کد خبر 1565222
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
واکنش چین به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

پس از حملات ایالات متحده و بریتانیا به به چند شهر یمن، چین روز جمعه از همه طرف‌ها خواست تا از گسترش درگیری جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه چین نگران تشدید تنش ها در دریای سرخ است، افزود: ما از طرف های مربوطه می خواهیم برای جلوگیری از گسترش درگیری، آرامش خود را حفظ کرده و خویشتن داری کنند.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز، حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    8 2
    چین ازسرمایه گذاران عمده دراسراییله بااین قیافه مظلوم نما میخواد توجیه کنه هرکشوری که بااسراییل رابطه وسفارت داره شریک اونهاست
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    9 4
    ایران و محور مقاومت نباید حرکت دیروز روسیه و چین را در شورای امنیت ببخشند بیشعورا، اینها دارند جور شماروهم میکشند. فقط در یک صورت میشه بخشید که بیایند کل اشتباهات گذشته اشان رو با دادن مخفیانه سلاح اتمی به حزب الله جبران کنند. همین. بعلاوه برا ایران الان بهترین زمان برا گرفتن انتقام سید رضی است با موشکباران دوسه پایگاه هوایی اسراییل، از سوریه یا لبنان مقاوت عراق هم میتونه مرکز اصلی شیطان در پایگاهاشون در قطر و بحرین و کویت را بزنه، چرا اونجا باید در ارامش باشه و هی فتنه کنند
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      10 4
      الان این وسط گیر دادی به روسیه و چین...آمریکا و انگلیس و اسراییل ول کردی
  • Ali IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    9 8
    لعنت به روسیه ی کثیف، یمن رو قربانی کرد.تا گند کاریش تو اکراین بوی تعفن بیشتری از این نده.
    • خان داداش IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      5 3
      شما غربگداها واقعا موجودات عجیبی هستید.کسی که جنایت کرده رو حرفی ازش نمیزنید اما گیر دادید به روسیه که به قطعنامه ای که تنها مربوط به آزادی کشتیرانی در دریای سرخ رای ممتنع داده.نه حمله شبانه و عجله ای به ی کشور دیگه.در ضمن این قطعنامه صرفا ظاهرسازی بود وگرنه بدون اون هم حمله میکردند چنانچه قبل از این هم چند روز پیش به نیروهای یمنی حمله کردند.در ضمن در مورد جنایت اسراییل و حامی اصلیش یعنی آمریکا و انگلیس خفه خون گرفتید
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      2 0
      مرگ بر روسیه مرگ بر چین مرگ بر امریکا مرگبر انگلیس مرگ بر نوکرای داخلی ارباب
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 0
    چین و روسیه دوتا بی شرف که برای منافع کثیفشون گاهی نقش آدم خوب بازی میکنن. تنها دوست ایران بعد از خدا مقاومت است.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 0
    بیست سال دیگر: سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه چین نگران تشدید تنش ها است، افزود: ما از طرف های مربوطه می خواهیم برای جلوگیری از گسترش درگیری، آرامش خود را حفظ کرده و خویشتن داری کنند. تعداد تلفات مسلمان ده میلیون نفر تعداد تلفات مشرکین صهیونیست بیست هزار نفر این دوست بدرد ننه اش می خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس