، سختی‌های زیادی را متحمل شد و این یک سنت الهی است. ما در زندگی عادی خودمان نیز وقتی کسی بخواهد به ما زور بگوید حاضر هستیم همه دارایی خود را بدهیم ولی زیر بار زور نرویم؛ حتی اگر کسی بخواهد با منت چیزی را به ما بدهد حاضریم سختی بکشیم ولی آن را قبول نکنیم. ما در فرهنگ و دین‌مان یاد گرفته‌ایم که عزت و شرفمان را حفظ کنیم و برای آن هزینه بدهیم.

فاصله قابل توجهی بین بایدهایی که می‌بایست باشیم با واقعیت‌ها وجود دارد

رئیس قوه مقننه یادآور شد: البته در حوزه خدمات نیز این انقلاب گام‌های بسیار بزرگ و افتخارآمیزی برداشته است. ما با وجود اینکه در جنگ ۸ ساله بودیم اما گام‌های بزرگی برداشتیم ولی در عین حال اقرار می‌کنم که فاصله قابل توجهی بین بایدهایی که می‌بایست باشیم با واقعیت‌ها وجود دارد که مردم ما نیز از این فاصله رنج می‌برند. ریشه این فاصله نیز این است که ما مسئولان و نخبگان جامعه و آن‌هایی که نسبت به مردم وظیفه داریم از باورهایی که با آن انقلاب کردیم و به پیروزی رسیدیم فاصله گرفتیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه با همان باورهایی که در انقلاب به پیروزی رسیدیم، امروز عظمتی در حوزه‌های مختلف در منطقه و جهان داریم گفت: اما در برخی مسائل سیاسی و اقتصادی از این باورها فاصله گرفتیم و فراموش کردیم هرجا موفق بودیم ۲ دلیل داشت نخست باور به ارزش‌های الهی که ما جوانانی که در جبهه بودیم با پوست، گوشت و استخوان خود لمس کردیم که این باورها چه تأثیری دارد و دوم باور به قدرت و نقش مردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما روزی به جنگ رفتیم که افراد نظامی حرفه‌ای نبودیم و حتی سلاح هم نداشتیم و به‌هیچ عنوان تجهیزات ما با رژیم بعث قابل قیاس نبود تا جایی که تجهیزات و مهمات را از دشمن به غنیمت می‌گرفتیم و با آن می‌جنگیدیم. اگر تاریخ ایران را نگاه کنید طی دوران گذشته قبل از انقلاب هرگاه جنگی اتفاق افتاده است بخشی از خاک کشور از ما جدا شده است اما در ۸ سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور هم کم نشده است. چه کسی این مهم را رقم زد؟ مردم! ارزش‌های الهی و مردم بودند و امروز همه نیروهای مسلح می‌دانند که برگ برنده کشور در جنگ ۸ ساله مردم و نیروی‌های بسیج بودند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد و نیروهای مخلصی که در جبهه شاخص شدند یا کارگر بودند یا معلم و یا مهندس، افزود: این افراد از قشر مردم بودند و هیچ سابقه نظامی نداشتند پس این موضوع مهم است و ما باید توجه کنیم که اگر ایرادی امروز در کشور وجود دارد از این باورها فاصله گرفته‌ایم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: امروز ما در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی وقتی جوانان حضور دارند نتیجه آن این می‌شود که می‌توانیم داعش را در هزارو ۲۵۰ کیلومتر آن طرف‌تر در ساختمانی که مرکز توطئه و فرماندهی آنها بود با موشک بزنیم و این تکنولوژی و قدرت با استفاده از تخصص‌های گوناگون و به روز حاصل شده است اما وقتی می‌خواهیم خودرو بسازیم نتیجه آن رضایت بخش نیست. این مسئله نشان می‌دهد مشکل ما مدیریتی است و در واقع آن باورهایی که از آن صحبت کردیم در برخی از مدیران وجود ندارد لذا باید از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

دکتر قالیباف در بخش دوم از سخنان خود به بخشی از عملکرد مجلس در حوزه قانونگذاری اشاره و عنوان کرد: شما مردم بر من منت گذاشتید و به من رأی دادید تا من در مجلس حاضر شوم. می‌دانم همه شما این دقت نظر را دارید که وظیفه اساسی ما در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری است. در این ۴ سالی که از عمر مجلس یازدهم گذشت در حوزه قانونگذاری بودم و می‌خواهم به صورت تیتر وار به قوانینی که در این مدت مصوب شد اشاره کنم.

وی افزود: از باب وقت‌گذاری هیچ فرقی بین این مسئولیت و سایر مسئولیت‌هایی که داشتم قائل نشدم و خود را مدیون تک تک کسانی که به ویژه در شهرستان‌ها به من رأی دادند، می‌دانم و حتی یک بار نشده است که من صدای اذان صبح را داخل منزل بشنوم و حتی اگر کار تا ساعت ۱۰ و ۱۱ شب نیز طول کشیده است در محل کار مانده‌ام و لحظه‌ای در این زمینه غفلت نکردم چرا که خود را مدیون شما مردم می‌دانم.

مجلس یازدهم هم یک مجلس انقلابی بوده است و هم نقشه راه داشته است

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری در پایان اجلاسیه چهارم داشتیم نیز ایشان عنوان کردند با علم و اطلاع می‌گویم که مجلس یازدهم هم یک مجلس انقلابی بوده است و هم با یک نقشه راه، کارهای خود را پیش برده است. زمانی که من در شهرداری تهران بودم نیز امور را طبق برنامه پیش می‌بردیم و یک تابلو روزشمار برای افتتاح پروژه ها نصب می‌کردیم و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق با مدیریت زمان کارها را پیش می‌بردیم.

نقش قانون بیمه همگانی سلامت و صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در ارتقای سلامت دهک‌های پایین جامعه

دکتر قالیباف با بیان اینکه ما در مجلس مشکلات را به دو بخش مسائل اساسی و مسائل روزمره تقسیم کردیم، گفت: برای نمونه وقتی ما بررسی کردیم، دریافتیم که سه دهک پایین جامعه از امکان بیمه سلامت برخوردار نیستند و ما در سال ۱۴۰۱ اعتباری برای این موضوع گذاشتیم و انصافاً دولت نیز این موضوع را به خوبی دنبال کرد و ۶ میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر در خصوص کمک به بیماران صعب العلاج بود که برخی بیمه‌ها نیز همه هزینه‌های چنین بیماری‌هایی را پوشش نمی‌دهد و عمده کسانی که مشکل اقتصادی دارند نیز دارای چنین مسائلی هستند به همین جهت صندوقی برای بیماران صعب‌العلاج در مجلس در نظر گرفته شد و پوشش بیمه‌ای این عزیزان نیز گسترده‌تر شد.

وی به موضوع قانون واردات خودرو اشاره و اضافه کرد: سالیان سال موضوع واردات خودرو در کشور تعطیل شده بود و ما در مجلس به این جمع‌بندی رسیدیم که این مسئله هم به جهت قیمت به مردم فشار می‌آورد و هم تبدیل به رانتی برای برخی تولیدکنندگان شده است که ضعف‌های مدیریتی خود را رها کرده‌اند. خودروی تولیدی هم، نه مورد رضایت تولیدکننده است نه مصرف کننده و نه دولت که مجلس این قانون را مصوب کرد که امیدواریم دولت هم این مسئله را پیگیری و اجرا کند و ما در این زمینه نظارت جدی خواهیم داشت.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: همان زمان که این قانون مصوب شد ظرف ۴۸ساعت ۲۵ الی ۳۰ درصد قیمت خودرو کاهش پیدا کرد.

نقش قانون اقدام راهبردی و خارج شدن کشور از بلاتکلیفی در خصوص سیاست خارجی

دکتر قالیباف افزود: در مجلس موضوعات اساسی مثل قانون راهبردی نیز به تصویب رسید و این فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند مجلس یازدهم وقتی قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد همه را از بلاتکلیفی خارج کرد و موضوع هسته‌ای را از بلاتکلیفی نجات داد.

۳ قانون مهم در حوزه مسکن

وی تصریح کرد: در حوزه مسکن نیز ما در ۳ بخش قانونگذاری کردیم چرا که معتقدیم اگر خانواده‌ها مسکن داشته باشند بسیاری از معضلات آنان حل خواهد شد. در بخش اول ما قانون جهش تولید مسکن را مصوب کردیم که یک قانون مترقی است و به قدری این قانون خوب تدوین شده است که بسیاری از مشکلات و عقب ماندگی‌ها را می‌تواند حل کند، همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند در بخش تولید مسکن یک عقب ماندگی جدی در دهه گذشته داشتیم که باید جبران شود.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: نکته دیگر که در این باب نیز قانونگذاری شد در بحث اجاره مسکن بود که یک رابطه منطقی بین مؤجر و مستاجر مانند تمام دنیا داشته باشیم و ضوابط و مقررات مشخصی تعیین شود که وقتی موعد اجاره تمام می‌شود مشخص باشد چه میزان قرار است اجاره بها اضافه شود.

دکتر قالیباف ادامه داد: موضوع دیگری که دنبال شد مسئله کم فروشی در حوزه مسکن بود که برخی بانک‌ها، شرکت‌ها و افراد تولید مسکن داشتند ولی آن را واگذار نمی‌کردند چرا که معتقد بودند قیمت‌ها بالا می‌رود و ما ضرری نخواهیم کرد، در این حوزه ما بحث مالیات بر خانه‌های خالی را مصوب کردیم و امروز نزدیک به ۲ سال است که اجرای این قانون دنبال می‌شود که با توجه به اینکه اطلاعات در این زمینه در حال کامل شدن است اجرای آن در سال دوم با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. نباید حجم بسیاری از مسکن تولید شده در کشور کنار گذاشته شود و بخش دیگری از جامعه به دنبال مسکن باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به این ترتیب مجلس در ۳ حوزه موضوع مسکن را دنبال کرد و توانست در ۳ بخش تولید مسکن، تنظیم روابط مؤجر و مستأجر و کم فروشی در حوزه مسکن قوانین مهمی را تصویب کند.

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و بهبود فضای کارآفرینی

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز مصوبه بسیار خوبی در مجلس مصوب شد به طوری که برای هر کاری دیگر نیاز نیست متقاضیان روزها و ماه‌ها از اداره‌ای به اداره دیگر برای اخذ مجوز بروند و حتی یک فارغ التحصیل برای انجام یک کار کوچک معطل مجوز باشد که در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار به جای اینکه مردم به دنبال مجوز بدوند ادارات باید به مردم مجوز بدهند و برای این مسئله زمان تعیین کردیم به طوری که برای مجوزهای تأیید محور ۳ ماه و برای مجوزهای ثبت محور ۳ روز زمان تعیین شد.

رئیس قوه مقننه افزود: این اتفاق بزرگ در این مجلس رقم خورد و این بروکراسی و دیوان سالاری بزرگ کنار گذاشته شد، بارها گفته‌ام که ما در کشور ۳ قوه نداریم بلکه ۴ قوه داریم که نام قوه چهارم دیوان سالاری و بروکراسی اداری است که مردم را در ادارات می‌چرخانند و این قانون می‌تواند این مسئله را حل کند.

جهش شرکت‌های نوآور با قانون جهش تولید دانش بنیان

دکتر قالیباف در ادامه به قانون جهش تولید دانش بنیان و قواعد آن اشاره کرد و گفت: این قانون جامع و کامل نشان داد که در حوزه دانش بنیان چه جهشی ایجاد شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قانون دیگری که در مجلس مصوب کردیم در خصوص ابزارهای تأمین مالی بود که ۲ سال ونیم روی آن زمان گذاشتیم و اخیرا در شورای نگهبان تعیین و تکلیف شد و حتی شرایط به گونه‌ای مهیا شده که یارانه نقدی نیز به عنوان وثیقه بتواند برای اخذ وام استفاده شود.

وی با اشاره به تصویب قانون داده‌ها در مجلس، گفت: این قانون نیز شرایطی را فراهم می‌کند که همه دستگاه‌های دولتی اطلاعات خود را به یکدیگر متصل کنند تا افراد را در ادارات سرگردان نکنند.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: البته آثار برخی از این تصمیمات مهم هنوز در زندگی مردم مشخص نشده است و حتماً این مسئله نیاز به زمان دارد که دولت نیز باید در این زمینه تلاش کند. من هم به‌عنوان نماینده شما در مجلس وظیفه داشتم که این گزارش را ارائه کنم. البته مشغله من در سطح ملی به‌عنوان رئیس مجلس بسیار گسترده است، اگرچه تلاش داشته‌ام با همان روحیه گذشته مانند زمانی که در شهرداری دائماً در مناطق بودم مسائل حوزه انتخابیه را پیگیری و دنبال کنم. به همین دلیل به برخی از دوستان وظیفه داده‌ام که مسائل را در این منطقه و دیگر مناطق پیگیری کنند که در این رابطه نکاتی را عنوان خواهم کرد.

دکتر قالیباف با اشاره به بحث حمل و نقل در شهر بومهن، گفت: در زمینه تأمین اتوبوس و ناوگان از نظر تعداد و زمان اتوبوس و همچنین ایجاد پایانه مشکلات را دنبال خواهیم کرد تا مشکلات بومهن حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در خصوص بحث مترو نیز موضوعی نیست که بتوان گفت این مسئله به زودی حل خواهد شد ولی حتماً این موضوع را در برنامه قرار می‌دهیم تا همان طور که مترو به فرودگاه امام(ره)، پرند و کرج رسید به سمت پردیس و بومهن نیز بیاید، در این زمینه سوابق مطالعاتی نیز وجود دارد و آن را دنبال خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از مشکلاتی که مردم به ویژه در حاشیه شهرهای بزرگ با آن گرفتارند را بحث زمین‌های قولنامه‌ای دانست و گفت: برخی افراد ۲۰ تا ۳۰ سال است در منطقه‌ای ساکن هستند ولی سند ندارند، یکی از کارهایی که این مجلس انجام داد قانون تبدیل سندهای قولنامه‌ای به سندهای رسمی بود.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی تصویب این قانون را مدیون تدبیر رهبر معظم انقلاب هستیم چرا که این قانون سالیان سال و حتی در این مجلس نیز بلاتکلیف بود ولی با ورود ایشان به مباحث فقهی آن و بحث‌های مربوط به اوقاف حل و فصل شد. زیرا کمتر شهر و کمتر منطقه‌ای است که چنین مشکلی را نداشته باشد و عمدتاً نیز افراد ضعیف جامعه در حاشیه شهرها گرفتار این مسئله هستند که معمولاً یا در زمین‌های ملی ساکن هستند یا زمین‌ها را قولنامه‌ای معامله کرده‌اند. این قانون در مجمع تشخیص مصلحت حل و فصل شده و حداکثر تا سال ۱۴۰۳ به اجرا خواهد رسید و در طول ۵ الی ۶ سال تمام زمین‌های قولنامه‌ای سنددار می‌شوند.

مشارکت همانند مجاهدت در خاکریزهای دفاع مقدس برای کشور امنیت، قدرت، ثبات، اعتبار و قدرت بازدارندگی می‌آورد

دکتر قالیباف در پایان به موضوع اهمیت مشارکت در انتخابات نیز تأکید کرد و گفت: خواهش من این است که فارغ از اینکه به چه کسی رأی می‌دهید در انتخابات مشارکت داشته باشید. مشارکت برای کشور امنیت، قدرت و ثبات می‌آورد و خواهش من این است که همه دست به دست هم دهیم چرا که مشارکت بسیار مهم و اساسی است. مشارکت امروز همانند مجاهدت در خاکریزهای دفاع مقدس است و موجب اعتبار و افزایش قدرت بازدارندگی کشور می‌شود که یک وظیفه ملی و دینی است.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم از خانواده معظم شهدای بومهن تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان این جلسه برخی از حضار به بیان مشکلات و مسائل بومهن به ویژه در زمینه وضعیت حمل و نقل و زمین‌های بلاتکلیف پرداختند که رییس مجلس پاسخگوی این موضوعات بود.//

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    2 53
    مسلمان واقعی رای میدهد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      42 3
      چه ربطی به اسلام داره؟!!
    • US ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      28 4
      مسلمان واقعی شفاف میشود
    • DE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      2 31
      ما هم رای می دهیم
    • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 1
      سخنرانی و موضع گیری وزیر خارجه
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      8 1
      نامسلمونیم و رای نمیدیم
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      مسلمان واقعی جلوی مفسد و دروغگو و رانتخوار افراد خائن و دنبال قدرت و منافع شخصی وای میسه
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      مسلمون کسیه که وعده دروغ نمیده
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      3 2
      رای ندادن و شرکت نکردن در انتخابات مساوی است با ضربه زدن به اقتدار کشور و کمک به بدخواهان کشور و آب به آسیاب دشمنان ریختن
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      3 0
      مسلمان واقعی حق الناس را رعایت می کند نه اینکه 35 سال کار کنم 30 روز حقوق بهم بدهند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    13 4
    هر موقع که جناب رئیسی به وعده و قولش مبنی بر درست کردن یک هفته ای بورس عمل کرد ، مردم روی حرف مسئولان حساب باز خواهند کرد و در انتخابات شرکت خواهند کرد.
  • US ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    11 0
    400 هزار ناترازی درست کردید ولی بودجه عمرانی هیچ تغییر نکرد بعد میگید دنبال پیشرفت ایراند که مهمترین مسئله باید مسکن کشاوری و کریدورها باشه داریم عقب می افتیم
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    22 2
    دم انتخابات یاد مردم میوفتین
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    18 1
    شما قرار بود شفاف سازی کنی
  • مجید IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    2 30
    انشالله مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد
  • نقی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    19 2
    تا حالا دیدید مجلس مصوبه ای داشته باشه که به به کارگر منفعت برسونه؟ در مورد اقتصاد و معیشت چکار کردن؟ تورم روز به روز افزایش پیدا می کنه چه امیدی برای مردم گذاشتید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    69 2
    برای چی رای بدهیم که تایید کنیم گرانی حق ما است تا امیدی حق فرزندان این بوم و سرزمین است آرزوی ازدواج و زنده نگه داشتن سنت پیامبر خدا حق جوانان ایرانی نیست؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 9
    برای ملت مصونیت ایجاد می کند
  • حسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    41 2
    اره بیاییم رای بدهیم که اختلاسگرا کل بیت المال رو بالا بکشند؟
  • سعید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    22 2
    دیره آقای قالیباف.
  • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 33
    برای اینکه روی اسرائیل و امریکای متجاوز و تروریست های تجزیه طلب وابسته به این دو رو کم کنیم رای میدهم. کاندیدهای نمایندگی مجلس لطفا با اراده ای قوی هرکدام چند هدف روشن، شفاف برای افزایش تولید داخلی و پخش محصولات تولید بین مردم با هدف بهبود توزیع عادلانه و ثبات قیمت داشته باشند یعنی برنامه جهادی کوتاه مدت و دراز مدت در تدوین قوانین و بهبود اقتصاد استان ها داشته باشند. قوه مجریه با برنامه های جهادی درکنار برنامه های همیشگی لطفا مردم رو در تولید شرکت دهند. مثلا توسعه و ایجاد تعاونی هاو بهبود شیوه توزیع عادلانه، راه اندازی و فعال سازی جهاد سازندگی با شیوه مدیریت جهادی بدور از بروکراتی های زمان سوز برای جذب و فعال کردن نیروهای مردمی. با کمک نیروهای مردمی جهادی در حلقه دور ایران ریشه های قاچاق کالا با کنترل مردم جهادگربهتر خشکانده میشه. با این رویه خیلی از مشکلات نیز بسرعت حل میشه.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      3 0
      به قول قدیمیا سنار بده اش به همین خیال باش
  • سروش IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    63 1
    همه این حرفها که زدی روی کاغذ هست زمانی بیا سخنرانی کن و پز بده که نتیجه عینی و عملی هر مصوبه ای مردم با جان و دل حس کنند وعده سرخرمن دادن که نه بیمه داره نه مالیات دوباره چهارسال دیگه میای همین حرفهای تکراری بیان میکنید (چون بعنوان یک رزمنده دفاع مقدس هنوز نه خانه دارم نه ماشین نه شغل نه بیمه الان هم 54سالم هست) پس من اصلا رای نمیدم چون شماها عرضه کار ندارید تمام
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      12 0
      تکبییییییییر
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    24 1
    اینم بهانه دیگری است قدرت بازدارندگی با رای دادن خخ
  • US ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    2 0
    بله بازدارندگی رو بمب هسته‌ای میاره
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    فاصله قابل توجهی بین بایدهایی که می‌بایست باشیم با واقعیت‌ها وجود دارد. چرا!؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 0
    شعار سال حمایت از تولید ایرانی
  • کارشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 0
    ما از جنگ نمیترسیم شما باید بترسید
  • مریم IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    به مردم چیکار دارید؟ کار خودتان را بکنید
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    .واقعاً باید افسوس افسوس خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس