نُجَباء: ائتلاف دریایی باطل آمریکا رو به نابودی است/ دوشادوش انصارالله خواهیم ایستاد

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در واکنش به شهادت شماری از رزمندگان یمنی طی حمله ناجوانمردانه آمریکا اعلام کرد، مقاومت عراق دوشادوش انصارالله و ارتش یمن خواهد ایستاد.

به گزارش مشرق، در بیانیه جنبش مقومت نجباء عراق آمده است: «شهادت شماری از رزمندگان سلحشور یمنی طی حمله ناجوانمردانه آمریکا را تبریک می‌گوییم و آن را مایه کمال افتخار و سربلندی جنبش انصارالله می‌دانیم».

این جنبش اضافه کرد: «آنچه امروز در سراسر منطقه جریان دارد، در واقع نبرد حق (محور مقاومت) در برابر باطل (آمریکا، اسرائیل و برخی رژیم‌های عربی منافق که وجدان خود را به امنیتی موهوم فروخته‌اند) می‌باشد. آنها باید بدانند که سرنوشتشان حقارت و خفتی اسف‌بار است».

در ادامه این بیانیه خطاب به واشنگتن و همدستان آن تاکید شده است: «نفرین بر شما و ائتلاف‌تان! بدانید که نصرت الهی نزدیک است و روز نابودی شما نزدیک‌تر!».

این بیانیه پس از آن صادر شد که نیروهای مسلح یمن در بیانیه یکشنبه شب خود، شهادت تعدادی از رزمندگان دریایی خود در حمله آمریکا به دریای سرخ را تأیید کرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه بیانیه خود تصریح کرد، نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

یحیی سریع ادامه داد: به همه کشورها توصیه می‌کنیم که به نقشه‌های دشمن آمریکایی که سرانجام آنها گرفتار شدن در دریای سرخ است کشیده نشوند. تحرکات نیروهای آمریکا در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از حمایت ما از مردم غزه نخواهد شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که صبح یکشنبه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی کانتینری متعلق به «مرسک» از حمله قایق‌های جنگی یمنی به خود خبر داد و درخواست کمک کرد.

سنتکام افزود که قایق‌های یمنی به سمت کشتی شلیک کرده و برخی از سرنشینان قایق ها تلاش کردند که وارد کشتی شوند.

در بیانیه سنتکام آمده است که بالگردهای آمریکایی برای کمک به کشتی راهی منطقه شدند و قایق‌های یمنی به سمت‌ آن‌ها شلیک کردند.

سنتکام در بیانیه خود مدعی شد: بالگردهای آمریکایی به سمت سه قایق یمنی شلیک کرده و آن‌ها را غرق کردند و خدمه آن‌ها کشته شدند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 0
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • وحید IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    1 0
    با این که از لحاظ مکانی دورم ولی به خدا از لحاظ دلی با یمنی‌ها هستم ،ما همان کسانی هستیم که در طول محرم از یزید و یزیدیان تبری می جویم ،چطور امروز تنها نظاره گر هستیم مگر اهلبیت نگفتن در آخر الزمان مومنین باید با قیام یمنی ها باشند ،امروز همان روز است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس