کد خبر 1565187
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
حمله آمریکا به یمن

رسانه‌های آمریکایی امروز جمعه، ۱۲ ژانویه با انتشار گزارش‌هایی تجاوز نظامی کشورشان و انگلیس به مناطقی از یمن را «غیربازدارنده» توصیف و از «تشدید درگیری‌های منطقه‌ای» ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی انتظار دارند که یمنی‌ها به حمله علیه کشتی‌ها در مدت کوتاهی پس از حملات ما ادامه دهند تا نشان دهند که این گام‌ها «بازدارنده نیست و آن‌ها به تهدید کشتی‌های دریای سرخ ادامه خواهند داد»، این گزیده‌ای از تحلیل روزنامه وال‌استریت ژورنال است.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به تبعات منطقه‌ای این رویداد پرداخته و نوشت که «بیم آن می‌رود حملات به یمن باعث تداوم درگیری بین نیروهای یمنی و نیروی دریایی آمریکا وشود».

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

هدف قرارگرفتن کشتی آمریکایی عازم بنادر اسرائیلی توسط یمن

این رسانه آمریکایی در ادامه می‌نویسد که کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و سلطنت عمان نگرانی‌هایی را مطرح کرده و معتقدند که «حملات در یمن ممکن است منطقه را وارد جنگ گسترده‌تری کند».

روزنامه واشنگتن‌پست در تایید این نگرانی‌ها نوشت که «حملات به یمن تقریباً به طور قطعی منجر به افزایش تنش در سراسر خاورمیانه خواهد شد».

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

حمله نیروهای آمریکایی به مواضعی در یمن

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس اداعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حملات بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حملات، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن هستند. عضو دفتر سیاسی صنعاء محمد البخیتی تاکید کرد که «آمریکا و انگلیس با این حمله، خودشان را از حرکت در دریای سرخ و باب المندب محروم کردند».

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

توقیف ناو گلکسی لیدر توسط نیروهای یمنی در دریای سرخ

خبرگزاری بلومبرگ با توصیف این حملات آمریکا به «قمار» هشدار داد که واشنگتن در شرایطی حمله کرد که بارها اعلام کرده بود «در بحبوحه جنگ بین اسرائیل و حماس، جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بزرگتر اولویت ماست».

این رسانه آمریکایی ضمن تاکید بر اینکه «بازداشتن صنعاء مسئله آسانی نیست»، نوشت «یمن موفق شد در برابر عملیات نظامی به رهبری عربستان سعودی برای سرنگونی آن مقاومت کند و هنوز هم [عزم آن] به شدت راسخ است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 1
    امیدوارم همه به این نتیجه برسن باید رفت سروقت سر مار
    • رضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      1 0
      بله حتمان باید رفت سراغ اسرائیل
  • TR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 2
    اگه با 200 تا بمب اتمی باشه ، قطعا بازدارنده اس برای ابد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس