کد خبر 1565285
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
واکنش گروههای مقاومت به حمله آمریکا و انگلیس: در کنار یمن ایستاده‌ایم

گروههای مقاومت از حزب‌الله لبنان تا حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، حمله مشترک آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرده و گفتند که در کنار مردم یمن ایستاده‌اند.

به گزارش مشرق، حمله بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن در واکنش به حمایت یمنی‌ها از مردم غزه، موجب واکنش گسترده گروههای مقاومت در منطقه شده است.

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند

حزب‌الله: آمریکا شریک تمامی جنایت‌هاست

در این راستا حزب‌الله لبنان امروز (۲۲ دی) در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، گفت که این تجاوزات صرفا موجب افزایش عزم و اراده و قدرت یمن خواهد شد.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، در این بیانیه آمده است: «حزب‌الله به شدت تجاوز آشکار آمریکایی انگلیسی به یمن را محکوم می‌کند؛ یمنی که با تمامی شجاعت و مسئولیت‌پذیری در کنار مردم فلسطین و مقاومت قهرمان ایستاده است».

حزب‌الله تأکید کرد که این حمله نشان داد که آمریکا شریک تمامی جنایت‌هایی است که در منطقه و به خصوص در حق مردم فلسطین صورت می‌گیرد».

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: «حزب‌الله به یمن عزیز و ارتش ملی و مردم قهرمان و رهبری بزرگوارش درود می‌فرستد و در کنار آن‌هاست».

حماس: حمله به یمن تروریستی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز حمله بامداد امروز به یمن را «تروریستی» خواند و گفت که این حمله تنها موجب شعله‌ورتر شدن و بحرانی‌تر شدن منطقه خواهد شد.

حماس گفت که حمله آمریکا و انگلیس به یمن به خواسته و سفارش رژیم صهیونیستی رخ داده است و واشنگتن و لندن باید تبعات کار خود را بپذیرند.

در این بیانیه آمده است: «موضع یمن عزیز را به جهت ایستادگی در کنار مردم فلسطین در نبرد طوفان الاقصی ارج می‌نهیم و قدر می‌دانیم...منطقه جز با پایان اشغالگری صهیونیستی در اراضی فلسطینی و عربی روی آرامش و ثبات را نخواهد دید».

جهاد اسلامی: امت عربی و اسلامی اقدام کند

جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمله بامداد امروز به یمن را «پوشش نظامی استعمار غربی برای گماشته نظامی خود در فلسطین» خواند و از امت عربی و اسلامی خواست تا برای محکوم کردن این حمله اقدام کنند.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: «موضع شرافتمندانه و شجاعانه یمن را قدر می‌دانیم و تمامی مواضع ذلیلانه عربی را محکوم می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که در کنار برادران یمنی خود هستیم و مقاومت ملت‌های اسلامی است که در نهایت پیروز خواهد شد.

پیام رزمندگان یمنی به عبدالملک الحوثی

در پی حمله موشکی آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، جمعی از رزمندگان یمنی مستقر در خط ساحل غربی یمن نیز در بیانیه‌ای خطاب به عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن گفتند تا آخر پای آرمان‌ها و مفاهیم بزرگ انقلاب ایستاده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «سیدی القائد، در حالی که درگیر نبرد فتح موعود و جهاد مقدس هیتم، با خدا و شما تجدید پیمان می‌کنیم که شمشیر خداوند در دستان شما باشیم... با شما عهد می‌بندیم که با نبرد و ایستادگی کنار شما باشیم و همه اعمالمان گواه عظمت باشد».

کتائب سیدالشهدا: آمریکا به خون‌ریزی معتاد شده است

گروه مقاومت «کتائب سیدالشهدا» عراق نیز در بیانیه‌ای گفت رژیم صهیونیستی و آمریکا دو عامل مهم نا امنی در غرب آسیا است و تا ریشه‌های آن‌ها زده نشود، منطقه روی آرامش نخواهد دید.

در این بیانیه آمده است: «تا زمانی که این دو غده سرطانی همچنان در بدن امت اسلام هستند، تجاوز به کشورها و ریختن خون بیگناهان ادامه خواهد داشت و تنها راه از بین بردن این غده سرطانی از ریشه است».

کتائب سیدالشهدا با اعلام ایستادگی در کنار یمن، گفت: «یمن شریف و بزرگوار همچون گذشته، علیه ظالمان و متجاوزان ایستادگی خواهد کرد».

دبیرکل عصائب اهل الحق: به طور کامل در کنار مردم یمن هستیم

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز حمله امروز آمریکا و انگلیس به یمن را تنها موجب افزایش عزم و اراده یمن دانست و این حملات را «تلاش‌های بیهوده» توصیف کرد.

او با بیان اینکه عصائب اهل الحق به طور کامل همبستگی خود را با مردم یمن اعلام می‌کند، از جامعه جهانی و تمامی آزادگان خواست تا این تجاوز را محکوم کرده و از حق مردم یمن برای دفاع از حاکمیت و آزادی خود حمایت کنند.

حزب «التیار الشعبی» تونس: حفاظت از جریان آزاد دریانوردی بهانه است

حزب «التیار الشعبی» تونس نیز به حمله موشکی بامداد امروز به یمن واکنش نشان داد و گفت که این حمله نشان داد که اسرائیل، یک پایگاه اصلی برای حفظ «منافع استعماری» غرب در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: «حمله به یمن برای حفاظت از جریان آزاد دریانوردی در دریای سرخ بهانه است و هدف اصلی آن حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی است».

جنبش الوفاق بحرین مشارکت آل خلیفه در حمله یه یمن را محکوم کرد

«حسین الدیهی» معاون دبیرکل جنبش الوفاق بحرین نیز در واکنش به مشارکت منامه در حمله بامداد امروز به یمن، همدستی آل خلیفه با آمریکا و انگلیس را به شدت محکوم کرد.

او گفت: «مشارکت حکومت بحرین در حمله به یمن، رویکر خصمانه آن را روشن می‌کند و نشان از انزوای فزاینده رژیم در میان مردم بحرین و ملت‌های عربی و اسلامی است».

الدیهی همچنین حمله به یمن را بخشی از پروژه خصمانه رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: تاریخ موضع یمنی‌ها را با طلا خواهد نوشت

گروه فلسطینی «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که حمله بامداد امروز، تنها تجاوز علیه مردم یمن نبود، بلکه حمله به فلسطین و ملت‌های عرب و تمامی آزادگان جهان به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: «پاسخ سریع یمن به اهداف آمریکایی و انگلیسی نشان داد که ادعاهای جریان رسانه‌ای و عملیات روانی آمریکا و انگلیس در خصوص موفقیت‌آمیز بودن این حملات دروغ است و این حمله نتوانسته موجب کاهش توانایی‌های یمن شود».

این گروه فلسطینی در بخشی از بیانیه بلند خود، گفت: «تاریخ مواضع شرافتمندانه یمنی‌ها را با طلا خواهد نوشت...حملات متجاوزانه آمریکا و انگلیس نه برای حفاظت از دریانوردی آزاد بلکه به سفارش رژیم غاصب و برای تأمین امنیت این رژیم انجام شده است».

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین به کشور بحرین اشاره کرد و همراهی منامه با حمله به یمن را «خائنانه» و ضربه به امت عربی دانست و تأکید کرد که رژیم آل خلیفه روزی تاوان خیانت خود را خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 3
    لا حول و لا قوه الا بالله حاج قاسم کجایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس