کد خبر 1560033
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
شمار شهدای غزه از مرز ۲۱ هزار نفر عبور کرد

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ضمن ارائه آخرین آمار از تعداد شهدای غزه، گفت که در جنایات امروز صهیونیستها، ۲۱۰ فلسطینی شهید شده‌اند.

به گزارش مشرق، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا کنون، ۲۱ هزار و ۳۲۰ نفر شهید و ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اشغالگران صهیونیست، صبح امروز دیر البلح و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و موجب شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شدند، همچنین یک خودروی حامل زخمی‌ها را در دیر البلح هدف قرار دادند که به شهادت همه سرنشینان آن منجر شد. دست‌کم هفت شهروند فلسطینی در بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، شهید شدند.

خبرگزاری سما به نقل از القدره گزارش داد، نهادهای بین‌المللی باید برای بازگرداندن بیمارستان «الشفا» به مدار فعالیت، وارد عمل شوند.

وی همچنین خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی ۲۰ کشتار در میان خانواده‌های غزه رقم زد که تا این لحظه، به شهادت ۲۱۰ نفر و زخمی شدن ۳۶۰ نفر دیگر منجر شده است.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست، شب گذشته نیز یک جنایت هولناک جدید در نزدیکی بیمارستان الامل در خانیونس مرتکب شدند و با هدف قرار دادن محوطه آن، موجب شهادت دست‌کم ۳۰ فلسطینی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین همچنین گفت که صهیونیستها ۱۰۴ آمبولانس و ۱۴۲ مرکز درمانی را در نوار غزه بمباران کرده‌اند.

وی در پایان، اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان را فاجعه‌بار خواند و تأکید کرد که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، نیازمند آب، غذا و دارو هستند.

در خصوص آخرین اخبار از وضعیت درگیریهای میدانی غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان در حال نبرد با اشغالگران و هدف قرار دادن تانک‌ها و جنگ‌افزارهای نظامی آنها در خانیونس، جنوب نوار غزه و البریج در مرکز آن و شلیک راکت به سوی اراضی اشغالی هستند.

طی ساعات گذشته، مقاومت فلسطین یک پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرد و چندین تانک و جنگ افزار اسرائیلی را منهدم کرد. شاخه نظامی حماس نیز از هدف قرار دادن هفت خودروی نظامی اسرائیلی با راکت‌های یاسین ۱۰۵ و بمب‌های «الشواظ» در دو منطقه التفاح و الدرج در شهر غزه و انهدام یک تانک مرکاوا در جنوب شرق اردوگاه البریج خبر داد.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز مسؤولیت هدف قرار دادن دو خودروی نظامی اسرائیلی با خمپاره در محور التفاح را برعهده گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس