کد خبر 1563733
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
بلینکن وارد اسراییل شد/پیش شرط بازگشت به شمال غزه، آزادی اسرا است

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب برای دیدار با مقامات صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو شد و قرار است با مقامات رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش اسکای نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از ترک ریاض وارد اسراییل شد. بلینکن در این سفر علاوه بر دیدار با بنیامین نتانیاهو با دیگر مقامات این رژیم نیز دیدار خواهد کرد.

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به اسراییل بار دیگر بر پشتیبانی واشنگتن از اسراییل تاکید کرد. بلینکن در این سفر با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز دیدار خواهد کرد.

به نوشته اسکای نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با مقامات اسراییلی روز بعد از عزیمت به اراضی اشغالی، گفت‌وگوهای دشواری با هدف کاهش وضعیت فاجعه بار انسانی غیر نظامیان در نوار غزه انجام دهد.

نشریه آمریکایی آکسیوس خبر داد که مقامات اسراییلی که روز سه‌شنبه با بلینکن دیدار خواهند کرد، به وی اطلاع خواهند داد که اگر حماس با آزادی اسرای اسراییلی بیشتری موافقت نکند، اسراییل به فلسطینی‌ها اجازه بازگشت به شمال غزه را نخواهد داد.

نشریه آمریکایی به نقل از مقامات اسراییلی نوشت: اسراییل مخالف بازگشت فلسطینیان به شمال غزه نیست و در جریان دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید خواهیم کرد چنین اقدامی باید بخشی از مبادله توافق بازگشت اسرای جدید باشد.

پایگاه مطرح آمریکایی توضیح داد که یک مقام اسراییلی گفت: «مذاکره‌کنندگان اسراییلی بر این باورند که بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه یک اهرم فشار بزرگی است که اسراییل نمی‌خواهد آن را کنار بگذارد و تلاش خواهد کرد که مبادله توافق برای بازگشت اسیران جدید را تضمین کند.»

انتظار می‌رود که بلینکن روز سه‌شنبه طی نشست‌هایی با مقامات اسراییلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه، کاتز، وزیر امور خارجه اسراییل، یوآف گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتز، عضو کابینه و با اعضای شواری جنگ نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

پیشتر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن بین روزهای ۱۹ تا ۲۱ مهر از اسراییل و اردن دیدار می‌کند و با مقامات ارشد این کشورها گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    این جونور که داره راحت بیخ گوشتون میره اینور اونور هدف خوبیه برای انتقام سخت ها، گفتم اگه انتقام یادتون رفته یادآوری کنم!!
  • احسان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    نمیفهمید؟ عقل ندارید؟ چند ده بار باید بهتون یادآوری بشه که به سرزمین‌های اشغالی وارد شد و نه اسرائیل البته وقتی فهم درست ندارید و کپی پیست میکنید همین میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس