کد خبر 1568534
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
بورل: طرح اسرائیل برای نابودی حماس کارساز نیست

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در اظهارات امروز خود در بروکسل هدف اعلامی اسرائیل مبنی بر نابودی حماس را زیر سوال برد و بر «راه‌حل دو دولتی» تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «راه‌حل‌های دیگر که در ذهن دارند، چیست. وادار کردن همه فلسطینیان به کوچ؟ کشتن همه آن‌ها؟...روشی که حماس را از بین ببرند راهکار نیست. آن‌ها مهر تاییدی بر نفرت چندین نسل می‌زنند.» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل امروز دوشنبه این اظهارات را در اشاره به هدف اعلامی اسرائیل مبنی بر نابودی حماس در جنگ ویرانگر سه‌ماهه تل‌آویو در نوار غزه گفت.

او پیش از شرکت در نشست ماهانه وزرای خارجه اتحادیه اروپا که تمرکز آن بر جنگ غزه است، گفت که «طرح اسرائیل برای نابودی حماس کارساز نیست» و اتحادیه اروپا باید تلاش‌ها برای ایجاد راه‌حل دو کشوری را با وجود مخالفت اسرائیل دنبال کند.

تل‌آویو به‌رغم فشارهای بین‌المللی برای توقف جنگ غزه که در صد و هشتمین روز خود قرار دارد و تاکنون بیش از ۲۵ هزار شهید (به طور میانگین روزانه ۲۵۰ شهید) برجا گذاشته، می‌گوید جنگ ماه‌های زیادی ادامه خواهد یافت و تا زمانی که حماس ریشه‌کن نشود و نوار غزه دیگر ایجادکننده تهدید های امنیتی نباشد، آرام نخواهد گرفت.

نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو یکشنبه بار دیگر بر موضع سرسختش علیه هر کشور فلسطینی تاکید کرد و گفت که اسرائیل بر کنترل کامل امنیتی بر همه اراضی غرب رود اردن پافشاری خواهد کرد؛ این در حالی است که تحلیلگران با اشاره به محقق نشدن هیچ یک از اهداف اعلامی اسرائیل از ابتدا و موارد دیگر مثل تلفات نظامی آن از زمان ورود زمینی به غزه، امکان تحقق نابودی حماس را رد کرده‌اند.

ویدئوی «کتائب القسام» از انهدام تانک‌ها و نفربرهای اسرائیل در غزه

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتز هم که برای حضور در بخشی از نشست اتحادیه اروپا به بروکسل رفته، در اظهارات کوتاه امروز خود خطاب به خبرنگاران بار دیگر بر هدف نابودی حماس تاکید کرد.

در میانه حملات اسرائیل و اصرارش بر نابودی فلسطینیان غزه، اتحادیه اروپا که همواره این حملات را حق دفاع اسرائیل خوانده و از آن حمایت کرده، گفت که قصد دارد در راستای احیای «راه‌حل دو کشوری» ایده‌هایی را ارائه کند؛ از جمله "نقشه‌راهی برای صلح" که سرویس دیپلماتیک این بلوک پیش از نشست امروز برای ۲۷ کشور عضو ارسال کرد.

جنایت جدید اسرائیل؛ بمباران پنج پناهگاه در خان‌یونس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    توی این شرایط که مهره های یهودی دنبال تحریک و نفرت افکنی در افکار عمومی نسبت به مقاومت هستن ما مکلف هستیم که کانالهای خبری تهاجمی و موثر و با قدرت داشته باشیم.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    جوانان غرب بدونن همانطور که رهبر ایران چند سال پیش گفت پشیمان بودن باعث تبرئه انسان نمی شود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس