جنگ غزه، محور رایزنی وزیر خارجه انگلیس در لبنان

وزیر امور خارجه انگلیس برای سومین بار راهی غرب آسیا شد تا در دیدار با مقام‌های لبنان درباره جنگ غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها، رایزنی کند.

به گزارش مشرق، دیوید کامرون روز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گسترش درگیری‌ها در غزه به لبنان، دریای سرخ یا در سراسر منطقه، به سطح بسیار بالای خطر و ناامنی در جهان می افزاید.

وی افزود: من از نجیب میقاتی (نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان) به خاطر بحث درباره این موضوعات حیاتی با من و تلاش های این کشور برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، سپاسگزارم.

این درحالی است که خبرگزاری دولتی لبنان دیروز (چهارشنبه) از شهادت سه لبنانی و زخمی شدن یک نفر دیگر در حمله بمب افکن های رژیم صهیونیستی به شهرک بنت جبیل در جنوب لبنان خبر داد.

به دنبال این اقدام تجاوزکارانه و جنایت بار، حزب الله صبح با شلیک موشک پایگاه های رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد.

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به غیرنظامیان در منطقه بنت جبیل در جنوب لبنان، ۳۰ راکت کاتیوشا به سمت شهرک صهیونیست نشین کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است. در این حمله راکتی، دو شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیدند.

از سویی کارشناسان معتقدند که با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، رزمندگان حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم‌کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت و مردم غزه، اقدام به انجام عملیات روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

روزنامه الاخبار به‌تازگی در گزارشی نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد. بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس