کد خبر 1563734
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
پنتاگون: برنامه‌ای برای خارج شدن از عراق نداریم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که این کشور برنامه‌ای برای خارج کردن نظامیان خود از عراق ندارد.

به گزارش مشرق، «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که این کشور برنامه‌ای برای خارج کردن نظامیان خود از عراق ندارد.

رایدر طی نشست خبری در پنتاگون با بهانه قرار دادن داعش، توضیح داد: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عقب‌نشینی وجود ندارد که من از آن مطلع باشم. ما به تمرکز روی شکست دادن داعش ادامه می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با ادعای اینکه ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند، مدعی شد که هیچ اطلاعیه‌ای از بغداد به وزارت دفاع آمریکا درباره تصمیم برای اخراج نظامیان این کشور ندارد.

این در حالی است که دولت عراق هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد فرآیند بیرون راندن نظامیان ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از این کشور را آغاز کند.

پیش از این، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در واکنش به نقض‌های مکرر ائتلاف آمریکایی به حاکمیت این کشور، از عزم جدی و «برگشت‌ناپذیر» دولت برای اخراج اشغالگران آمریکایی خبر داد و گروه‌های مقاومت خواستار تضمین‌ بغداد برای اجرای این وعده شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    5 0
    ولی عراقی ها برنامه های زیادی برای اخراج یانکی ها دارند!!
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      3 0
      وقتی مثل افغانستان که با رد نعلین طالبان رو پشتتون فرار کردین بعد میفهمین که تصمیم موندن یا رفتن با اشغالگر نیست!!!
  • سروش IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    5 0
    خب از دشمن معلومه که برنامه ای برای خروج نداره چون برای غارت و تصرف آمده پس باید اخراج شود خودش برنامه ای برای خروج نداره این وظیفه جوانان وطن است که دشمن را بیرون برانند و برایش برنامه بنویسند و ترسیم و اجرایی کنند برنامه دشمن تجاوز و غارت است و برای خروج هیچ برنامه ای ندارد این هدف دشمن است و حالا جوانان این سرزمین باید برنامه های خودشان را پیش ببرند. و برای بیرون راندن دشمن و عوامل داخلی آن برنامه هایی داشته باشند.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 0
    اما مقاومت مردمی عراق برای اخراج یانکی ها برنامه دارد! آن هم مفصلش !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس