اظهارنظر جدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حزب الله

در حالی که تداوم حملات حزب الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی سبب فلج شدن صهیونیست‌ها در این مناطق شده، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از مشخص نشدن تاریخ خاصی برای بازگشت ساکنان این منطقه حمایت کرد.

به گزارش مشرق، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: تعیین موعد بازگشت شهرک نشینان (صهیونیست) به شمال (سرزمین های اشغالی)، به نفع حزب الله است.

وی همچنین ادعا کرد: اینکه تاریخ مشخصی برای بازگشت شهرک نشینان شمالی به منازلشان تعیین نشود، خوب است زیرا مشخص نبودن این روند، کار را برای حزب الله بسیار سخت تر خواهد کرد.

در حالی که حزب الله بارها اعلام کرده که جنگ محدود این جنبش علیه رژم صهیونستی در شمال سرزمین های اشغالی در حمایت از مردم غزه می باشد و در صورت پایان این جنگ حزب الله نیز به عملیات خود خاتمه می دهد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد: توقف جنگ در غزه، سبب ادامه اقدامات حزب الله علیه ما خواهد شد. جنگ در غزه نباید بدون فروپاشی کامل حماس پایان یابد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کابینه جنگ در نشست خود از تعیین موعد مشخصی درباره راهکار سیاسی احتمالی درباره مرزهای شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان خودداری کرد.

نتایج یک نظرسنجی که چندی پیش توسط مرکز پژوهش‌های منطقه‌ای در دانشکده «تل حی» انجام شده، نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کرده‌اند که حتی بعد از پایان جنگ نیز به این این شهرک ها باز نمی گردند.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، بیشتر جوانان ساکن این شهرک ها به محض مشاهده یک حادثه امنیتی منطقه‌های مذکور را ترک می‌کنند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ساکنان الجلیل شرقی حتی بعد از تحقق امنیت کامل در این منطقه به آن باز نخواهند گشت.

در این گزارش آمده است که مسوولان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرزهای نزدیک به لبنان نسبت به وقوع یک بحران جمعیت‌شناختی در این منطقه‌ها با پایان جنگ علیه نوار غزه نگران هستند.

رسانه‌های عبری‌زبان در این باره گزارش دادند که ۹۰ درصد از ساکنان شمال اراضی اشغالی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند.

این درحالی است که با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    که یعنی جنگ
  • بهزادی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    درود بر حزب‌الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس