موج انتقادات آمریکایی بعد از «نه» نتانیاهو

پس از مخالفت نخست‌وزیر اسرائیل با حمایت کاخ‌سفید از تشکیل کشور مستقل فلسطین، امروز جمعه ۱۹ ژانویه موج جدیدی از انتقادات آمریکایی از کاخ‌سفید گرفته تا کنگره، علیه سیاست‌های نتانیاهو به راه افتاده است.

به گزارش مشرق، «آمریکا دست از تلاش برای دستیابی به راه حل دو کشوری برنخواهد داشت؛ طرحی که هم به نفع اسرائیلی‌هاست و هم فلسطینیان»، این اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا جان کربی در واکنش به مواضع نتانیاهو است.

این مقام کاخ‌سفید همچنین با اذعان به این که «تعداد تلفات غیرنظامی جنگ در غزه بسیار زیاد است»، در مخالفت با سیاست‌های تل‌آویو تصریح کرد «غزه پس از جنگ وجود خواهد داشت و دوباره اشغال نخواهد شد».

موج انتقادات آمریکایی بعد از «نه» نتانیاهو

تداوم جنایات اسرائیل در غزه با گذشت ۱۰۵ از روز جنگ

نتانیاهو در نشست خبری شب گذشته خود و در واکنش به صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن درباره تشکیل کشور فلسطین برای خارج‌شدن از درگیری‌ها گفته بود که ما باید بتوانیم حتی به دوستان خود «نه» بگوییم.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی به نقل از مقامات کاخ‌سفید درباره جزئیات این اختلاف‌نظرها گزارش داد که «بلینکن به نتانیاهو گفته هیچ راه‌حل نظامی برای حماس وجود ندارد و باید متوجه این موضوع باشید، وگرنه تاریخ تکرار خواهد شد».

موج انتقادات آمریکایی بعد از «نه» نتانیاهو

نارضایتی مقامات آمریکایی از سیاست‌های نتانیاهو

این موج مخالفت‌ها با تل‌آویو محدود به کاخ‌سفید نماند و به کنگره آمریکا هم رسید. سناتور دموکرات کریس مورفی تصریح کرد که «مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور فلسطین تصویب بسته کمکی به اسرائیل را در مجلس سنا پیچیده خواهد کرد».

سناتور آمریکایی دیگر پیتر ولش هم با بیان اینکه نتانیاهو نگرانی‌های ایالات متحده را درک نمی‌کند، خاطرنشان کرد کرد «امتناع نتانیاهو از تشکیل کشور فلسطین نشان می‌دهد که او می خواهد پول آمریکا را بگیرد اما مثل همیشه توصیه‌های آن را رد کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 1
    از فکر رابطه با آمریکا اوقم میگیره فکر اینکه اینجا بیاد و این سرزمین بشه جایگاه متالیکا و رفت و امد کثافت های آمریکایی و اسرائیلی بشه واقعا اما دیگه نمی تونم واقعا بیشتر از این ای کاش از ایران بریم
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 1
    شواف میده امریکا دوروز کمک نظامی بهش نکن ببینیم عقب پیشینه یا نه
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    همش تقصیر امریکاس اولا شما صلاح نده به اسائیل خود فلسطین 1 ماه پیروز جنگه دوما خب وقتی مردم غیر نظامی رو میکشید اونا هم چند سال دیگه میاد تو خاکتون انتقام میگیرن و این حق طبیعی هر انسانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس