سیزدهمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه اعمال می‌شود

خبرگزاری دولتی آلمان اعلام کرد که سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه هم‌زمان با دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین اعمال می‌شود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آلمان (dPa) اعلام کرد که سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که هم‌زمان با دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال خواهد شد، شامل ممنوعیت واردات نخواهد شد.

این بسته تحریمی جدید که در حال آماده‌شدن است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۴ فوریه (سالگرد آغاز جنگ در اوکراین) مورد توافق قرار گیرد، طبق گزارش‌ها ۲۰۰ نهاد و شخص دولت روسیه را هدف قرار می‌دهد، اما شامل هیچ «نام بزرگ» نخواهد شد.

گفته می‌شود که کمیسیون اروپا در آخر هفته گذشته این بسته را با هدف نهایی کردن پیشنهادات مورد بحث قرار داده است.

گرچه بسته تحریمی جدید ظاهراً نشان دهنده «گسترش قابل توجه» فهرست افراد و شرکت های تحریم شده است که دارایی های آنها در اتحادیه اروپا مسدود می شود، خبرگزاری رویترز قبلاً به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده گزارش داده بود که مجموعه اقدامات محدودکننده جدید شامل هیچ نام بزرگی نخواهد بود.

خبرگزاری تاس روسیه اوایل دی‌ماه به نقل از یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا که به نام او اشاره نکرده نوشت: بله من تأیید می‌کنم که کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) و دیپلمات‌های ارشد قصد دارند تا پیش از دومین سالروز (جنگ اوکراین) تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کنند.» این سخنگو در ادامه افزود: ما هم‌اکنون در حال کار بر روی این بسته تحریمی هستیم و امیدوارم که به نتنیجه و تواقق برسیم.»

وب‌سایب شبکه بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اتحادیه اروپا گفت‌وگوها درباره سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را آغاز کرده و احتمالاً تا قبل از ۲۴ فوریه (سالروز آغاز جنگ اوکراین) تصویب شود.

به گفته منبع بلومبرگ، این تحریم های احتمالی روز چهارشنبه در نشست کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت. گسترش فهرست تحریم‌ها، محدودیت‌های تجاری بیشتر و اقداماتی برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه پیشنهاد شد.

در ۱۸ دسامبر پارسال اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریمی ضد روسیه را تصویب کرد. محدودیت های جدید ۶۱ فرد و ۸۶ شرکت و سازمان را شامل می شود.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره دوازدهمین بسته تحریمی اعلام کرد: بسته دوازدهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل فهرست های جدیدی از افراد و همچنین الماس و سایر محدودیت‌ های صادراتی می‌ شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در نشستی دولتی در مسکو تأکید کرده بود که روسیه در برابر فشارها و تحریم‌های غرب که قصد فلج‌کردن رشد اقتصادی روسیه را داشتند، مقاومت کرده و قوی‌تر هم شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عمیر IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    جاااااان
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      جااان، اروپایی‌ها هرسال بدبخت تر از پارسال!! 🤣🤣🤣🤣
  • عمیر IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    مرگ بر متجاوز درود به کسایی که طرف حق وایستادن
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      احسنت ، بنابراین مرگ بر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!
  • عمیر IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    درود به اروپایی های غیور
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      درود به اروپایی های نوکر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش!!
  • عمیر IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش ، درود بر جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه!!
    • عمیر IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      روسوفیل خودتو بزن به درو دیوار 😜😂
    • عمیر IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      روسوفیل خودتو بزن به درو دیوار 😜😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس