۵ عنوان کتاب تجدید چاپ شد

۵ عنوان کتاب در حوزه‌های اهل بیت(ع)، زندگی زناشویی و همسرداری از سوی انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل تجدید چاپ شد.

به گزارش مشرق، «انتخاب همسر» نوشته ابراهیم امینی، «شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها» تألیف مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبریٰ (علیهاالسلام)، «بانوی بانوان جهان» نوشته علی دوانی، «هوای دونفره» نوشته حسین رستمی و «چه‌جوری به هم بیاییم» نوشته حسن رستمی عناوین این ۵ کتاب است که از سوی نشر بین‌الملل تجدید چاپ شده است. برخی از این کتاب‌ها با توجه به درخواست بازار نشر و کتاب‌خوانی تا چاپ بیست‌وسوم نیز رفته‌اند.

۵ عنوان کتاب خواندنی، تجدید چاپ شد

کتاب «انتخاب همسر» نوشته ابراهیم امینی است که به استواری روابط خانوادگی تکیه دارد. خانواده سنگ بنای هر جامعه انسانی است و دو مرحله اساسی دارد: اول گزینش همسر و دوم شیوه همسرداری. خانواده در استحکام روابط اجتماعی و رشد تعالی یکایک اعضای جامعه نقشی بنیادین دارد؛ بنابراین استواری روابط خانوادگی زمینه را برای سلامت اخلاقی و سعادت عمومی فراهم می‌کند. آیت‌الله ابراهیم امینی در کتاب همسرداری نکات دقیق و ریز فراوان از روش‌های برخورد با همسر و همسرداری را با توجه به رهنمودهای قرآن و سنّت مطرح کرده‌اند. این کتاب در چاپ بیست‌وسوم خود با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب «شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها» تألیف مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبریٰ (علیهاالسلام) است. زن ازنظر اسلام انسانی است که همه مواهب رشد را دارد و در جوهره وجودش نقص و خللی راه ندارد. زن ابزار تکامل حقیقی را به‌اندازه مردان داراست و درعین‌حال نقش بی‌بدیل و منحصربه‌فردی را در بقای نسل آدمی ایفا می‌کند. همچنین زن یک سلسله مسئولیت‌های پرورشی را برعهده دارد که مرد از آن محروم است. ولی نسبت به زن شبهاتی یک‌بُعدی و مغرضانه وجود دارد که حتی شارحان نهج‌البلاغه را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است.این درحالی است که زن‌پژوهی دارای قواعد و ضوابط خاصی است که بدون توجه به آن‌ها هر اقدامی به بیراهه رفتن است. این نوشتار که برای پاسخگویی به یک سری پرسش و رفع شبهات فراهم شده، از بانوانی است فرهیخته و نوشتاری است مستدل و منطقی و دارای معیار ثابت و استوار براساس قرآن. این کتاب در شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان تجدید چاپ و در اختیار مخاطبان گرامی قرار گرفته است.

کتاب «بانوی بانوان جهان» نوشته علی دوانی است. این کتاب درباره شخصیت و مقام والای سرور بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌اللّٰه) است. آن حضرت دختر یگانه پیغمبر بود و رسول خدا او را «سیدة‌النساء» نامیدند. از همان کودکی، اهل مکه و مدینه آثار جلالت و نجابت و غظمت را در حضرت فاطمه مشاهده می‌کردند؛ طوری‌که همگان آن وجود مقدس را آیینه تمام‌نمای پدر بزرگوارش می‌دیدند و از دور و نزدیک احترامش را بر خود واجب می‌دانستند. نویسنده تلاش کرده است تا آنچه درباره حضرت فاطمه نوشته‌اند را بیشتر از کتب معتبر عامه (اهل تسنن) نقل کند. نویسنده در این کتاب چهار موضوع را منظور داشته است: ۱. دورنمایی از شخصیت والای دختر پیامبر (صلی‌الله‌علیه و آله)؛ ۲. اینکه بنا بر مشهور ما شیعیان، بانوی دو جهان در ۱۸ سالگی چشم از دنیا فرو بستند و به لقای حق پیوستند؛ ۳. ذکر نام بانوی بزرگوار اسلام با احترمی که شایسته اوست. ۴. استفاده از قصاید یا سروده‌هایی که متناسب با آن بانوی نمونهٔ عالم و مظهر ستر و عفاف باشد. این کتاب در چاپ چهارم خود با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۴۰ هزارتومان در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب سه جلدی «هوای دونفره» نوشته حسین رستمی است. نویسنده در این مجوعه کوشیده است تا کاربردی‌ترین مهارت‌های همسرداری را گام‌به‌گام و زبانی ساده همراه با مثال وقالب اجرایی بیان کند. همه راهکارهای توصیه‌شده از منابع معتبر به دست آمده‌اند. مطالعه این مجموعه سه جلدی خواننده را یاری می‌کند تا رابطه‌ای سازگارانه و عاشقانه با همسرش برقرار کند. این کتاب در شمارگان هزار نسخه تجدید چاپ شده است که قیمت جلد یک و سه کتاب ۱۱۰ هزارتومان در نظر گرفته شده است و قیمت جلد دو ۹۶ هزارتومان در نظر گرفته شده است.

کتاب «چه‌جوری به هم بیاییم» نوشته حسن رستمی است که به چاپ دوم رسیده است. نویسنده در این مجموعه دو جلدی سعی کرده است که به چالش‌های زندگی مشترک توجه کند. امروزه آمار طلاق افزایش یافته است و آمار ازدواج رو به کاهش است. بررسی و تجارب مشاورها و روان‌شناسان خانواده آشکار می‌کند که یکی از مهم‌ترین عوامل اختلاف همسران ناآگاهی از ویژگی‌های زن و مرد است. اگر زن و شوهر از تفاوت‌های هم آگاهی داشته باشند، ارتباط مؤثری خواهند داشت. نویسنده در این کتاب برای آماده کردن زمینه ذهنی مناسب ابتدا به وسعت تفاوت‌ها توجه کرده است؛ سپس این تفاوت‌ها را تحلیل کرده است و سرانجام به آثار شناخت‌ها و تفاوت‌های مرد و زن پرداخته است. همچنین در این اثر به‌گونه‌ای جامع و درعین‌حال کاربردی به تفاوت‌های زن و مرد نگاه شده است؛ یعنی به انواع تمایزها در حوزه‌های مختلف جسمی، شناختی، هیجانی و رفتاری پرداخته شده است؛ درباره اینکه ناآگاهی از هر تفاوت چگونه به سوءتفاهم‌ها دامن می‌زند، توضیح داده شده و توصیه‌هایی کاربردی برای پیشگیری از اختلاف‌های زناشویی ارائه شده است. چاپ‌جدید این کتاب با قیمت جلد یک ۵۰ هزارتومان و جلد دو ۷۰ هزارتومان و در شمارگان هزار نسخه در اختیارمخاطبان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس