کد خبر 1559596
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

روزهای اول که امیرعبداللهیان مرتبا تکرار میکرد اگر کودک کشی متوقف نشود جنگ گسترش می یابد، بعضی از همین خودی ها میگفتند آقای وزیر فقط بلوف میزند و هیچ کاری نمیکند. کم کم حزب الله حملات را بیشتر کرد، عراقی ها فعالتر شدند و یمن گلوی اسرائیل را گرفت، اما دیگر کسی نیامد بگوید امیرعبداللهیان تو درست میگفتی!

همین اتفاق زمان رجزخوانی های الهام علی اف هم افتاد. باز عده ای ناله میکردند که ای وای اسرائیل در حال تهدید ایران است و علی اف قرار است در معیت صهیونیست ها چنین کند و چنان. وزارت خارجه آن روزها هرچه باکو میگفت را از این گوش میشنید و از آن گوش خارج میکرد. اصلا محلی از اِعراب نداشتند خاندان اُف! گاهی در سطح سخنگو به رئیس جمهورشان اشاره کوچکی میشد، گویی که باکو اصلا در معادلات جمهوری اسلامی نمیگنجد. همینطور هم بود. ایران همان زمان هم عامل اصلی را اسرائیل میدانست و امروز نفسش را بریده است!

وقتی طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت، یا حاشیه هایی که بعدا سر حقابه هیرمند ایجاد شد؛ آن حواشی که با امارات وجود داشت، یا آن زمانی که عربستان منم منم میکرد، و حتی آنگاه که اسرائیل از مرگ با هزاران چاقو سخن به میان آورده بود، همیشه عده ای بودند که سیاست های اصولی نظام را زیر سوال ببرند؛ بعضیها از دلسوزی، و بعضیها مغرضانه.

اما هر بار، گذشتِ زمان ثابت کرد ناخدای باخدایی که سکان کشتی انقلاب را به دست دارد، خوب میداند آن را چگونه از خطرات دریاهای پرتلاطم عبور دهد. بله شهید داده ایم، اما حوزه های نظامی و امنیتی همواره نقاط قوت ایران بوده و هستند.

جمهوری اسلامی ترامپ را هم بکشد، نه جبران خون حاج قاسم میشود و نه هیچ شهید عزیز دیگری! پس زیاد دنبال دل خوش کنک هایی چون زدن چهار سرباز و ژنرال آمریکایی و اسرائیلی نباشید. بگذار راحتت کنم! ایران دو هدف عمده دارد و تا آن دو محقق نشوند هیچ چیز دیگری انتقام خون شهدای ما نمیشود.

اولی اخراج آمریکا از منطقه است و دومی سپردن سرنوشت فلسطین به دست فلسطینی ها و آزادی قدس شریف. فرماندهان ایرانی هدف های بزرگتری از زدن چند سرباز اسرائیلی در سر میپرورانند، و برای رسیدن به آن اهداف بزرگ خود را چندان معطل خواسته های کوچک نمیکنند.

حالا شما هی بگویید ایران چرا انتقام نمیگیرد! انتقام اگر آنگونه است که شما فکر میکنید، روزی چندین فرمانده اسرائیلی در غزه کشته میشوند، و چندین نفر آمریکایی هم در عراق و سوریه و اوکراین! جمهوری اسلامی پشت مرزهای فلسطین اشغالی است، از چند جهت اسرائیل را محاصره کرده، از آن سو خود را به مدیترانه رسانده، از این سو باب المندب و دریای سرخ را در تسلط خود دارد، باز هم میگویند چرا انتقام نمیگیرد! اصلا هم فکر نمیکنند ایران تنها کشوری است که روزانه بر سر آمریکا و اسرائیل میکوبد و آنها هیچ کاری نمیتوانند بکنند!

بلایی که ایران بر سر آمریکا آورده را روسیه و چین حتی جرئت فکر کردن به آن هم ندارند. اما باز میگویند ایران چرا کاری نمیکند. عزیز من! امروز دیگر در جهان حرفی از آلمان و فرانسه و انگلیس در حوزه های نظامی و استراتژیک نیست، اما همه جا از ایران حرف میزنند. امروز وقتی حرف از نظم نوین جهانی میشود تمام تحلیلگران عالم چهار کشور را نام میبرند و خوشتان بیاید یا نیاید از مهمترین و تاثیرگذارترینشان ایران است.‌

ایران است که سر آزادراه انرژی دنیا عوارضی زده؛ ایران است که حتی روسیه و چین و آمریکا بدون در نظر گرفتن خواسته اش به موفقیتی در غرب آسیا نخواهند رسید؛ ایران است که دیگر هیچ پروژه ای بدون رضایتش در خاورمیانه به سرانجام نمیرسد. هرچه را نخواهد نمیشود، تمام!

کریدور هند، اعراب، اسرائیل، مدیترانه کو؟ پیمان ابراهیم کو؟ خاورمیانه جدید کو؟ در عوض اما یمن قوی روی کار آمد، غزه استوار خودنمایی کرد، اسد همچنان ایستاده، حزب الله میدرخشد، و هرآنچه ایران خواست شد! ایران نمیتواند؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 97
  • امید IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    73 5
    درود بر مردم شریف ایران .
    • حسن IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      53 43
      شاید خودتون رو با این حرفها قانع کنید ولی خودتون میدونید که مردم با حرفهای بیهوده قانع نمی شوند.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      21 46
      انتقام چی رو باید بگیریم.نیروهای ما کلا صهیون ها رو محاصره کردند و هر روز حلقه این محاصره داره تنگ تر میشه.جنگ واضحی بین ما وصهیون ها در مرز های سرزمین های اشغالی در جریانه و دادن شهید در این جنگ عادیه.انتقام نهایی این شهای عالی مقام ازاد ساری قدسه که جزء ارمانهای این شهدای عزیز بوده.به هر صورت برعکس صهیون ها جبهه مقاومت دارای استراتژیه و دست به اقدامات احساسی وسطحی نمیزنه.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      9 2
      اخراج آمریکا از عراق مصوبه مجلس و دولتش هست برا اجراش اول تجارت و مبادلات با امریکا را صفر کنند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    50 53
    هر چیزی سر جای خودش ، باور کن اگر شما اسرائیل رو هم از بین ببرید و آمریکا رو هم از منطقه خارج کنید دل بسیاری از ایرانی ها جز با کشتن ترامپ و پمپئو و سایر مقاماتی که در این ترور دست داشتند آرام نمیشه ، و اینکه مطمئن باش اگر واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی کافی بود امروز سگ دست آموز آمریکا جرات ترور بزرگترین دانشمند هسته ای و مستشار نظامی ایران رو نداشت
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      43 20
      امثال تو همیشه فکر میکنند بیشتر میفهمند در حالی که فکر نیست که توهمه
  • ابراهیم IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    29 64
    ایران منطقی ومعقول کار را به پیش میبرد. رهبر حکیمی را در راس داریم که اتکایش فقط به خدا است. ود رحقیقت خدا انقلاب را حفظ کرده وهرچه او اراده کند همان است
    • حسین IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      1 0
      در این که شما حقیقت را میگویید هیچ شکی نیست ،،،،فقط یک چیز روح من ایرانی و امثال مرا می‌آزارد که پس چرا اینهمه شعار وای اگر حتی یک گلوله از سمت اسراییل به طرف ما بیاید چنان میکنیم و چنین میکنیم،،ذهنیت مردم را طوری شکل دادند که در چنین شرایطی الان دوروز میبایست اسراییل از نقشه جغرافیایی محو میشد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    25 54
    تحلیل قشنگی بود
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    10 19
    ما در مقابل نیروی بزرگتر از خودمان قرار داریم، گرفتن انتقام فوری برایمان مقدور نیست. تمام انتقام ها بلادرنگ انجام نمی‌گیرند. اگر ب شاهنامه رجوع کنید، مشاهده خواهید کرد بزای خونه‌ای ریخته ایران بعد از حتی صدها سال انتقام جویی شده است. زمان و موقعیت روز انتقام را تعین می‌کنند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      11 2
      تو هم دلت خوشه به چند صد سال آینده
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    15 40
    خدایی جالب بود..اما ما ایرانیا عادت بدی داریم تا مشت خورده رو نزنیم اروم نمیشیم
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    19 15
    ما به فرمانده هامون اعتماد داریم ولی منتظر یه ضربه سنگین هم هستیم
  • فرهاد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    44 9
    با این قبیل بیانیه ها اسرائیل مطمئن می شه که هیچ عکس العمل آن چنانی از طرف ایران در کار نیست وباخیال راحت می تونه دنبال شکارهای جدید باشه.
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      5 12
      شما شک نکن که در عرصه نظامی و اطلاعاتی جوابشون داده میشه و ضربات سختی میخورن ولی رسانه ای نمیشه یا اخبارش ضریب پیدا نمیکنه!
  • امیر IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    14 3
    انتقام به شکل غیرمستقیم بهترین راهکاره. اما توجه داشته باشید اگر به این ترور پاسخ ندید دشمن جری‌تر میشه و عملیاتش رو بعدها داخل سرزمین ایران انجام میده. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی بسیار مشتاق درگیر کردن ایران در این منازعه هست تا پای آمریکا وسط کشیده بشه. پس پاسخ باید خیلی هوشمندانه باشه.
  • خادم IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    12 3
    اینحرفها دقیقا با نظرات آقا درخلاف جهت. ایشان فرمودند ما در همان سطح که دشمن با ما درگیربشه ما همه‌مان اندازه وحتی در جایی فرمودند یکی بزنه 10 برابر میخوره یا فرمودند این انتقام نبود و سیلی بود و تقاص بند کفش حاج قاسم نبودو انتقام محفوظ و باید گرفته شود.... ما باید آنقدر نزدیک و آماده به دشمن باشیم تا وقتی حرکتی کرد ما نیز سریعا پاسخ قاطع بدیم این مردم امیدوار میکنه و از طرفی هی نگیم جریان مقاومت دارهانتقام میگیره ما شدیم رفاه نشین و جریان مقاومت نوک پیکان مبارزه وآنها را بعد از مدتی سرد میکنه...
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 5
    درود . اتفاقا با دیدن تیتر قصدم نوشتن برخی از همین تحلیل بود و در آخر اگر این اتفاقات انتقام نیست پس کدامست . این کارهای بزدلانه و از سر عجز دشمن بابت فشاری که منجر به درد شان شده هست
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 3
    دستاوردهای جمهوری اسلامی طی این سالها دیده نشده است کاملا صحیح است. اکنون آمریکا نه می تواند اجماع علیه ایران درست کند، نه می تواند جلوی گسترش هسته ای ایران را بگیرد، نه می تواند جلوی توسعه موشکی و پهپاد را بگیرد، نه می تواند جلوی نسل جدید از روش سرمایه گذاری در ایران را بگیرد، برخورد از روی عصبانیت و استیصال صهیونیستها تنها می تواند برای دقایقی آنها را شادمان کند، اما نمی تواند اثر استراتژیک بلندمدتی داشته باشد
  • CA ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    24 9
    به همین حرف‌ها دلتان را خوش کنید. حرف باد هواست.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    7 26
    الله اکبر خامنه ای رهبر سرباز ولایتی هرکس و هر جا باشیم جانم فدای رهبر
    • مونت IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      حالا اسرائیل نابود شد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    14 6
    تحلیل آبکی "باز هم میگویند چرا انتقام نمیگیرد! اصلا هم فکر نمیکنند ایران تنها کشوری است که روزانه بر سر آمریکا و اسرائیل میکوبد و آنها هیچ کاری نمیتوانند بکنند" " هیچ کاری نمیتوانند بکنند"" آره با این تحلیلت.... ترور فرمانده سپاه "هیچ کاره"؟
  • Roja IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 7
    متوجه منظورتان از خاندان اُف! نشدم ، با این عبارت سطح پایین سوادت معلوم شد.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      7 1
      خاندانی از مسلمانی اسمی دارند و متحد اسراییل اند بر علیه دیگر مسلمانها
    • ایرانی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      5 1
      پرفسور! از آنجا که خاندان الهام علی اُف هیچ نسبتی با اسلام و بخصوص تشیع ندارند و در واقع سگ دست آموز صهیونیستها و شاید هم یهودی باشند نویسنده با حذف علی از آن به کنایه منظور خود را رسانده، حالا فکر کن سواد تو نَم کشیده یا نویسنده بیسواده؟!
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      2 1
      منظورالهام علی اُفِ که مخفف شده،وبه واژه طعنه وکنایه است به کسی که ازحده انسانیت وعقل میگذره،خطای بزرگی میکنه ویاازآزارواذیت دیگران دست برنمیداره میگیم فلانی واقعابراش اُف داره اگه بازخطاکنه،یااُف برتو و....
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 2
    باید در یک ساعت مشخص همه گروها رگباری بریزن رو سر اسرائیل تا مجبور بشن از دریا فرار کنند. در همان ساعت صفر
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    9 1
    کم کاری را توجیه نکنید هر چیزی سر جایش ... سردار ما زده اند باید مقابله به مثل کنیم زمان جنگ تا موشک نزدنیم صدام سرراه نشد دنیا جنگل است رو بدهیم هر روز باید یکی از فرزندان ایران فدا شوند پس نشان دهیم ترور یک سردار ایرانی چه هزینه سنگینی دارد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 3
    هدف بلند مدت رو نباید فدای احساسات لحظه ای کرد همینطور عمیق باید نگاه کرد
  • US ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    6 1
    همه آن مطلب كه در متن اين نوشته آمده است صحيح و قابل قبول است اما تا انتقام خون مقتول شهيد از شخص قاتل تروريست گرفته نشود نه تنها دل مردم و دل خانواده شهيد آرام نميگيرد دشمن را نيز براى ترور بيشتر عزيزان ما جرى تر ميكند. گرفتن انتقام از شخص قاتل تروريست لازم و منطقى است و بس.بقيه حرف ها فلسفه بازى است و بس . اگر انتقام از شخص قاتل و عامل قتل گرفته نشود و او آزادنه به زندگى خود ادامه بدهد عدالت اجرا نشده است .
  • هادی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    6 2
    اینا خوبه ولی باید ایران ضربه محکم تری و شاید مستقیم به اسرائیل بزنه. نباید راحت اسرائیل فرمانده های ایرانی رو بزنه یا این همه از مردم غزه رو بکشه. باید توکل کرد و زد
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 3
    انتقامی که ما رو قانع می‌کنه و آتش دلمون رو خاموش می‌کنه نابودی اسرائیله. تمام
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    8 1
    آره پسرم شما راست میگید
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 1
    چون منتقم خون شهیدان هنوزظهور نکرده
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    6 0
    تحلیل درسته ولی نتیجه گیری صحیح نیست . یعنی استراتژی درسته ولی تاکتیک ( اگر جواب ندهیم ) کامل در جهت خلاف استراتژی ست . این ایران قوی باید از نیروهایش در هر صورتی دفاع جانان بکند . موثرترین نیروی ما را در سوریه زدند باید موثرترین نیروهایشان در داخل خاکشون بزنیم .اگر نزنیم یعنی بازدارندگی صفر. یعنی ادامه از دست دادن نیروهایمان . درک این مطلب بسیار ساده ست .
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 3
    بقول جواد نکونام کارشناسان شتیل بگیر
  • ناشناس IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 1
    یکی از بزرگترین ضعفهای مردم ایران شنیدن اون چیزیه که دوست دارند بشنوند و الحق که مسئولین و تصمیم سازان و تصمیم گیران هم خوب از این نقطه ضعف استفاده میکنند، سیاهی شب رو چنان با روشنایی روز توصیف میکنند که گویا اصلا شبی وجود نداره.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      این جمله که دیالوگ فیلم انتقام با بازی نیکولاس کیج بود تو ربطش دادی به مردم ایران
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلامی میتواند تک تیر انداز بدون هماهنگی و اطلاع اعراب و جاسوس های انها بفرسته ملل اطراف و افراد غاصب را بزنند و نباید بترسد چون فاتحه غزه خوانده شده و موشک کارساز نیست و همه را ترکانده در هوا
  • طاها IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    بسیار کامل و صحیح ، رهبر ایران در دنیا نظیر ندارد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیگ لایک
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از چند هفته گذشته تا الان 3 ایرانی شهید کردن آن هم مستقیم توسط اسرائیل اول خودتان مستقیم جوابشان را بدهید وگرنه....
  • یار ایران IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    احسن، چه تحلیل عمیقی. اگه خوده این آدمهای اهل حرف و ادعا بودند، الان تا حالا کشتی کشور را چطور از این طوفان ها عبور داده بودن؟
  • یار ایران IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    احسن، چه تحلیل عمیقی. اگه خوده این آدمهای اهل حرف و ادعا بودند، الان تا حالا کشتی کشور را چطور از این طوفان ها عبور داده بودن؟
  • محمد IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    زنده بادجبهه مقاوت به فرماندهی اقاامام زمان
  • محمد IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    دوستان هدف اسراییل وارد کردن ایران به جنگ مستقیم است، در آنصورت علاوه بر ترمیم شکست حقارت بار خود از غزه می‌تواند کمک دشمنان ایران را هم دریافت کند، اتفاقا زیباترین انتقام در حال حاضر کم توجهی است تا در زمان مقتضی پاسخ قاطع داده شود.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اگر از روی ترس به ارامی ضربه بزنید یا با اطلاع قبلی بزند غاصب میفهمد ترسیدید و ادامه میدهد. تابحال هم نترسیده چون ضربات ارامی زدید.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    اسرائیل با به شهادت رساندن دانشمندان هسته ائی و سرداران سپاه ضرباتی را به ما وارد کرده و تا کنون ضربه متقابل را دریافت نکرده, در نتیجه بعضی از کشور های همسایه بر این باورند که ایران از اسرائیل میترسد پس با اسرائیل همدست شدند و این رژیم جنایتکار را به کشور خودشان راه دادند تا پشتیبان انها باشد مانند اذربایجان و امارات و بحرین و اقلیم کردستان و تروریستهای مستقر در شرق کشور. اگر اسرائیل را سرجایش نشانده بودیم که حق مسلم ما بود این کشورهای همسایه برای ما " کری" نمیخواندند یا اماراتی های بی لیاقت و " پا پتی" هر بار ادعای مالکیت بر سه جزیره ایرانی را مطرح نمیکردند.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    2 0
    همینکه اسرائیل به خودش جرات داده که یکی از فرماندهان سپاه ما را ترور کند حداقل این را میرساند که ایران اقتدارو قدرت کافی از خودش نشان نداده که این رژیم جعلی جنایتکار دست به ترور یک فرمانده سپاه ایران زده. حضور اسرائیل در اطراف مرز های ایران در اذربایجان و اقلیم کردستان و امارات و بحرین نشان از عدم ترس رژیم اسرائیل از ایران است.
  • حسین IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر خدارو شکر تشکر5

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس