تنش‌زدایی همسایگی رکورد زد/ بازگشت قریب الوقوع سفرای ایران و پاکستان

در شرایطی صحبت‌ها در خصوص بازگرداندن قریب الوقوع سفرای دو کشور مطرح شده است که ساعاتی قبل وزیر امور خارجه پاکستان نیز از حسین امیرعبداللهیان برای سفر به اسلام آباد دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران از رکورد جدید دولت سیزدهم در تنش‌زدایی با همسایگان خبر داد. وی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ساعتی قبل وزرای خارجه ایران و پاکستان مکالمه تلفنی بسیار خوبی در جهت بازگشت روابط به سطح عالی داشتند.

موسوی با انتشار تصویری از دیدار خود با رحیم حیات قریشی سفیر سابق پاکستان در ایران که هم اکنون معاونت امور منطقه‌ای را در وزارت خارجه در اسلام‌آباد برعهده دارد عنوان کرد: امیدوارم با کمک همکارم با رحیم حیات قریشی بتوانیم با بازگرداندن سفرا به پایتخت‌ها و سفرهای متقابل وزرای خارجه رکورد جدیدی در تنش زدایی برای دو کشور برادر و دوست در رکوردهای جهانی گینس ثبت کنیم.

تنش‌زدایی همسایگی رکورد زد/ بازگشت قریب الوقوع سفرای ایران و پاکستان

در شرایطی صحبت‌ها در خصوص بازگرداندن قریب الوقوع سفرای دو کشور مطرح شده است که ساعاتی قبل وزیر امور خارجه پاکستان نیز از حسین امیرعبداللهیان برای سفر به اسلام آباد دعوت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز امروز جمعه در پاسخ به تماس تلفنی آقای‌ جلیل عباس جیلانی، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ما هست و همکاری های دو کشور برای خنثی و نابود کردن اردوگاه های تروریستی در خاک پاکستان ضروری است.

امیرعبداللهیان افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی به کشتار زنان و کودکان در فلسطین مبادرت می ورزد، لزوم اتحاد جهان اسلام و کشورهای بزرگ و موثر، بیش از پیش احساس می شود.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره بر آرمان های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: نگرش مشترک در مبارزه با تروریسم هسته اصلی همکاری دو کشور است و پاکستان همواره بر روابط برادرانه و سازنده با ایران تاکید داشته و حق حاکمیت و تمامیت ارضی همواره مورد توجه جدی اسلام آباد می باشد.

وی با تاکید بر علاقه و احترام ویژه ملت و دولت پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه مناسبات برادرانه در تمامی ابعاد میان دو کشور تاکید کرد و افزود: ما دو همسایه دیرینه و مسلمان هستیم، تروریسم دشمن مشترک ماست و نباید به تروریست ها و دشمنان روابط تهران و اسلام آباد، اجازه سوء استفاده داد. همکاری و برادری محور اصلی کار ماست.

همچنین وزیر خارجه پاکستان از امیرعبداللهیان برای دیدار رسمی از اسلام آباد دعوت به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    3 0
    مثل اینکه وقتشه فراریها را تحت تعقیب شدیدتری قرارداد حتی آنور مرز تا مرزها امن شود
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    4 4
    اگه اینجوریه بعضی وقتها همدیگرو بزنید
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    7 6
    مشکلی نبود هماهنگ شده بود تو زدی منم میزنم مردم بدبخت را میکشم و میگیم اتباع بودند
  • DE ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    5 1
    خوب خدا را شکر که عقل و خرد بر احساسات پیروز شد. ان شاالله خداوند خیر و برکت هر چه بیشتر به ملتهای هر دو کشور عنایت بفرماید.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    5 2
    پس فقط دلشان می خواست چند تا بچه ی بیگناه را به کشتن بدهند؟!
    • GB ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      خب چکار کنند ؟ در ضمن ما عوام الناس که از پشت پرده آگاه نیستیم هر عقل سلیمی میداند از هر جای ضرر برگردی منفعت است پانزده کشته بد است اما بهتر از شانزده کشته و کشته های بیشتر است نافهم هایی که هواپیمای مسافربری اوکراینی را زدند احتمالا موشک به پاکستان هم زدند آنها هم متقابلا زدند که مثل سوریه و عراق مدام موشک نخورند فرض کن فرمانده ارتش یا نخست وزیر پاکستان تو بودی خدایی جز این میکردی؟ الساعه هم این چرخه بیشعوری با خون پانزده تن هر چند به ناحق فیصله یافته تا عقلای قوم بنشینند شور کنند و بلکه بحول و قوه الهی بیشعورها را به زیر بکشند و آدم حسابی بجای این کرمچکهای شومپت نصب کنند تا خون انسانها چه گنهکار بدون دادگاه و محکمه و چه بی گناه مخصوصا زن و بچه که در خواب بودند ریخته نشود
  • جمشید نوری IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    قبل از هر اقدامی باید عبدالحمید رو اعدام کرد .
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ما همسایه ای که از پشت خنجر میزند نمی خواهیم بهتر است سفیرش به جهنم برود
  • تورج IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    رکورد گینس بخوره تو سر من... حواستون به تروریستها باشه.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    الهی شکر الحمدلله رب العالمین
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    حتما پاکستان به امریکا قول داده از جیش ظلم محافظت کنه، برا همین زیاد بهشون برخورده بوده که اربابشونو ناامید کردند. راستی چرا جواب حملات پهپادی آمریکا رو نمیده و اصلا محکوم نمیکنه؟! تنها یه کشور مقابل اسراییل وایساده. اطرافیان هر از گاهی یه نیشگون یا ضربه ای بهش میزنند
  • فرزاد کایا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    چقدر هم این گداگشنه های تروریست پرور وقیح حزب باد بوگندو مهم هستند!!! مفتخورهای کثیف از یکطرف دولتشان مستقیما بواسطه انگلیس و آمریکا تعیین میشه و از طرف دیگه حقوق بگیر رسمی دربار سعودی اند و در آخر هم با تمام وجودشان وابسته به صادرات موادمخدر و تروریسم به ایران و واردات سوخت قاچاق از ایران به داخل کشور ناپاکشان هستند!! ما هرچه خوردیم از همسایگان مسلمان بود من یکی از جمهوری اسلامی و هر نظام آپارتایدی دینی نظیر اسرائیل و جمهوری اسلامی بیزارم و جز هزاره های افغان و شیعیان جنوب لبنان و شیعیان بحرین و علوی های کرد ترکیه هیچکس را خویشاوند ایران نمی بینم
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    پررویی نجومی دولت هم تمامی نداره این همه پاکستان از مسیرهای مختلف به ایران داره آسیب میزنه و گروه های تروریسیتی رو حمایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس