کد خبر 1572661
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
زلنسکی: به فراتر از جایگزینی زالوژنی فکر می‌کنم

به دنبال افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری فرمانده ارتش اوکراین والری زالوژنی، رئیس‌جمهور این کشور ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه یکشنبه گفت جایگزینی چند مقام ارشد را در نظر دارد.

به گزارش مشرق، «درست است به جایگزینی (زالوژنی) و جایگزین کردن یک سری از رهبران دولتی آنهم نه فقط در بخش نظامی فکر می‌کنم؛ بازآرایی و شروعی جدید مورد نیاز است». این اظهارنظر رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها مبنی بر قصد وی برای برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی است که مدیریت جنگ با روسیه را برعهده دارد.

زلنسکی یکشنبه در مصاحبه با شبکه دولتی ایتالیایی بدون توضیح بیشتر درباره هر گونه تغییر احتمالی پرسنل دولت خود گفت «چیزی جدی در ذهن دارم که فقط درباره یک نفر نیست بلکه درباره جهت‌گیری رهبری کشور است».

رئیس‌جمهور اوکراین در اظهارات خود وجود بن‌بست در جنگ را بعد از شکست ضدحملات که پیش‌تر زالوژنی به آن اشاره کرده و باعث اختلاف این دو نفر شده بود، تایید کرد. او حتی درخواست زالوژنی برای تجهیزات فنی مدرن به منظور ادامه جنگ با روسیه را در حالی که کمک‌های آمریکا به عنوان حامی اصلی جنگ در گروی اختلافات داخلی حزبی قرار دارد، تکرار کرد و گفت «مهمات کافی نیست».

انهدام موشک‌های هیمارس اوکراین در جنوب دونتسک

انهدام تانک اوکراینی در دونتسک با مهمات هدایت‌شونده توپخانه‌ای روسیه

محبوبیت زالوژنی و سطح اعتماد به او که با ۸۸ درصد با فاصله از زلنسکی با ۶۲ درصد پیش است، کار رئیس‌جمهور اوکراین را برای کنار گذاشتن این فرمانده که در اوکراین به ژنرال آهنین معروف است، سخت کرده است.

همین محبوبیت، نام زالوژنی را به عنوان رقیب احتمالی برای رئیس‌جمهور اوکراین مطرح کرده و حتی برخی مثل روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی سیمور هرش به نقل از منابع خود می‌گویند که رئیس‌جمهور اوکراین می‌خواهد ژنرال ارشدش را به دلیل مذاکرات محرمانه‌ای که با غرب برای پایان دادن به درگیری با روسیه انجام داده و همچنین اعلام آمادگی برخی مقامات آمریکایی برای کمک به او در نبرد قدرت با زلنسکی، برکنار کند.

زلنسکی: به فراتر از جایگزینی زالوژنی فکر می‌کنم

به گفته برخی منابع، زلنسکی در جستجوی یک سمت مناسب جدید برای فرمانده نظامی خود به امید کم کردن نارضایتی عمومی نسبت به برکناری وی است؛ اما بر اساس تحلیل‌ها، این تلاش زلنسکی برای حفظ قدرت، می‌تواند به روحیه نیروهای اوکراینی که برای حفظ مواضع در طول ۱۰۰۰ کیلومتر خط مقدم مقابل یک نیروی عظیم روسی مجهز به ذخایر بزرگ مهمات در حال جنگ هستند، لطمه بزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 6
    قهرمان ملی اوکراین و مرد با شرف عصر حاضر
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      10 0
      تو یه خط چندتا غلط داشتی!! اولأ این دلقک قهرمان نیست، دومأ هنوز معلوم نیست جایی بنام اوکراین وجود داشته باشه، ملتشم که در.... خونه های اروپا پخش شدن، مرد هم که نیست چون همجنس بازه، صهیونیست‌ هم هست پس بویی از شرف نبرده!! انشاء صفر!!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    تو فعلا قاچ زین رو بچسب شتر سواری پیشکشت!! خودت معلوم نیست تا فردا سر کار باشی دلقک خان!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس