اردوغان: کشورهای به اصطلاح دموکراتیک از حمایت تروریست‌ها دست بردارند

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در آستانه سال نوی میلادی از همه کشورهای جهان خواست برای حمایت از مردم غزه موضعی واحد اتخاذ کنند و از پشتیبانی از تروریست‌ها دست بکشند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در پیام سال نو میلادی گفت که همه کشورها و نهادها باید در مخالفت با کشتار زنان و کودکان بی دفاع در غزه متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اردوغان گفت: «همه کشورها، نهادها باید در قبال کشتار کودکان و زنان بی گناه در غزه موضعی متحد اتخاذ کنند. امیدواریم که آینده ای بهتر برای بشریت داشته باشیم.»

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز (یکشنبه، هشتاد و ششمین روز جنگ غزه)، از افزایش شمار قربانیان جنگ تمام عیار زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد و اعلام کرد که شمار شهدای غزه به مرز ۲۲ هزار نفر رسید.

بر اساس این گزارش، شمار شهدای غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر و شمار مجروحان به ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است و نظامیان صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۱۲ جنایت جدید شده‌اند که طی آن دست‌کم ۱۵۰ نفر به شهادت رسیدند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود که در میان شهدا، «یوسف سلامه» وزیر پیشین اوقاف و امور دینی به همراه شماری از اعضای خانواده‌اش که در اردوگاه المغازی به سر می‌برد، نیز به چشم می‌خورد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه پیام خود گفت:«کشورهای به اصطلاح دموکراتیک و آزادیخواه باید از حمایت از تروریست دست بردارند.»

وی افزود:«باید ثروت جوامعی که قرن‌ها مورد استثمار قرار گرفته و حیثیت آنها پایمال شده در آینده، برای رفاه و امنیت آنها استفاده شود.»

اردوغان در این پیام از مبارزه با مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم ترکیه خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    3 0
    شما هم دست بردارید
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    پایگاه انجرلیک آمریکا در ترکیه با 50 بمب اتمی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس