شروط مقاومت در مذاکرات از زبان اسماعیل هنیه و زیاد النخاله

منابع رسانه‌ای عصر امروز (جمعه) از گفت‌وگوی تلفنی رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره پیش‌نویس توافق پیشنهادی نشست پاریس و شروط مقاومت در مذاکرات خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر پایه این گزارش، هنیه و زیاد النخاله در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند: بررسی پیشنهاد آتشبس جدید بر این اساس است که هرگونه مذاکره منجر به پایان کامل تجاوز می‌شود.

دو طرف همچنین خاطرنشان کردند: مذاکرات باید به خروج ارتش رژیم اشغالگر از نوار غزه منجر شود.

هنیه و زیاد النخال در ادامه گفتند: مذاکرات باید به رفع محاصره، بازسازی غزه، ورود همه نیازهای حیاتی و تکمیل یک معامله تبادل اسرای یکپارچه منجر شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین اعلام کردند: ما تأکید می‌کنیم که گروه‌های مقاومت در کنار منافع فلسطین هستند و از ملت فلسطین حفاظت و حمایت می‌کنند.

هنیه و النخاله همچنین خاطرنشان کردند: پایداری قهرمانانه ملت ما، دلاوری مقاومت و اراده سیاسی آنها، آزادی، بازگشت به میهن و استقلال را برای مردم ما به ارمغان خواهد آورد.

به تازگی منابع خبری از دستیابی میانجیگران به توافقی برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داده‌اند.

بر پایه این گزارش‌ها، توافق مذکور در جریان نشست محرمانه یکشنبه با حضور نمایندگان آمریکا رژیم صهیونیستی مصر و قطر در پاریس حاصل شده‌است.

در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که مقام‌های این جنبش برای بررسی «توافق چارچوب» برآمده از نشست اخیر در شهر پاریس و الزام‌های اجرای آن به منظور آتش بس در غزه به قاهره دعوت شده‌اند و اولویت این جنبش، پایان دادن به تجاوزگری رژیم و خروج کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    بگو بیا شهرک سازی کن و خلاص.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس