گفتگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا درباره فلسطین

وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی وزیرخارجه این کشور و همتای سعودی‌اش درباره تحولات فلسطین خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی وزیرخارجه این کشور و همتای سعودی‌اش خبر داد.

در این ارتباط، وزارت خارجه آمریکا گفته است که «آنتونی بلینکن» در تماسی با وزیر خارجه عربستان درباره تلاش‌ها برای دستیابی به پایان دائمی بحران غزه گفتگو کرد.

براساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و همتای سعودی اش متعهد شدند که به هماهنگی‌های نزدیک برای افزایش کمک به غیرنظامیان در غزه ادامه دهند.

همچنین گفته شده که بلینکن وزیر امور خارجه عربستان سعودی را در جریان تحولات و دیدارهای سفر خود به اسرائیل قرار داد.

دو روز پیش نیز، وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی و قاطع بر حمایت از فلسطین تاکید کرده و گفته بود: «موضع ما در قبال مساله فلسطین، ضرورت دستیابی ملت برادر فلسطین به حقوق مشروع خود به صورت قاطعانه است.»

عربستان افزود: «به واشنگتن اطلاع دادیم تا زمانی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی به عنوان یک کشور مستقل تشکیل نشود و تجاوز اسرائیل به غزه متوقف نشود، هیچ روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد شد.»

بیانیه وزارت امور خارجه عربستان تاکید کرد که «توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و خروج تمامی نیروهای اشغالگر اسرائیل از نوار غزه» در کنار تشکیل کشور مستقل فلسطین، شرط برقراری هرگونه روابط دیپلماتیک با «اسرائیل» است.

پیش از این نیز در گزارش‌های غیر رسمی، تشکیل کشور مستقل فلسطینی شرط عربستان سعودی برای هرگونه عادی سازی روابط با تل آویو عنوان شده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس