کد خبر 1559444
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرام خود نوشت:

کیفیت انتقام را هدف ترور معلوم می کند

هدف اسرائیل و آمریکا، از ترور امثال شهید ان سلیمانی و سید رضی موسوی چه بوده؟ حذف شخص؟ متوقف کردن مسیر پیشرویِ آنها؟ جبران شکست های راهبردی؟ تشفی خاطر خود و روحیه دادن به جبهه داخلی در هم شکسته؟! نا امید سازی حریفان؟

پاسخ این پرسش ها می تواندکیفیت انتقام را معلوم کند. شهدای والامقامی که ترور شده اند، هر کدام شخصیت های تعیین کننده و موثری بوده و ضربات کاری به دشمن زده اند.
ترور این فرماندهان پر ارزش، می تواند در ترمیم جبهه از هم گسیخته دشمن موثر افتد و ضمنا ابزاری برای عملیات روانی و یاس آفرینی در جبهه مقابل باشد.

بنابراین در جبهه مقاومت، هم باید انگیزه انتقام موثر، جوشان و پر قدرت باشد؛ و هم در عین حال، افراد در دام عملیات روانی دشمن نیفتند و به سرخوردگی مطلوب حریف دامن نزنند.
حذف اشخاص مهم و موثر، فقط به دو شرط می تواند موجب تشفی خاطر آمریکا و اسرائیل می شود. نخست این که بتوانند شخصیت آن شهدا را که در قالب مسیر حرکت و پیشروی شان تبلور یافته، نابود و متوقف کنند. دوم، میراث داران و همسنگران شهدا را سرخورده کنند.

اما اگر این دو خواسته رخ ندهد، هدف از ترور می تواند دچار مهندسی معکوس شود و دودمان جنایتکاران را بر باد دهد. این، "منطقِ صبور و فعال" در تراز مکتب اهل بیت (ع) است که درباره علامات مومن فرمودند:
«وَقُورٌ عِنْدَ الْهَزاهِزِ، صَبُورٌ عِنْدَ الْبَلاءِ، شَکُورٌ عِنْدَ الرَّخاءِ. با وقار به هنگام آشفتگی‌ ها، بردبار هنگام بلاها و آزمایش‌ها، شکرگزار به وقت آسایش هستند».

آمریکا و رژیم صهیونیستی چهار سال قبل،۱۴ از سر درماندگی، سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس را در فرودگاه بغداد ترور کردند. این، دقیقا زمانی است که نقشه آشوب های زنجیره ای پر حجم را در تهران- بغداد- بیروت به اجرا گذاشته بودند.
وقتی سردار سلیمانی ترور شد، سران آمریکا و اسرائیل خرکیف شدند. اما از میان آنها، سناتور مورفی ۱۴ دی‌ ۹۸ (فردای ترور) گفت: «ژنرال سلیمانی به عنوان شهید، می‌تواند برای آمریکا به مراتب خطرناک‌تر باشد. سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که او زمانی که زنده بود، خطرناک‌تر بود یا الان که کشته شده است؟».

قطعا غیورتر و رزمنده‌تر از ابومهدی مهندس و دبیر کل حزب الله سراغ نداریم. شهید ابومهدی، تا روز شهادت، معمار درناک ترین ضربات به آمریکا بود و در عین حال می گفت: "در مواقع بحران، به عقلی سرد و قلبی گرم نیاز داریم...اگر جای این دو بر عکس شود، هرج و مرج فراگیر می‌شود".
از سوی دیگر، بیان حکیمانه جناب سید حسن نصرالله راهگشاست، آنجا که گفت:

"قصاص عادلانه، ایجاب می کند شخصیتی همتراز قاسم سلیمانی باشد! چه کسی هست؟! رئیس ستاد ارتش آمریکا؟ وزیر دفاع آمریکا؟ فرمانده‌ نیروهای آمریکا در خاورمیانه؟ چه شخصیتی همتراز سلیمانی و ابومهدی است؟ کفش‌ های قاسم سلیمانیُ می‌ ارزد به سر ترامپ و کل فرماندهانش".
معنای آنچه گفته شد، انفعال و بی عملی نیست. اتفاقا اقتضای بازدارندگی حکیمانه این است که مجازات های پشیمان کننده و عبرت آموز، هر چه سریع تر به اجرا درآید و برخی مراعات های متعارف قبلی کنار گذاشته شود.

در عین حال، مجازات نهایی و هم وزن، نابودی رژیم اسرائیل و اخراج آمریکا از منطقه است و این مهم راهبرد، همچنان که پس از ترور سردار سلیمانی، با جدیت پیگیری شده و به ضربات راهبردی فعلی در منطقه انجامیده، پس از این با اهتمام مضاعف دنبال شود. ما طبق نقشه و راهبرد خودمان رفتار می کنیم؛ فعال و نه منفعل.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    9 6
    روحشون شاد. انتقام نباید باعث بهم خوردن تنرکز و برنامه هایی باشه که این شهدا سالها براش زحمت کشیدن. انتقام خون اینها ادامه ی همون مسیریه که اونها در زمان حیاتشون ایجاد کردند‌. یعنی حیات اینها در مسیر مقاومت بوده پس مرگشون هم باید در راه تقویت همین مسیر باشه و انتقام از خونشون هم باید در ادامه ی همین مسیر باشه
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 1
      یکی هم انتقام مردم رو از «خرس بنفش» بگیر آخه!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    8 4
    ضربه متقابل به آمریکا و اسرائیل باید خیلی دردناک و غیر قابل تحمل باشد ، تصرف ناو هواپیمابر و یا زدن هواپیماهای ترابری آمریکا که برای اسرائیل مهمات جنگی می آورند میتواند نمونه هایی از آن باشد .
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      2 0
      چند بار دیگه متن را بخوان و سعی کن
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    5 0
    سگیونیستا(اسرائیلها) ترسیدن، منفی زدن..
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 0
    یک زاغه پرو پیمان مهمات نظامی/ یک منبع بزرگ امونیاک / یک منبع یا انبار بزرگ مواد قابل اشتعال مثلا بنزین و ....
  • BR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    اگه استراژیتون صبر استراتژیک هست اون موشک‌های تو انبارتون رو بندازین دور چون بدرد نمی خوره
  • DE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 1
    جناب آقای ایمانی، به عمل کار برآید، به سخندانی نیست. دست بردارید از این حرافی. یا انجام بدید و بعد از اون با افتخار اعلام کنید و از کسی یا چیزی نترسید، یا به کل حرفی نزنید. اگر بعد این همه سال تهدید بیفایده هم بالاخره یکبار به اجرایی کردن اون رسیدید، اینقدر کش ندید که قضیه سرد بشه. تامام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس