1

روزنامه آرمان امروز: لاریجانی می‌داند که دوری‌ بیش از این از قدرت، او را به حاشیه می‌راند و با چنین نگاهی نمی‌تواند به راحتی از خیر انتخابات مجلس بگذرد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که نصف ‌شدن ذخایر سدهای تهران و بارش‌ها، سفر وزیر امور خارجه آمریکا به غرب آسیا برای ارتباط غیرمستقیم دوباره با ایران، گره کور ناترازی بنزین و دستمزد روی مرز فقر در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

برخی رسانه های جریان اصلاح طلب در مطالبی تاکید دارند که نتایج بررسی صلاحیت های نامزدهای مجلس شورای اسلامی مهمترین پیام را برای علی لاریجانی و حامیان وی داشته است، این رسانه‌ها با اشاره به اظهارات برخی نیروهای نزدیک به علی لاریجانی که از ردصلاحیت برخی نمایندگان ادوار نزدیک به لاریجانی سخن به میان آورده بودند، تصریح می کنند، آنچه از دل ردصلاحیت‌ها و تاییدها بیرون آمده است، پیام روشنی برای علی لاریجانی دارد.

روزنامه آرمان امروز به بررسی سناریوهای انتخاباتی رئیس سابق مجلس پرداخته و نوشته است:

آقای لاریجانی تلاش می‌کند تا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گرم کردن انتخابات و رسیدن به مشارکت حداکثری است. لذا ایشان به اهالی سیاسی که ارتباط دارد پیشنهاد داده است که بیایید و فضای انتخاباتی را گرم کنید و در انتخابات شرکت کنید و ثبت‌نام کنید و مردم را دعوت کنید برای انتخابات، ولی اینکه دکتر لاریجانی بخواهد لیست بدهد چیزی مشاهده نکردیم. کسانی که نماینده ادوار هستند می‌توانند مرتب به دفتر آقای لاریجانی بروند و با ایشان ملاقات کنند و درب دفترش به روی همه نمایندگان ادوار باز است.

این روزنامه در ادامه این گزارش از دلایل لاریجانی برای دادن لیست پرده برداشته و آن را جلوگیری از حذف سیاسی خوانده و می‌نویسد:

در مورد ائتلاف‌هایی که در رسانه ها مطرح می‌شود باید پرسید چه کسی با چه کسی قرار است ائتلاف کند؟ در حال حاضر نه گفت‌وگویی برای ائتلاف وجود دارد، نه سبدی از آرای تعیین شده وجود دارد.لاریجانی می‌داند که دوری‌ بیش از این از قدرت، او را به حاشیه می‌راند و با چنین نگاهی نمی‌تواند به راحتی از خیر انتخابات مجلس بگذرد؛ اما چگونه؟ لاریجانی روحیه محافظه‌کاری در عرصه سیاست دارد و نمی‌خواهد به عرصه‌ای وارد شود که از پیش بازنده باشد؛ بنابراین استراتژی انتخاباتی علی لاریجانی قدری پیچیده‌تر از آن است که بتوان به همه آن دست یافت.

رونمایی از سناریوهای انتخاباتی «علی لاریجانی»برای بهارستان/ ترول‌های تحریمی فعال شدند!

رسانه‌های اصلاح طلب همچنین با تاکید بر اینکه علی لاریجانی قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه داشته و اولین گم وی نیز برنامه برای مجلس شورای اسلامی بوده، تصریح می کنند، نمایندگانی باید در مجلس حضور داشته باشند که با سخنان و برنامه‌های خود، راه را برای به قدرت رسیدن فرد مورد نظر خود مهیا کنند.

این رسانه‌ها اعتقاد دارند که اگر لاریجانی اگر در همین مجلس ۱۰۰ موثر و مهم داشت بدون تردید ردصلاحیت او سخت‌تر می‌شد. پس تصور اینکه او فعالیتی برای انتخابات ندارد، تصور مخدوشی است و آنچه بیان می‌شود درست نیست!البته همزمان با افزایش فعالیت اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو و نیز اعتدالی‌ها در انتخابات پیش‌رو برخی چهره‌های جناح چگ نیز در جهت فشار بر این گروه‌ها فعال شده‌اند، برگزار نشدن جلسات جبهه اصلاحات در طی دو هفته گذشته بخشی از همین کارشکنی‌ها در روزهای اخیر است.

غلام‌رضا ظریفیان در خصوص مولفه‌های مشارکت حداکثری به روزنامه آرمان ملی گفته است:

لازمه به صحنه آوردن مردم مقتضیاتی است که فراهم کردن آن مقتضیات با توجه به شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت است. بنابراین برای اقناع مردم باید اقدامات موثر عملی جدی صورت بگیرد که به نظر می‌رسد با این رویکردی که برخی گروه‌های اصولگرا دارند و حتی قانون جدید مجلس مانع از حضور موثر کاندیداها می‌شد این فرصت تا حد زیادی آسیب دیده است. وی تصریح کرد: امیدوارم که به هر حال در همین فرصت‌های اندک اقدامات کاملا محسوسی توسط نظام حکمرانی صورت بگیرد تا مهم‌ترین اصل حکمرانی کشور که قانون اساسی نیز بدان تاکید کرده یعنی جمهوریت بتواند برای تحقق واقعی خود فرصت پیدا کند.

رونمایی از سناریوهای انتخاباتی «علی لاریجانی»برای بهارستان/ ترول‌های تحریمی فعال شدند!

روزنامه اعتماد نیز با آوردن بهانه‌های واهی به نقل از الیاس حضرتی می‌نویسد:

دلمان می‌خواست می‌توانستیم کمکی به پرشور شدن انتخابات می‌کردیم هرچند از سوی بخشی از مردم هم مورد نکوهش و سرزنش قرار گیریم. با این حال معتقدم اغلب مسیرها دیگر بسته شده و امکان صورت گرفتن یک رقابت قوی با مشارکت بالا تقریبا صفر شده است. تا بعد چه پیش‌ آید!

رونمایی از سناریوهای انتخاباتی «علی لاریجانی»برای بهارستان/ ترول‌های تحریمی فعال شدند!

رادیکال‌های اصلاحات همچنین با بیان اینکه اصلاح‌طلبان ستادی نه در سطح جامعه و نه حتی در درون قدرت نیز مرجعیت ندارد، تصریح می کنند، اگر برای این گروه قدرتی متصور باشیم، نه در سطح جامعه و رای آوردن لیست نیست!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 4
    جوابم به اصلاح طلب بخش دیگه ی مسئول کشتار کرمان شما اصلاح طلبها ضد انقلاب اسلامی هستید در حقیقت شما عمله های سرمایه داری که ضد هر انقلاب و حرکت مردمی واقعی نه جامعه مدنی دست ساز هستید باعث خجالت که بعد از وقایع پارسال بازهم می گند میانه روهای اصلاح طلب و اصولگرا احتمالا تندروهای اصلاحات هم اگه بهشون فضا بدهند جمعشند دوباره برای کشور تصمیم بگیرند تصمیم گیری های مشخصا اصلاح طلبان وضعیت کشور را به اینجا رسانده لطفا کاملا بازنشسته بشید شاید فضا برای یک نیروی ملی مذهبی (هیچ ربطی به اون ملی مذهبی های قدیمی نداره ) و انقلابی باز بشه جوانهای انقلابی باسوادی که آینده کشور را بسازند (ربطی به نیروهای فعلی حزب اللهی ندارد البته بین اینها هم آدم پیدا میشه اما) نمیرید نه شما نه اون اپوزیسیون که تا الان خورده حالا می خواد دیگه کاملا بخوره با توبره
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    10 5
    هر وقت نظرات مردم منتشر شد رأی هم میدن
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      7 2
      قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    9 1
    مهمترین دشمن کشور بانک ها هستند
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      بشدت موافقم
  • حسن US ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 5
    اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      9 2
      قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      5 0
      حسن خودتی؟ ما که نذر هم میدیم
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 4
    لاریجانی فرد محترمیه و بنظر من چندان اصلاح طلب محصوب نمیشه مثل روزنامه های زرد و قهوه ای افراطی عمل نکنید
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      1 1
      حتما ًنطرت شريك دزد و رفيق قافله ميباشد ⁉️
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 1
    ارمان ملی واعتماد وکلا طرز تفکر افساد طلبان سیاست کثیف است وبرای همین گند زدن به مملکت ،بعد تیتر میزن قبح فساد اقتصادی در کشور ریخته است چه کسانی این قبح شکنی روکردن چه تو مسائل اقتصادی چه فرهنگی یه نگاه به دور ووریهاتون بندازین تا بفهمین کی قبح زدایی کرده 🤔😶

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس