ترس مقامات اوکراین از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا

رییس جمهور اوکراین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که امیدوار است پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، مسیر کمک‌ها به اوکراین را تغییر ندهد.

به گزارش مشرق، مقامات اوکراینی انتظار دارند که روند کلی کمک به اوکراین توسط ایالات متحده پس از پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ تغییر نکند.

ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با کانال ۱ تلویزیون دولتی ایتالیا، در پاسخ به سوالی درباره پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات گفت: ما باید راه‌هایی برای همکاری با یکدیگر پیدا کنیم. صداهای افراطی در میان جمهوری‌خواهان وجود دارد، اما بسیاری از آنها از اوکراین حمایت می‌کنند.

‌ در همین زمینه، آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که در صورت بازگشت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به ریاست جمهوری، موضع آمریکا در قبال بحران اوکراین تغییر اساسی نخواهد کرد.

ترامپ بارها اعلام کرده است که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور ایالات متحده، قصد دارد ظرف ۲۴ ساعت و نه بیشتر به حل و فصل مناقشه روسیه و اوکراین دست یابد، چیزی که ولادیمیر زلنسکی از آن ابراز ترس کرده است.

زلنسکی پیشتر به اظهارات ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا مبنی بر پایان دادن به درگیری در اوکراین در صورت انتخاب مجدد، ظرف ۲۴ ساعت پاسخ داده بود و گفته بود: فکر کن و بعد حرف بزن.

ترامپ اعلام کرد که با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه کنار می‌آید و در صورت به دست گرفتن ریاست کاخ سفید، به حل سریع درگیری در اوکراین کمک خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (اواسط آبان ۱۴۰۳) برگزار شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ محتمل‌ترین نامزد در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه است و انتظار می‌رود که وی با جو بایدن، رییس جمهور فعلی آمریکا رقابت کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    سگ زرد برادر شغاله!!
  • عمیر IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    هرگز نباید ترامپ حرومزاده برنده بشه
  • عمیر IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 1
    هرگز نباید ترامپ حرومزاده برنده بشه
  • عمیر IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    زنده باد اوکراین مقتدر 💛💙

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس