.

شامگاه دوشنبه نشستی خاص و کم‌نظیر به میزبانی وزارت کشور با حضور رییس جمهور و ۵۰ فعال سیاسی از همه سلایق سیاسی برگزار شد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که آتش‌بازی حماس در آسمان تل‌آویو، بررسی پرونده فساد دبش، بودجه و برنامه منهای ۲۵ میلیون مستاجر و نشست رئیس‌جمهور با ۵۰ نفر از سران احزاب و گروه‌های سیاسی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

شامگاه دوشنبه نشستی خاص و کم‌نظیر به میزبانی وزارت کشور با حضور رییس جمهور و ۵۰ فعال سیاسی از همه سلایق سیاسی برگزار شد. از اصلاح‌طلب تندرو تا اصولگراهای دو آتیشه در این دیدار حضور داشتند که در جریان آن واکنش‌هایی به یکدیگر نشان دادند، مجید انصاری، محمد و محسن هاشمی، کواکبیان، مرعشی، نوبخت، جواد امام، علی مطهری، وکیلی، ربیعی، پزشکیان از جمله اصلاح‌طلبام سرشناسی بودند که با رئیس‌جمهور دیدار کرده‌اند.

دیدار رئیسی و سران احزاب سیاسی بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های اصلاح‌طلب داشته است، روزنامه آرمان‌ ملی این نشست را تشریفاتی خوانده و نوشته است:

اگر از بیرون به مساله نگاه کنیم همه آماده انتخاباتی باشکوه و مشارکتی هستند. اما اگر نگاه درونی به مساله انتخابات و حواشی پیرامون آن داشته باشیم خواهیم دید که شرایط آنچنان هم آماده و مساعد نیست. چرا که در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده تا انتخابات مجلس شور و حرارتی در جامعه و برخی جریانات سیاسی مشاهده نمی‌کنیم. حال در چنین شرایطی اینکه با توجه به شرایط روز جامعه و آنچه از سال گذشته تاکنون رخ داده است بسیار از انتخاباتی با مشارکت بالای مردم صحبت می‌شود می‌توان گفت که یا آشنایتی با نگاه مردم وجود ندارد یا اینکه اساسا تعریف دیگری از مشارکت بالا دارند.

ماجرای یک عکس یادگاری با رئیس‌جمهور در پاستور چه بود؟ / اصلاح‌طلبان: مخالف برگزاری انتخابات هستیم!

روزنامه رادیکال هم‌میهن نیز به نقل از حسین نورانی‌نژاد، قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت می‌نویسد:

ما به این جلسه دعوت نشدیم. پاسخ به این سوالِ شما که چرا دعوت نشده بودیم را باید نهاد ریاست‌جمهوری و برگزارکنندگان این جلسه بدهند. اما در کل نگاه چندان مثبت و جدی‌ای به کار حزبی و تحزب در جریان موسوم به انقلابی و اصول‌گرا وجود ندارد. این برنامه‌ها، برنامه‌هایی نیستند که بشود به‌طور جدی آن را ارزیابی کرد که حتی امیدوار باشیم از دل آن‌ها گفت‌وگویی شکل بگیرد. بیشتر دیدارها شکلی است که بیشترین استفاده آن، عکس‌هایی است که منتشر می‌شود.

ماجرای یک عکس یادگاری با رئیس‌جمهور در پاستور چه بود؟ / اصلاح‌طلبان: مخالف برگزاری انتخابات هستیم!

رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب در مطالبی با محتوای هماهنگ دیدار رئیس جمهور با ۵۰ فعال سیاسی را «دیرهنگام»، «تشریفاتی» و در یک کلام «نوشدارویی بعد از مرگ سهراب» ارزیابی کردند.

این رسانه ها با تاکید بر اینکه پرسش اصلی این است که هدف میزبانی دولت از این جلسه در شرایطی که پیش‌ثبت‌نام‌ برای انتخابات مجلس به اتمام رسیده است، چه بود و قرار است چه خروجی‌ای از آن با محوریت انتخابات گرفته شود؟ تصریح می کنند آیا رئیس جمهور انتظار دارد که با این دعوت از احزاب سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به اظهارنظرش در این جلسه مبنی بر «عدم نگرانی برای حضور سلایق مختلف در مجلس» مشارکت مردمی در انتخابات افزایش یابد؟ آیا این دیدار دوستانه صرفاً برای این بود که جلسه‌ای برگزار شود تا رزومه‌سازی برای دولت سیزدهم در بخش آزادی احزاب صورت گیرد و در نهایت با گرفتن چند عکس یادگاری ثبت و ضبط شود یا اینکه دولت با برگزاری آن به معنای واقعی به‌دنبال تعامل سازنده با جریانات سیاسی است. آیا می‌توان امیدوار بود که با توجه به دیدگاه مطرح‌شده رئیس‌جمهور درباره احراز صلاحیت‌ها، ‌ شاهد اثرگذاری آن در روند تاییدصلاحیت‌ها در انتخابات آینده باشیم یا اینکه یک جلسه تشریفاتی بود که به خوشی برگزار شد.

به‌نظر می‌رسد که دیدار ابتکاری رئیس‌جمهور با احزاب سیاسی به مذاق برخی اصلاح‌طلبان تحریمی خوش نیامده و آن‌ها با بهانه‌های واهی سعی در آن دارند تا با کوبیدن بر طبل افتراق مشارکت در انتخابات را سلبی کنند، از نگاه این جریان سیاسی تنها انتخاباتی قابل قبول است که آن‌ها در آن برنده باشند!

نمونه این دست اظهارات را می‌توان از میان سخنان الیاس حضرتی استخراج کرد، دبیرکل حزب اعتماد ملی در روزنامه ارگانی خود نوشته است:

نمی‌توان این نشست را در شمایل راهکاری برای حل مشکلات و بهبود شاخص مشارکت‌های عمومی درنظر گرفت. این نشست زمانی برگزار شد که دیگر کار بررسی صلاحیت‌ها تقریبا از کار گذشته بود.
در واقع همه فعالان اقتصادی و عموم مردم منتظرند ببینند، تا روز شنبه، سرانجام صلاحیت افراد باقیمانده در انتخابات که ثبت‌نام کرده و ردصلاحیت شده‌اند چه خواهد شد؟ به عبارت روشن‌تر، فضای انتخابات اسفند ۱۴۰۲ با بن‌بست‌های تودرتو مواجه شده و زمان کافی برای ایجاد تکانه‌های مثبت از میان رفته است!

ماجرای یک عکس یادگاری با رئیس‌جمهور در پاستور چه بود؟ / اصلاح‌طلبان: مخالف برگزاری انتخابات هستیم!

از جمله پیشنهادات اصلاح‌طلبان در دیدار با رئیس‌جمهور آن بوده که انتخابات به تاخیر افتاده و ثبت نام‌های مجدد انجام شود، این بار اول نیست که جناح چپ برای عبور از بحران فقدان ایگاه اجتماعی زیر میز بازی می‌زند از جمله در انتخابات سال ۱۴۰۰ که کمتر از ۲ میلیون رای آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 1
    فکر کنم این حزب از اتفاقاتی که در کرمان افتاده خواب بوده یا خودش به خواب زده
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    11 43
    با حداکثر توان در انتخابات شرکت میکنیم تا نتانیاهو بسوزد
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      4 1
      قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
  • DE ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    11 1
    اصلاح‌طلبان: مخالف برگزاری انتخابات هستیم! زیرا اینقدر بی آبرو شده ایم که کل آرای ما از آرای باطله کمتر است.بخاطر جلوگیری از بی آبروتر شدن اینبار انتخابات را تحریم میکنیم .
    • SE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      7 0
      اصحالات پایان سرنوشتش در فاصلاب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس