سنتکام: آمریکا هفت حمله علیه شهپادها و موشک‌های حوثی‌ها انجام دادیم

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که واشنگتن روز هشتم فوریه (۱۹ بهمن) هفت حمله علیه شهپادها و موشک‌های کروز حوثی‌ها انجام داده است.

به گزارش مشرق، سنتکام جمعه در بیانیه‌ای گفت که نیروهای آمریکایی «در دفاع از خود هفت حمله علیه چهار شهپاد و هفت موشک کروز ضدکشتی سیار که برای حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند، انجام داد.»

این بیانیه افزود: سنتکام این موشک‌ها و شهپادها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن که تهدیدی قریب‌الوقوع علیه کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند؛ شناسایی کرد. این اقدامات از آزادی دریانوردی حفاظت کرده و آب‌های بین‌المللی را برای نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری امن‌تر می‌کند.

گروه های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال حملات نظامی اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این رژیم، به آمریکا هشدار داده اند که پایگاه‌هایش را در منطقه مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن نیز متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. آنها در عین حال اعلام کرده اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    همهٔ موشک‌ها تون رو زدن، بععععععله!!
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      بهتر از زدن عقل و شعور نداشته تو هست که زدن و تو هم نفهمیدی جیگری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس